Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad har du för trådlösa hörlurar till din mobil?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-08-26 17:13

Jag funderar på att skaffa trådlösa hörlurar till mobilen. Vad har 99-folket för lurar? Vilka är era erfarenheter?

Jag har kollat på:

  • Apple AirPods

  • Audio Technica ATH-SR5BT

  • Bose QuietComfort 35 II

  • Jaybird X3

  • Jays a-Six Wireless

  • Jays u-Jays Wireless

  • Marshall Monitor Bluetooth

  • Sennheiser PXC 550 Wireless

Visst det är behagligt med mycket bra ljud från over/on-ear, men jag gillar även nätta och praktiska prylar som är smidiga att ha med sig. Finns det någon här som har använt Jays a-Six Wireless?

AirPods. Bästa lurarna jag någonsin har haft (inte i ljudkvalité kan vara värt att nämna).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-08-26 17:48
Ursprungligen av barbapappa_86:

AirPods. Bästa lurarna jag någonsin har haft (inte i ljudkvalité kan vara värt att nämna).

Motivering?
Jag skulle oroas över att tappa dem (eller en av dem). Därav min nyfikenhet på sammanlänkade lurar, ex. Jays a-Six Wireless.

Ursprungligen av iSweden:

Motivering?
Jag skulle oroas över att tappa dem (eller en av dem). Därav min nyfikenhet på sammanlänkade lurar, ex. Jays a-Six Wireless.

• Funkar sömlöst med min iPhone
• Riktigt smidigt att knacka för att backa eller gå fram en låt
• Bra ljud
• Bra passform. Använder dem även när jag tränar
• Skönt med fodral som även laddar
• Snygga
• Fodralet är litet och nätt
• Om någon vill prata med mig/betala maten på Ica, då tar jag av en och allt ljud pausas

Har inget att klaga på. Värt varenda slant.

  • Medlem
  • 2018-08-26 18:40

Jag använder AirPods. Bästa produkten från Apple på länge. Instämmer i Barabapappas motivering ovan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-08-26 19:02

Två på rad för AirPods alltså. Kanske väntat på 99

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-08-26 20:32

AirPod. Jag tycker de är den bästa nya "prylen" på många år. Helt underbara. Smidiga, väl fungerande och tillräckligt bra ljud för att man inte ska skämmas. Övriga +:
- batterikapacitet
- laddningstid
- räckvidd(även om den är begränsad kan jag gå runt i huset med dem så att jag till slut inte vet var telefonen är)
- passform
- sist men inte minst, man pausar musik, men även film genom att ta ut en plupp ur örat. Perfekt i många lägen. Och coolt. I början kunde jag ta ut en bara för att se när filmen pausar..?.

Skulle jag tappa mina skulle jag omedelbart köpa nya.

Edit: Kom på en viktig sak. De är trådlösa på riktigt. Inget senilsnöre bakom nacken.

Senast redigerat 2018-08-27 16:10
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-08-26 21:24

AirPods här också och instämmer med tidigare motiveringar.

Har ett par plantronics backbeat pro också, men de används aldrig längre.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-08-26 22:56

+1 på AirPods!

Jag instämmer i lovsången till Airpods. Otroligt bra små manicker!

Några nackdelar:
- Passformen är inte för alla. Jag får känslan att den högra ska ramla ur när jag springer och får trycka den på plats ibland.
- Ibland tar det evigheter att parkoppla till Apple Watch.

Jag har ett par Quiet Comfort II och de är någonting alldeles exceptionellt bra! Brusreduceringen är magiskt bra och ljudet är i en helt annan nivå än Airpods.

Lite svårt att jämföra de två produkterna förstås. De skiljer sig rejält i syfte och kostnad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-08-27 09:10

Hade tidigare ett par Jabra ROX Wireless. Hyfsat ljud. Fast svårt att få dem att sitta bra i mina öron. Och bluetoothen krånglar ofta!

