Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var kan man köpa en DVD-R/RW videobrännare som kan spela över VHS-band till DVD-R/RW?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft en sån brännare men den har gått sönder Den jag har nu kan bara spela in från TV till skivor?? Den heter LG Digital & Analog DVD-spelare /VCR kombispelare P/NO :MFL65225544
Om den nu kan spela in från videoband till skivor vill jag gärna veta hur man gör ...
/Maria

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-17 21:00

Finns säkerligen på eBay. Dock skulle jag akta mig från att spara på DVD. Vore det inte bättre att inte spela in med ett digitalt TV-kort och spara filerna på en hårddisk/server och minst en säkerhetskopia.

https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=460

Jag vill inte använda datorn till att hålla på med att spela in från band till skivor. Det enda jag använder datorn till när det gäller videoskivor är att kopiera skivorna som jag har spelat över från DVD-R/RW till arkivskivor.

Delkin Devices Archival Gold heter de. De finns som både DVD-R och Blu-ray-R

The most reliable Media in the world. Protects better than a harddrive.

Men tyvärr kan man inte använda de direkt att spela in på från DVD-R -RW-videobrännaren ... Jag har spelat in en hel del filmer från min förra DVD-videobrännare som jag hade och kopierat till arkiv skivor.
/Anna Maria

1
Bevaka tråden