Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med DN.se?

Tråden skapades och har fått 124 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-28 14:43

Är det någon mer än jag som har problem med DN.se sedan iOS 12 kom?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-28 14:56
Ursprungligen av xms67:

Är det någon mer än jag som har problem med DN.se sedan iOS 12 kom?

Har inga problem med DN, varken på en iPAD pro eller en iPhone X.
Hur yttrar sig problemen för dig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-28 16:15
Ursprungligen av ulan99:

Har inga problem med DN, varken på en iPAD pro eller en iPhone X.
Hur yttrar sig problemen för dig?

Vare sig via iOS 12 iPhone XS eller macOS Mojave kommer jag in på DN. Det bara står och "tickar". Problemet kom med de senaste uppdateringarna. Jag har märkt det via iPhone ett antal dagar, och just nu testade jag via min MBP. Ibland kommer jag in efter lång laddtid. Idag inte alls.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2018-09-28 17:14
Ursprungligen av xms67:

Vare sig via iOS 12 iPhone XS eller macOS Mojave kommer jag in på DN. Det bara står och "tickar". Problemet kom med de senaste uppdateringarna. Jag har märkt det via iPhone ett antal dagar, och just nu testade jag via min MBP. Ibland kommer jag in efter lång laddtid. Idag inte alls.

Har haft liknade , i ios 12, men startat om safari så har den laddat. Kan tänka mig att det har med deras reklam på något sätt att göra ?

[Update: lite stavning fix]

//Daniel

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2018-09-28 17:57
Ursprungligen av xms67:

Är det någon mer än jag som har problem med DN.se sedan iOS 12 kom?

Har du en annonsblockerare som kanske orsakar problemet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-28 19:51
Ursprungligen av danielj:

Har haft liknade , i ios 12, men startat om safari så har den laddat. Kan tänka mig att det har med deras reklam på något sätt att göra ?

[Update: lite stavning fix]

//Daniel

HAr testat och då fungerar det ett tag. Testade igen och nu flyter det på. Ska kolla morgon om det låser sig igen.

Ursprungligen av joakimo:

Har du en annonsblockerare som kanske orsakar problemet?

Nej, inget sådant.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-29 01:44
Ursprungligen av xms67:

Är det någon mer än jag som har problem med DN.se sedan iOS 12 kom?

Upplever exakt samma problem med Safari i Mojave. Sidan slutar att ladda efter några sidvisningar. Jag har prövat med att inaktivera adblockern men det ändrar inget. När jag startar om Safari fungerar det bra ett tag. I IOS använder jag DN-appen och den har inte detta problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-03 00:31

För mig fortsätter DN.se att strula. Om jag stänger ned Safari fungerar det några gånger. Sedan stopp.

  • Medlem
  • 2018-10-03 07:30
Ursprungligen av xms67:

Är det någon mer än jag som har problem med DN.se sedan iOS 12 kom?

Funkar inte för mig heller med Mojave. Blir blank sida bara på dn.se och expressen.se. När Mojave installerades så avinstallerades också annonsblockern automatiskt (och jag har inte installerat någon ny version hittills). Sidorna funkar om man öppnar i privat sida.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-06 15:48

Jag har varit i kontakt med DN och uppmärksammat dem på problemet. Först fick jag standardsvaret att logga ut och radera webbplatsdata. När inte det medförde någon förbättring var deras lösning att jag borde byta ut Safari mot Chrome!

Det blir nog byte till SvD istället om de inte får ordning på det här inom kort.

Sedan jag uppdaterade till Mojave, så har jag också problem med DN.se. Om jag stänger ner Safari och öppnar Safari igen, så fungerar det. Om jag byter till en annan sajt i Safari och vill återgå till DN.se, så är det stopp igen. Måste stänga ner och starta om Safari för att komma in igen.

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-10-08 20:58

Samma här! Sjukt irriterande. Vart har ni hört av er?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-08 21:45
Ursprungligen av Jånte:

Samma här! Sjukt irriterande. Vart har ni hört av er?

[email protected]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-08 23:21

Upplever ni fortfarande samma problem? För mig har DN funkat hela kvällen med Safari/Mojave. Kikade i källkoden och hittade följande kommenter:

<!--
Server: DNK-P-WEB21C
Version: 1.0.0.1495
Description: Built on 2018-10-08 15:25 from Git commit 22b2b62172ed6b75524994948d7f0d4344fa9516
-->

Förhoppningsvis har uppdateringen åtgärdat felet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-08 23:44
Ursprungligen av bli:

Upplever ni fortfarande samma problem? För mig har DN funkat hela kvällen med Safari/Mojave. Kikade i källkoden och hittade följande kommenter:

<!--
Server: DNK-P-WEB21C
Version: 1.0.0.1495
Description: Built on 2018-10-08 15:25 from Git commit 22b2b62172ed6b75524994948d7f0d4344fa9516
-->

Förhoppningsvis har uppdateringen åtgärdat felet.

Nej, det var inte åtgärdat. Nu fastnade sidan igen...

Jag kontaktade Kundservice på DN och fick hjälp. Jag behövde bara logga ut och sen logga in igen. De hade synkroniserat mitt abonnemang på något sätt.

Från utvecklarna på Dagens Nyheter

Hej alla!

