Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allt om Apples NY-event oktober 2018

Tråden skapades och har fått 166 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu är det dags för ännu ett Apple-event, och om vi har tur dyker det upp massor av ny rolig hårdvara. Främst tror vi på en ny cool Ipad Pro, men även Mac kan få en stund i rampljuset.

Läs hela artikeln här

Senast redigerat 2018-10-30 23:02

Ny iPad utan Pro med USB-C.
Ny 5k egenutvecklad skärm.
Sen vore det ju kul med ...one more thing... , har inte sett sen Steve gick bort.

Finns ju faktiskt realistiska rykten om en ny iPad Mini

Själv ser jag fram emot nya Airpods - kanske vattentäta (eller iallafall svettåliga) ?

Ursprungligen av CekariYH:

Sen vore det ju kul med ...one more thing... , har inte sett sen Steve gick bort.

Jodå, Tim Cook använde "one more thing" när Apple Watch presenterades.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Jodå, Tim Cook använde "one more thing" när Apple Watch presenterades.

Ah, det har du ju rätt i, hade jag förträngt

Ursprungligen av CekariYH:

Ah, det har du ju rätt i, hade jag förträngt

Tror faktiskt han använde frasen också när Iphone X lanserades förra året, om jag inte minns helt fel! ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-28 14:04
Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag är nästan säker på att Ipad Pro 2018 får en skärmflärp, fastän jag inte tror att en så stor enhet skulle behöva en. Om Apple istället ger Ipad en tunn ram på ovansidan av skärmen skulle den ändå se oerhört smäcker ut. Att en flärp ändå lär komma kan vi se i IOS 12 på dagens Ipad, där informationen om tid, datum, Wifi och batteritid har flyttat ut till hörnen. Helt säker kan man dock aldrig vara – vi får se på tisdag!

Läs hela artikeln här

Jag skulle faktiskt bli lite besviken om Apple införde en flärp på iPad-skärmen. Den är funktionell på iPhone. Inte snygg men inte heller i vägen. Men på en fyrkantig arbetsyta på ipaden skulle den vara i vägen. Hellre att ipaden har en något bredare kant på ena sidan, eller på två sidor för symmetrin.

En annan lösning skulle ju vara att integrera Face-ID tekniken i en sorts Touch Bar längs ena kanten. Då får man funktion istället för tom yta. Men jag tror inte riktigt på det heller. Poängen med en Touch Bar är ju att den kan förändra funktion på ett annars statiskt fysiskt tangentbord. Men på en iPad som redan är bara skärmyta skulle man vilja att en Touch Bar är valbar, och framför allt flyttbar och inte låst till en statisk Face-ID flärp på en sida.

Ge oss en ny Mac Mini med en uppdatering värd namnet! Vi vill se:
Quad Core (Gärna vattenkyld om vi får drömma)
32GB RAM
Ett vettigt grafikkort
Thunderbolt (ingen j-a USB-C)
Gärna en plats för idolbilder på Åkesson (SD-kort)

Och detta gärna till en prislapp hitom 50 000kr! Det borde inte vara någon omöjlig uppgift.
Jag vet, det kommer aldrig att hända! Det var länge sedan som Apple ägnade någon tid och kärlek åt sina datorer nu, men drömma måste man ju få göra...

Ursprungligen av Hjördiz:

Ge oss en ny Mac Mini med en uppdatering värd namnet! Vi vill se:
Quad Core (Gärna vattenkyld om vi får drömma)
32GB RAM
Ett vettigt grafikkort
Thunderbolt (ingen j-a USB-C)
Gärna en plats för idolbilder på Åkesson (SD-kort)

Och detta gärna till en prislapp hitom 50 000kr! Det borde inte vara någon omöjlig uppgift.
Jag vet, det kommer aldrig att hända! Det var länge sedan som Apple ägnade någon tid och kärlek åt sina datorer nu, men drömma måste man ju få göra...

Varför vattenkyld? I det formatet så lär vattenkylning låta mer. Bättre att använda utrymmet till större kylfläns och fläkt än att slösa utrymme på en pump.

Någon ny MacBook Air-uppföljare med retina-skärm och USB-c eller uppdatera sänka priset på MacBook ?

Är det bara jag som tycker att Apple har tappat sin gnista på sista tiden? Det blir en femtioelfte Iphone, den sjuttonde Ipad eller den nionde Watch. Men inget "Wow!" eller "Det här är något HELT nytt".

