Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker bra Mac-forum

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilka Mac-forum besöker ni?
99.se handlar numera mest om Samsung och Android. Vi som vill slippa detta vart skall vi vända oss?
Hoppas att någon kan starta en ny 99.mac-sida där 99% handlar om Mac.

Besviken

Ursprungligen av Saffran:

Vilka Mac-forum besöker ni?
99.se handlar numera mest om Samsung och Android. Vi som vill slippa detta vart skall vi vända oss?
Hoppas att någon kan starta en ny 99.mac-sida där 99% handlar om Mac.

Besviken

Skriv om Mac då? Det blir vad vi användare gör det till.

Ursprungligen av Saffran:

Vilka Mac-forum besöker ni?
99.se handlar numera mest om Samsung och Android. Vi som vill slippa detta vart skall vi vända oss?
Hoppas att någon kan starta en ny 99.mac-sida där 99% handlar om Mac.

Besviken

Ett forum blir ju verkligen vad användarna gör det till. Var förändringen du vill se, och bidra till att starta trådar och delta i de Mac-diskussioner som finns. ?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-08-10 21:58

https://www.macrumors.com/

Den brukar jag kolla in utöver 99.
Tror inte det finns någon svensk sida som är i närheten av 99.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-08-10 23:12
Ursprungligen av Saffran:

Vilka Mac-forum besöker ni?
99.se handlar numera mest om Samsung och Android. Vi som vill slippa detta vart skall vi vända oss?
Hoppas att någon kan starta en ny 99.mac-sida där 99% handlar om Mac.

Besviken

Finns flera grupper på FB eller så har du svenska Macworld

Lite detta jag var inne på för några dagar sedan i en annan tråd. Skrivs det inga nyheter om t.ex. Mac/Apple utan bara är om mobiler, smarta prylar så rymmer folket till andra ställen. I alla fall folk som inte är intresserad av det.

Jag håller dock med @Andorr och @jakobnilsson också! 99 blir vad vi gör det till. Forumet i alla fall. Sedan om det räcker vet jag inte. Vissa trådar går fint, andra inte! Trådarna jag hänger på går dock skit! Känner mig ensam :/

Jag skriver dock och gör livet surt för andra som inte gillar mitt skit!

Är nog svårt att få alla nöjda!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-08-11 19:31
Ursprungligen av SweSG:

Lite detta jag var inne på för några dagar sedan i en annan tråd. Skrivs det inga nyheter om t.ex. Mac/Apple utan bara är om mobiler, smarta prylar så rymmer folket till andra ställen. I alla fall folk som inte är intresserad av det.

Vilka nyheter om Mac ska redaktionen skriva om som du tycker dom missat ? Ge exempel, menar du skvaller eller vad syftar du på ? Redaktionen kan ju inte hitta på saker för sakens skull

Jag personligen tänka sig en gammal macnörd har också börjat inse att Apple är en del i ett större perspektiv nu i dagens läge eftersom Apple är så mycket mer än renodlade datorer som var fallet i slutet på 90-talet, början 2000 - talet. När Jobs var som hetast då fanns det mer att skriva om helt klart hårdvarumässigt och mjukvarumässigt.

iPhone står idag ju för merparten av Apples intäkter inte så mycket datorer längre, inga revolutioner på gång när det gäller hårdvara eller utveckling på laptop- stationära datafronten. Nästan så man vill säga att iPhone är Apple lol..... jag vet men lek med tanken bara...

Sen varför ska 99.se upprepa och omskriva redan publicerade amerikanska macrumors rykten och artiklar när dom redan publicerats på andra amerikanska siter ?

Nej vi får nog inse att "THE GOOD OLD DAYS" are gone. Om man inte gillar det och inte vill inse det så finns väl svenska Mac World inte svårare än så

Senast redigerat 2018-08-12 10:44

Svenska MacWorld och Macrumors.com är främst de två ställen jag är på utöver 99.

Det finns många engelska forum, men inga fler svenska såvitt jag vet. Om man inte räknar Mac-avdelningarna på Flashback, Sweclockers, Fotosidan, etc etc.

1
Bevaka tråden