• Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-15 08:34

Så dj*vla dålig ordning på Apples betalservice. Beställde en XS i går från Apple Store. Betalade med ApplePay. Fick sedan mejl om att betalning inte gått igenom. Det var en ren slump att jag såg DDT då jag normalt bara kollar min privata mejl morgon och kväll. Men läkarbesök med dottern ändrade rutinen.

Upptäcker då att de försökt belasta det kort jag har kopplat till iTunes(som hadde gått ut) som inte är samma som ApplePay. Trodde ApplePay var kopplad till ett specifikt kort. Men men...

När jag sedan försökte ange ett kort för betalning angav jag mitt kort som är kopplat till ApplePay. Jag såg till att kortet var öppet för alla internetköp. Men fungerade det? Nää, självklart inte. Fick ringa och där skulle man knappa in sitt beställningsnummer. Då jag då bara satt med mobilen fick jag hoppa mellan telefonens knappsats och mejlet. Men tiden Apple acceptera att man inte gör någon inmatning är så kort att man inte har en chans att hoppa fram och tillbaka och memorera siffror och sedan knappa in dem.

Efter ett antal ”du har angivit fel beställningsnummer” blev jag framkopplad ändå.

Allt löste sig men tjejens slutkommentar var att jag skulle vara glad för jag hade inte halkat nedåt i kön. Jo jag tackar ja...