Ända sedan Steve Jobs gick bort så känns det som att företaget minimerat risker så enormt. Vem vet, man kanske har mycket mer att förlora nu än förr. Men det fanns en iver i Steve Jobs som inte finns kvar längre. Hans berömda "It's not good enough" eller till och med "This is shit. I don't want to see your face until you have something good for me", piskade utvecklingsteamet till att ta fram något extraordinärt.

Jag får inte den här "Wow det här är framtiden!"-känslan längre. Varken av Apple Watch* eller Ipad Pro. Det fick jag av lanseringarna av: Iphone, Ipad, Macbook Air eller till och med Ipod nano.

Får lite Hollywood-vibbar i form av: Låt oss släppa uppföljare, efter uppföljare, efter uppföljare och i lugn o ro casha in. Om vi satsar en massa pengar på något nytt så riskerar vi att gå back, bättre ta den säkra vägen.

Det enda jag tycker Apple har gjort bra efter Jobs bortgång är satsningen på Metal. Först avskydde jag det men sedan insåg jag bördan av att förlita sig på OpenGL ES och Vulkan. Blir lättare om man själv sitter i förarsätet.

Ni får gärna tipsa mig om en extraordinär lansering av Apple i nivå med lanseringen av den första Iphone eller Macbook Air. För jag kommer nämligen inte på en enda. Och då menar jag inte features såsom 3D Touch eller Face ID eller liknande

* = Jag sitter inte på några bevis nu, men jag antar att Watch var planerad/designad när Jobs fortfarande levde. Precis så som det kom fram att designen av Ipad var påtänkt/planerad innan Iphone lanserades. Brukar ta flera år från design till tillverkning.

Ursprungligen av Hjördiz:

Quad Core (Gärna vattenkyld om vi får drömma)
32GB RAM
Ett vettigt grafikkort
Thunderbolt (ingen j-a USB-C)
Gärna en plats för idolbilder på Åkesson (SD-kort)

Och du tror att allt detta får plats i en dator med epitetet mini?

Mini Pro kanske.

Bara det blir nåt med Mac i namnet så är jag nöjd.

Under nästan ett helt år är det bara Macbook Pro som har fått nån form av uppdatering.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Och du tror att allt detta får plats i en dator med epitetet mini?

Mini Pro kanske.

En minivattenkylare med en 5 liters vattentank på utsidan och en snabb pump

Ursprungligen av Krylovrum:

Är det bara jag som tycker att Apple har tappat sin gnista på sista tiden? Det blir en femtioelfte Iphone, den sjuttonde Ipad eller den nionde Watch. Men inget "Wow!" eller "Det här är något HELT nytt".

Ända sedan Steve Jobs gick bort så känns det som att företaget minimerat risker så enormt. Vem vet, man kanske har mycket mer att förlora nu än förr. Men det fanns en iver i Steve Jobs som inte finns kvar längre. Hans berömda "It's not good enough" eller till och med "This is shit. I don't want to see your face until you have something good for me", piskade utvecklingsteamet till att ta fram något extraordinärt.

Jag får inte den här "Wow det här är framtiden!"-känslan längre. Varken av Apple Watch* eller Ipad Pro. Det fick jag av lanseringarna av: Iphone, Ipad, Macbook Air eller till och med Ipod nano.

Får lite Hollywood-vibbar i form av: Låt oss släppa uppföljare, efter uppföljare, efter uppföljare och i lugn o ro casha in. Om vi satsar en massa pengar på något nytt så riskerar vi att gå back, bättre ta den säkra vägen.

Det enda jag tycker Apple har gjort bra efter Jobs bortgång är satsningen på Metal. Först avskydde jag det men sedan insåg jag bördan av att förlita sig på OpenGL ES och Vulkan. Blir lättare om man själv sitter i förarsätet.

Ni får gärna tipsa mig om en extraordinär lansering av Apple i nivå med lanseringen av den första Iphone eller Macbook Air. För jag kommer nämligen inte på en enda. Och då menar jag inte features såsom 3D Touch eller Face ID eller liknande

* = Jag sitter inte på några bevis nu, men jag antar att Watch var planerad/designad när Jobs fortfarande levde. Precis så som det kom fram att designen av Ipad var påtänkt/planerad innan Iphone lanserades. Brukar ta flera år från design till tillverkning.

Problemet är väl att det är så svårt att komma på ett ting som kan släppas som slår och fortsätts används.
iPhone, iPad och Apple Watch har ju sina stabila uppdateringar och försäljningar.
Likaså macarna.

