Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Halverad nedhastighet via ethernet och AirportExtreme

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan verkligen Airport Extreme halvera min nedhastighet via Ethernet?

Har 1000/1000 och nya CAT6 kablar. En 2 meters från fiberuttaget till Airport Extreme och sedan från AE till en MacBook Pro 2,8 GHz Intel Core i7 15" sent 2017.

Då får jag nedhastighet på ca 500 och upp på nästan 1000. Kopplar jag förbi routern då får jag nästan 1000/1000?

Dator och AE är uppdaterade.

Någon som kan förklara varför?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-09-12 18:03

Det verkar vara vad routern klarar av att routa mellan LAN-WAN.
Det är en gammal modell med klen CPU, denna ska klara av att agera brandvägg och NAT translation.

https://www.smallnetbuilder.com/wireless/wire...

Ursprungligen av mattiL:

Det verkar vara vad routern klarar av att routa mellan LAN-WAN.
Det är en gammal modell med klen CPU, denna ska klara av att agera brandvägg och NAT translation.

https://www.smallnetbuilder.com/wireless/wire...

Jag bytte alla kablar till CAT6 men problemet låg faktiskt inte där utan en omstart av fiberboxen senare ger mig nu 931/939 och det är ju en acceptabel hastighet.

Tackar ändå för infon

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-09-12 18:12

Du får byta till Ubiquity eller liknande familj av produkter... ?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-09-12 21:22
Ursprungligen av schröder:

Jag bytte alla kablar till CAT6 men problemet låg faktiskt inte där utan en omstart av fiberboxen senare ger mig nu 931/939 och det är ju en acceptabel hastighet.

Tackar ändå för infon

Låter lysande!

Ursprungligen av mattiL:

Låter lysande!

Fast det var nog en tillfällighet. Normalt släpper en router genom typ 600-700 men nyare ska fixa upp till ca 950 Mbit.

Är det så hög throughput på dom där nu? Jag hade problem att få den över 500-600 när jag hade den.

1
Bevaka tråden