Jag provade ett par Airpods i en butik. Tyvärr trillade de ur jättelätt. Och de isolerar inte omgivningsljudet så bra heller. Lite klen bas. Och jag saknar volymknappar (men har man en Apple Watch kan du ju reglera volym där). Annars verkar de vara väldigt bra. Köpte inte eftersom de trillar ur.

Nu använder jag Powerbeats3. Sitter bergfast då jag tränar. Bra ljud. Bra bas. Stänger ute omgivningen. Jättestabil bluetooth. Lång batteritid. Fick problem efter knappt ett år med att de inte laddade så då fick jag ett par nya på garantin. Är nöjd.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-08-27 09:20

Internet har lösningar på allt
https://earhoox.com

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-08-27 11:02

Okej jag förstår att AirPods är fina grejer (just nu). Det som stör mig är att man köper prylar som är skräp inom en nära framtid. När AirPods version 2 kommer så kommer Apple sakteliga släppa stödet för version 1 osv. Ljud som människan uppfattar är analogt. En av mina bättre hörlurar är ca 20 år gammal. De fungerar lika bra som när de var nya. Det finns många som har betydligt äldre ljudutrustning som också fungerar utmärkt.

Jag har en hel del lurar. Från bra till kassa. Dom bästa jag har är nog ett par Sennheiser PXC 550 Wireless. Dom sämsta är nog ett par Philips SHB7150.

Jag vill dock ha over-ear! Kan inte med lurar man stoppar in i öronen! Jag har dock svårt för lurar överhuvudtaget. Tycker ljudet är för direkt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-08-27 13:31
Ursprungligen av iSweden:

Okej jag förstår att AirPods är fina grejer (just nu). Det som stör mig är att man köper prylar som är skräp inom en nära framtid. När AirPods version 2 kommer så kommer Apple sakteliga släppa stödet för version 1 osv. Ljud som människan uppfattar är analogt. En av mina bättre hörlurar är ca 20 år gammal. De fungerar lika bra som när de var nya. Det finns många som har betydligt äldre ljudutrustning som också fungerar utmärkt.

Vad är det för stöd du tror att apple ska sluta med?
Blåtand lär inte gå någonstans i närtid och är bakåtkompatibelt.

Visst, om 20 år vet man aldrig men då har batterierna varit kass sen länge i vilket fall.

Airpods här med. Har använt dom sedan dag 1 när dom släpptes december 2016. Sjukt bra produkt!

+1 på Airpods! Gillar produkten.

Har haft olika "trådlösa" varianter. Sportvarianter, med snöre runt nacken och ett par andra, även dessa med snöre. Både varianterna var inear, gummiplopp, och jag gillar inte det. Knakar i huvudet och trillar ut när man tränar.

Jag köpte Airpods och de sitter som gjutna. Det gör ju även apples original-lurar, med tråd, men där är ju problemet just tråden.
Vad jag tycker om airpods? Jo, de är bra. Sitter som sagt på plats, både vid träning och vanlig rörelse. Laddar snabbt och håller hyfsat länge. Dock har jag ju problem med mina. De ligger på laddning, har legat länge och man kommer och hämtar dem, för att ta en löprunda och så är inte höger lur laddad. I lördags, tog jag lurarna ur asken, stoppade i öronen och hörde hur de hittades, testade inte, men kollade så att båda var laddade. Sedan gick jag bara omkring med dem i öronen. Lyssnade inte på något, Utan några timmar senare, när jag skulle starta ljudboken och börja springa ett lopp, så funkade bara vänster lur. Den högra hittades inte alls. Asken hade jag inte med mig, så det var bara att ta ut dem och köra utan ljudbok/musik.

Så helt felfria är dom inte. De klickar lite ibland, i tekniken. Dock inte så allvarligt att jag inte skulle köpa nya om jag tappade dem.

