Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera skrivare på externt nätverk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag sitter just nu i denna stund och försöker lista ut hur jag sa ansluta till mina skrivare.

Vi bytte nyligen kontor och har fått ett nytt nätverk, på vårt tidigare nätverk har vi kvar bland annat tre skrivare som kommer att vara kvar på det nätverket permanent, i alla windows datorer kunde vi hitta skrivarna på den externa ip adressen och välja port nummer, men på mac datorn verkar jag inte kunna välja vilken port som ska användas per skrivare?

jag har alltså bara "en" skrivare på det nätverket och skulle behöva lägga till två till som går på andra portar. dessa är portforwardade i router osv och som sagt i Windows gick det jätte enkelt att lägga till skrivarna.

Jag kör en 27" Imac (late 2013) med el capitan.

Finns det något sätt för mig att ansluta till dessa skrivare? Tacksam för svar!

Ursprungligen av mattish-91:

Hej, jag sitter just nu i denna stund och försöker lista ut hur jag sa ansluta till mina skrivare.

Vi bytte nyligen kontor och har fått ett nytt nätverk, på vårt tidigare nätverk har vi kvar bland annat tre skrivare som kommer att vara kvar på det nätverket permanent, i alla windows datorer kunde vi hitta skrivarna på den externa ip adressen och välja port nummer, men på mac datorn verkar jag inte kunna välja vilken port som ska användas per skrivare?

jag har alltså bara "en" skrivare på det nätverket och skulle behöva lägga till två till som går på andra portar. dessa är portforwardade i router osv och som sagt i Windows gick det jätte enkelt att lägga till skrivarna.

Jag kör en 27" Imac (late 2013) med el capitan.

Finns det något sätt för mig att ansluta till dessa skrivare? Tacksam för svar!

Det slutade med en skrivare, det verkar inte som att dom två andra vill vara med i leken helt enkelt. Får skicka filer till kolegor som printar åt mig.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-10-04 11:56

Har du provat med att skriva router:port/nnn.nnn.nnn.nnn:port i fältet för adress i dialogen för att installera en skrivare via IP?

Men hur egentligen era två kontor hopkopplade? Om det är samma företag, fast på två olika platser så ska ju detta skötas av er (kunna?) IT-avdelning. Om ni sitter på samma plats behöver du berätta varför IT-avdelningen anser att det ska sitta en router mellan de två logiska(?) kontoren. Det finns faktiskt en anledning till denna lösning, men inte alltid så vanlig.

1
Bevaka tråden