Bara ta en smartphone som exempel, vad ska de hitta på nu när skärmen tagit över ytan?
Det finns inte mycket mer att förändra sen.
Likaså iPad.
Apple Watch är väl den som går att bygga vidare på nu, först fallskydd och EKG.
Senare diabetes och mer hälsokoll.
HomePod är bara en i mängden ”smarta” högtalare så den kan de lika gärna lägga ner.
Förstår inte riktigt vitsen med den när man kan använda assistenten i mobilen man ändå använder för musiken till högtalaren.
Hur som helst.

Vad ska man skapa, vad behöver du?
Vad ”wowar” dig 2018?
Jag kan inte komma på något som skulle ”wowa” mig idag faktiskt.

Ursprungligen av Mackan1984:

Problemet är väl att det är så svårt att komma på ett ting som kan släppas som slår och fortsätts används.
iPhone, iPad och Apple Watch har ju sina stabila uppdateringar och försäljningar.
Likaså macarna.

Bara ta en smartphone som exempel, vad ska de hitta på nu när skärmen tagit över ytan?
Det finns inte mycket mer att förändra sen.
Likaså iPad.
Apple Watch är väl den som går att bygga vidare på nu, först fallskydd och EKG.
Senare diabetes och mer hälsokoll.
HomePod är bara en i mängden ”smarta” högtalare så den kan de lika gärna lägga ner.
Förstår inte riktigt vitsen med den när man kan använda assistenten i mobilen man ändå använder för musiken till högtalaren.
Hur som helst.

Vad ska man skapa, vad behöver du?
Vad ”wowar” dig 2018?
Jag kan inte komma på något som skulle ”wowa” mig idag faktiskt.

Håller med om HomePod, och att det ska åratal att prångla ut den till alla länder är ju enligt mig ett misslyckande i sig.

Kanske en Mac mini med arm-processor?

Ursprungligen av Zeugma:

Kanske en Mac mini med arm-processor?

ja det vore häftigt...

Ursprungligen av CekariYH:

ja det vore häftigt...

Mera detta:

Artikel.

  • Medlem
  • 2018-10-29 05:27
Ursprungligen av Mackan1984:

Problemet är väl att det är så svårt att komma på ett ting som kan släppas som slår och fortsätts används.
iPhone, iPad och Apple Watch har ju sina stabila uppdateringar och försäljningar.
Likaså macarna.

Bara ta en smartphone som exempel, vad ska de hitta på nu när skärmen tagit över ytan?
Det finns inte mycket mer att förändra sen.
Likaså iPad.
Apple Watch är väl den som går att bygga vidare på nu, först fallskydd och EKG.
Senare diabetes och mer hälsokoll.
HomePod är bara en i mängden ”smarta” högtalare så den kan de lika gärna lägga ner.
Förstår inte riktigt vitsen med den när man kan använda assistenten i mobilen man ändå använder för musiken till högtalaren.
Hur som helst.

Vad ska man skapa, vad behöver du?
Vad ”wowar” dig 2018?
Jag kan inte komma på något som skulle ”wowa” mig idag faktiskt.

Är väl mer på mjukvaru sidan som Apple har möjligheter att utvecklas. AW4 verkar ju vara den enda produkt som fick mycket nytt. IOS12 verkar ju vara mer en korrigering av IOS11. Fortfarande inga produktivitet höjande funktioner till stora iPhone trots att vissa saker funnits i iPad Pro.

Om det kommer 2019 heltäckande skärmar med sensorer, fingeravtryckläsare och selfie kamera under displayen då blir det WOW från min sida ?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-10-29 06:37
Ursprungligen av Mackan1984:

Vad ska man skapa, vad behöver du?
Vad ”wowar” dig 2018?
Jag kan inte komma på något som skulle ”wowa” mig idag faktiskt.

Ett par AR glasögon tack.

Ursprungligen av PaO:

Är väl mer på mjukvaru sidan som Apple har möjligheter att utvecklas. AW4 verkar ju vara den enda produkt som fick mycket nytt. IOS12 verkar ju vara mer en korrigering av IOS11. Fortfarande inga produktivitet höjande funktioner till stora iPhone trots att vissa saker funnits i iPad Pro.

Om det kommer 2019 heltäckande skärmar med sensorer, fingeravtryckläsare och selfie kamera under displayen då blir det WOW från min sida ?

Ja mjukvara har man alltid att önska av men vet inte hur produktiv folk skulle kunna vara med en iPhone eller vill vara.
Se bara på alla tester med iPad Pro typ 10/10 journalister kände att det var lättare med en Mac i slutändan.
Jag kan inte hobby-programmera spel på en surfplatta eller mobil än t ex.

Jag tror inte jag skulle känna wow för det.
Det är dit tillverkarna strävat sen begynnelsen och jag har varit beredd på sen essential phone.
Fingeravtryck under displayen finns redan.
Dock verkar den för osäker än för betalmedel, läser kanske bara i 2D än.