Som vi diskuterat i en annan tråd: Hoppas Airpods 2 blir vattentåliga. Kan ju, i mitt fall, vara mitt tränande, det vackra göteborgsvädret, så vattenskadat mina lurar.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-09-10 15:21

Jag provade Philips SHB9850NC som ett första försök kring hörlurar, trådlöst och brusreducering. Angenäm prislapp och en kvalitet i paritet. Liten, bra ljud men lite klick vid låtbyte och NC-funktion (bakgrundsljud). Ska jämföra med Beats, Bose och några andra modeller som finns inom familj- och vänkrets.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-10 17:31
Ursprungligen av pjnorman:

+1 på Airpods! Gillar produkten.

Har haft olika "trådlösa" varianter. Sportvarianter, med snöre runt nacken och ett par andra, även dessa med snöre. Både varianterna var inear, gummiplopp, och jag gillar inte det. Knakar i huvudet och trillar ut när man tränar.

Jag köpte Airpods och de sitter som gjutna. Det gör ju även apples original-lurar, med tråd, men där är ju problemet just tråden.
Vad jag tycker om airpods? Jo, de är bra. Sitter som sagt på plats, både vid träning och vanlig rörelse. Laddar snabbt och håller hyfsat länge. Dock har jag ju problem med mina. De ligger på laddning, har legat länge och man kommer och hämtar dem, för att ta en löprunda och så är inte höger lur laddad. I lördags, tog jag lurarna ur asken, stoppade i öronen och hörde hur de hittades, testade inte, men kollade så att båda var laddade. Sedan gick jag bara omkring med dem i öronen. Lyssnade inte på något, Utan några timmar senare, när jag skulle starta ljudboken och börja springa ett lopp, så funkade bara vänster lur. Den högra hittades inte alls. Asken hade jag inte med mig, så det var bara att ta ut dem och köra utan ljudbok/musik.

Så helt felfria är dom inte. De klickar lite ibland, i tekniken. Dock inte så allvarligt att jag inte skulle köpa nya om jag tappade dem.

Som vi diskuterat i en annan tråd: Hoppas Airpods 2 blir vattentåliga. Kan ju, i mitt fall, vara mitt tränande, det vackra göteborgsvädret, så vattenskadat mina lurar.

Torka av kontaktytan längst ut på pinnen innan du stoppar ner dem.
Inte upplevt det problemet sen jag började göra det.

Ursprungligen av Json_81:

Torka av kontaktytan längst ut på pinnen innan du stoppar ner dem.
Inte upplevt det problemet sen jag började göra det.

Gör detta ibland och det brukar hjälpa. Även en torr tops torkar jag med ibland , ner i hålet. Problemet är ju att man glömmer detta, man kan tänka att det kanske inte skall behövas och sedan har det alltid skitit sig när man står där ombytt och inte har tid att ladda på nytt

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-10 18:36
Ursprungligen av pjnorman:

Gör detta ibland och det brukar hjälpa. Även en torr tops torkar jag med ibland , ner i hålet. Problemet är ju att man glömmer detta, man kan tänka att det kanske inte skall behövas och sedan har det alltid skitit sig när man står där ombytt och inte har tid att ladda på nytt

Jodå, vet hur det är
Sprungit 10-15 min med bara en lur några gånger innan den andra laddat upp sig.

Netonnet har bra pris på Airpods just nu!

Netonnet - Airpods

Ursprungligen av pjnorman:

Netonnet har bra pris på Airpods just nu!

Netonnet - Airpods

Ett riktigt fynd!

”Vad är en fyndvara?
En fyndvara är en produkt som vi av olika anledningar har fått i retur. Det kan bero på att försändelsen inte har lösts ut, har returnerats inom ångerrättsperioden eller att produkten är ett reparationsexemplar. Vissa produkter kan ha skadad eller helt sakna originalförpackning eller inneremballage.

Samtliga produkter har genomgått och klarat vår grundliga kvalitetskontroll vad gäller funktion och de levereras alltid med samtliga tillbehör och har alla funktioner som specificerats.
Fyndvaror erbjuder vi till nedsatt pris och de säljs med samma garanti- och ångerrättsvillkor som alla andra varor.”
?
Fast det är bra pris på nya också, 1569:- ?

1
Bevaka tråden