Jag vill bara göra er uppmärksamma på att utvecklarna på Dagens Nyheter är fullt medvetna om detta problem, och jobbar för fullt med att försöka komma underfund med vad det kan bero på. Trådar som denna innehåller väldigt bra information, och ger oss en bra bild över hur och när problemet yttrar sig.

Fortsätt gärna att rapportera när och hur ni råkar ut för det, då det hjälper oss väldigt mycket i felsökningen.

Allt gott!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-17 23:21
Ursprungligen av Ricfur:

Hej alla!

Jag vill bara göra er uppmärksamma på att utvecklarna på Dagens Nyheter är fullt medvetna om detta problem, och jobbar för fullt med att försöka komma underfund med vad det kan bero på. Trådar som denna innehåller väldigt bra information, och ger oss en bra bild över hur och när problemet yttrar sig.

Fortsätt gärna att rapportera när och hur ni råkar ut för det, då det hjälper oss väldigt mycket i felsökningen.

Allt gott!

Det är väldigt random. Men jag har provat att logga ut, rensa kakor etc. och inget annat än stänga ned Safari fungerar. Efter det fungerar det ett tag, men olika länge. Ofta fungerar det ett antal ggr att öppna DN.se Nyss så stängde jag ned Safari, öppnade igen, gick in på DN, läste en längre artikel och efter det var det låst. Klickade jag på en annan artikel så fungerade det inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-20 01:03
Ursprungligen av oftakon:

Jag kontaktade Kundservice på DN och fick hjälp. Jag behövde bara logga ut och sen logga in igen. De hade synkroniserat mitt abonnemang på något sätt.

Ledde det till att problemet försvann permanent eller var det bara temporärt? Jag har loggat ut och rensat webbplatsdata flera ggr men det ger bara samma effekt som att starta om Safari, dvs att sidan fungerar ett tag för att därefter ge upp. Gjorde kundtjänsten något med ditt konto?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-21 11:55

Jag har samma problem, men det gäller både dn.se och expressen.se och felet uppträder samtidigt på båda siterna. Omstart av Safari löser problemet.

Jag är inte säker, men jag tror att jag endast upplevt problemet på helgerna, och helgerna är de enda tillfällen då Safari har längre upptid än ett dygn – under vardagarna loggar jag in och ut ur mitt datorkonto varje dag eftersom jag dagtid är inloggad i datorn med mitt jobbkonto. Det kanske kan vara en ledtråd?

Ursprungligen av bli:

Ledde det till att problemet försvann permanent eller var det bara temporärt? Jag har loggat ut och rensat webbplatsdata flera ggr men det ger bara samma effekt som att starta om Safari, dvs att sidan fungerar ett tag för att därefter ge upp. Gjorde kundtjänsten något med ditt konto?

Jo, det fungerar som det ska nu. Kundservice på DN gjorde något med mina kontoinställningar, men jag vet inte vad.
Du kanske kan mejla [email protected] och få samma hjälp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-22 17:54

Jag testade att logga ut från kontot på DN.se(iOS 12). Det hjälpte inte. Men nu, de senaste dygnen tycker jag det verkar som det fungerar. Jag är i alla fall upp på rekord i tid utan att behöva stänga ned Safari. Detta gäller alltså iOS 12 och XS.

Mojave strular fortfarande. Ska testa att logga ut och in.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-22 22:35

Jag har som sagt samma problem samtidigt på både dn.se och expressen.se. Jag har ett dn-konto men har aldrig haft något expressenkonto, så jag är lite tveksam till DNs kundservice knep.

  • Medlem
  • 2018-10-22 22:48
Ursprungligen av tei:

Jag har som sagt samma problem samtidigt på både dn.se och expressen.se. Jag har ett dn-konto men har aldrig haft något expressenkonto, så jag är lite tveksam till DNs kundservice knep.

Jag hade krångel med dn.se tidigare men det har på något automagiskt vis löst sig. Expressen.se krånglade också och den är jag tvungen att vitlista i AdGuard för att komma åt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-23 14:55

Nu hängde sig DN.se vis iOS.

Edit: Igen kanska jag ska tillägga. Efter en ovanligt lång tid där det fungerat.

Senast redigerat 2018-10-23 23:04
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2018-10-23 22:22

har problem med både och, och nu dessutom svt.se....

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2018-10-24 00:02

Problem med DN.se

Ursprungligen av xms67:

Är det någon mer än jag som har problem med DN.se sedan iOS 12 kom?

Det är ett känt problem, försvinner efter första uppgraderingen till Mojave 10.14.1 hörde jag.

Ursprungligen av iggy:

har problem med både och, och nu dessutom svt.se....

Upplever du att problemen uppstår samtidigt på de olika sajterna?

Ursprungligen av NisseH:

Det är ett känt problem, försvinner efter första uppgraderingen till Mojave 10.14.1 hörde jag.

Hej!
Har du någon källa på detta?

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2018-10-24 17:42

Mojave

Ursprungligen av Ricfur:

Hej!
Har du någon källa på detta?

Problemet uppstod efter att jag uppgraderade till Mojave. Jag tog kontakt med Applesupportern som berättade att problemet kommer att försvinna efter nästa uppgradering 10.14.1

Bevaka tråden