  • Medlem
  • 2018-10-29 08:30
Ursprungligen av Krylovrum:

Är det bara jag som tycker att Apple har tappat sin gnista på sista tiden? Det blir en femtioelfte Iphone, den sjuttonde Ipad eller den nionde Watch. Men inget "Wow!" eller "Det här är något HELT nytt".

Ända sedan Steve Jobs gick bort så känns det som att företaget minimerat risker så enormt. Vem vet, man kanske har mycket mer att förlora nu än förr. Men det fanns en iver i Steve Jobs som inte finns kvar längre. Hans berömda "It's not good enough" eller till och med "This is shit. I don't want to see your face until you have something good for me", piskade utvecklingsteamet till att ta fram något extraordinärt.

Jag får inte den här "Wow det här är framtiden!"-känslan längre. Varken av Apple Watch* eller Ipad Pro. Det fick jag av lanseringarna av: Iphone, Ipad, Macbook Air eller till och med Ipod nano.

Får lite Hollywood-vibbar i form av: Låt oss släppa uppföljare, efter uppföljare, efter uppföljare och i lugn o ro casha in. Om vi satsar en massa pengar på något nytt så riskerar vi att gå back, bättre ta den säkra vägen.

Det enda jag tycker Apple har gjort bra efter Jobs bortgång är satsningen på Metal. Först avskydde jag det men sedan insåg jag bördan av att förlita sig på OpenGL ES och Vulkan. Blir lättare om man själv sitter i förarsätet.

Ni får gärna tipsa mig om en extraordinär lansering av Apple i nivå med lanseringen av den första Iphone eller Macbook Air. För jag kommer nämligen inte på en enda. Och då menar jag inte features såsom 3D Touch eller Face ID eller liknande

* = Jag sitter inte på några bevis nu, men jag antar att Watch var planerad/designad när Jobs fortfarande levde. Precis så som det kom fram att designen av Ipad var påtänkt/planerad innan Iphone lanserades. Brukar ta flera år från design till tillverkning.

Jag kan bara instämma helt. Det som gjorde Apple till just Apple i mångt och mycket finns inte där längre. Idag känns Apple som ett bolag med fokus på siffror i stället för utveckling. Jag hade verkligen hoppats på att HomePod skulle blir den där prylen. Att vi skulle få se något som var så mycket bättre än konkurrenterna, men så blev verkligen inte fallet.

Sedan befinner vi oss just nu i ett mellanläge. Jag tror (hoppas) att Apple just nu lägger extremt mycket R&D på AR, VR, AI vilket kommer resultera fantastiska prylar inom kort (Apple brillor?) Men just nu är utvecklingen inte där vilket är tråkigt för oss som är extremt otåliga och troligtvis kommer leda till ytterligare en spec fest.

Revolutioner händer inte varje år. Knappt vart tionde heller. Ni har sannolikt orimliga krav. Om ni tänker efter: Hur ofta revolutionerade Steve Jobs marknaden och apples produkter? Inte så ofta som många verkar vilja tro - men tillräckligt ofta för att bygga upp företaget.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-29 10:05
Ursprungligen av Krylovrum:

Är det bara jag som tycker att Apple har tappat sin gnista på sista tiden? Det blir en femtioelfte Iphone, den sjuttonde Ipad eller den nionde Watch. Men inget "Wow!" eller "Det här är något HELT nytt".

Ända sedan Steve Jobs gick bort så känns det som att företaget minimerat risker så enormt. Vem vet, man kanske har mycket mer att förlora nu än förr. Men det fanns en iver i Steve Jobs som inte finns kvar längre. Hans berömda "It's not good enough" eller till och med "This is shit. I don't want to see your face until you have something good for me", piskade utvecklingsteamet till att ta fram något extraordinärt.

Jag får inte den här "Wow det här är framtiden!"-känslan längre. Varken av Apple Watch* eller Ipad Pro. Det fick jag av lanseringarna av: Iphone, Ipad, Macbook Air eller till och med Ipod nano.

Får lite Hollywood-vibbar i form av: Låt oss släppa uppföljare, efter uppföljare, efter uppföljare och i lugn o ro casha in. Om vi satsar en massa pengar på något nytt så riskerar vi att gå back, bättre ta den säkra vägen.

Det enda jag tycker Apple har gjort bra efter Jobs bortgång är satsningen på Metal. Först avskydde jag det men sedan insåg jag bördan av att förlita sig på OpenGL ES och Vulkan. Blir lättare om man själv sitter i förarsätet.

