Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med DN.se?

Tråden skapades och har fått 124 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-09-29 17:49
Ursprungligen av oftakon:

Tyvärr visade det sig att jag ropade hej innan jag var över bron
Problemet kvarstår trots ovanstående. Efter omstart av Safari, så går det åter komma in på DN's hemsida, men efter ett antal sidöppningar, så låser det sig igen.

Samma här. Ingen förbättring i iOS 15.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-09-29 20:06
Ursprungligen av xms67:

Samma här. Ingen förbättring i iOS 15.

Japp. Det är fortfarande inte felfritt. Men underligt nog mycket, mycket längre mellan tillfällena då det hänger sig. Det gäller för iOS, iPadOS och macOS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-09-29 20:39
Ursprungligen av frazze:

Japp. Det är fortfarande inte felfritt. Men underligt nog mycket, mycket längre mellan tillfällena då det hänger sig. Det gäller för iOS, iPadOS och macOS.

Jag tycker det är samma frekvens som tidigare. När jag går och lägger mig och går igenom nuheterne en sista gång händer det regelbundet att det DN.se fryser.

Dock verkar ju Expressen.se har löst problemet? Undrar vad de gjorde och varför DN inte vill fixa det? Jag tror DN.se vet vad det är men av någon orsak vill de inte fixa det. Men jag läser mindre på DN.se nuförtiden pga av detta problem.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-11-03 08:18

Idag skickade dn.se upp en "godkänn-att-vi-använder-kakor-ruta". Direkt efter detta så slutade dn.se att fungera (=stannade/frös/hängde sig) i Safari och jag var tvungen att starta om browsern. Annars har Safari fungerat utan problem på macOS, iOS och iPadOS sedan uppdateringen till version 12 respektive 15. Vi får se hur länge som det håller den här gången...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-11-03 08:21
Ursprungligen av xms67:

Jag tycker det är samma frekvens som tidigare. När jag går och lägger mig och går igenom nuheterne en sista gång händer det regelbundet att det DN.se fryser.

Inte sedan macOS 12 respektive iOS/iPadOS 15 måste jag säga. Men idag hände det igen (se ovan).

Ursprungligen av xms67:

Dock verkar ju Expressen.se har löst problemet? Undrar vad de gjorde och varför DN inte vill fixa det? Jag tror DN.se vet vad det är men av någon orsak vill de inte fixa det. Men jag läser mindre på DN.se nuförtiden pga av detta problem.

Expressen har så vitt jag vet inte haft detta problem/beteende på åratal, vilket är lite underligt då de väl har samma ägare. Men det betyder ju inte att dom kör på samma (tekniska) plattform...

Bevaka tråden