Ni får gärna tipsa mig om en extraordinär lansering av Apple i nivå med lanseringen av den första Iphone eller Macbook Air. För jag kommer nämligen inte på en enda. Och då menar jag inte features såsom 3D Touch eller Face ID eller liknande

* = Jag sitter inte på några bevis nu, men jag antar att Watch var planerad/designad när Jobs fortfarande levde. Precis så som det kom fram att designen av Ipad var påtänkt/planerad innan Iphone lanserades. Brukar ta flera år från design till tillverkning.

Jag håller med dig till stor del, även om det är svårt att göra de där riktigt stora innovationerna nu när plattformarna är uppfunna. Face ID och några andra tekniker som blivit en del av Iphone (och nu kanske Ipad Pro?) är ett ganska stort steg framåt för användarautentisering och säkerhet, särskilt med tanke på hur dåliga folk generellt sett är på säkerhet var det ett väldigt bra tillskott.

Men jag misstänker att om Jobs levde hade han sannolikt piskat fram någon extraordinär produkt, eller funktion i en existerande produkt, som Cooks mer diplomatiska ledarstil inte frammanar. Men det är också så att det händer betydligt mer experimenterande, på gott och ont, på Android-sidan. Huawei Mate 20 Pro som jag testar nu har en förträffligt bra vidvinkelkamera, något jag så här i efterhand saknade för min Japan-resa (där jag fotograferade med min Iphone X). Apple förbättrar kameran i alla nya Iphones, men de tänker inte så mycket utanför lådan känner jag.

Förhoppningsvis har Apples mer hemlighetsfulla avdelningar ett skunkworks-liknande projekt på gång som kommer slå oss alla med häpnad i framtiden, det vore något det

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-29 10:45

Jag skulle tacka o ta emot en ny iPad Mini med ny design. Speciellt eftersom grabben råkade tappa vår i helgen, halvmeters färd ner i grus som spräckte glaset uppevid.

Ursprungligen av Krylovrum:

Är det bara jag som tycker att Apple har tappat sin gnista på sista tiden? Det blir en femtioelfte Iphone, den sjuttonde Ipad eller den nionde Watch. Men inget "Wow!" eller "Det här är något HELT nytt".

Ända sedan Steve Jobs gick bort så känns det som att företaget minimerat risker så enormt. Vem vet, man kanske har mycket mer att förlora nu än förr. Men det fanns en iver i Steve Jobs som inte finns kvar längre. Hans berömda "It's not good enough" eller till och med "This is shit. I don't want to see your face until you have something good for me", piskade utvecklingsteamet till att ta fram något extraordinärt.

Jag får inte den här "Wow det här är framtiden!"-känslan längre. Varken av Apple Watch* eller Ipad Pro. Det fick jag av lanseringarna av: Iphone, Ipad, Macbook Air eller till och med Ipod nano.

Får lite Hollywood-vibbar i form av: Låt oss släppa uppföljare, efter uppföljare, efter uppföljare och i lugn o ro casha in. Om vi satsar en massa pengar på något nytt så riskerar vi att gå back, bättre ta den säkra vägen.

Det enda jag tycker Apple har gjort bra efter Jobs bortgång är satsningen på Metal. Först avskydde jag det men sedan insåg jag bördan av att förlita sig på OpenGL ES och Vulkan. Blir lättare om man själv sitter i förarsätet.

Ni får gärna tipsa mig om en extraordinär lansering av Apple i nivå med lanseringen av den första Iphone eller Macbook Air. För jag kommer nämligen inte på en enda. Och då menar jag inte features såsom 3D Touch eller Face ID eller liknande

* = Jag sitter inte på några bevis nu, men jag antar att Watch var planerad/designad när Jobs fortfarande levde. Precis så som det kom fram att designen av Ipad var påtänkt/planerad innan Iphone lanserades. Brukar ta flera år från design till tillverkning.

Jag tror det beror på en blandning av flera olika faktorer. Dels har tiderna förändrats generellt – mobilplattformarna har börjat landa och mogna, och nya plattformar som kroppsburet och VR är inte riktigt mogna än.

För Apples del är det en tid av att förvalta snarare än att förnya. Och Tim Cook är – på gott och ont – en förvaltare. Han är ett geni när det gäller logistik, intäktsmaximering och data. Men han är ingen kreativ visionär som Steve Jobs var. Sen hade Jobs också en övernaturlig förmåga att sälja in även rätt vardagliga nyheter som "fantastiska" tack vare hans ojämförliga närvaro på scenen.

Sen är det också så att vi tenderar att minnas de "stora" grejorna – Iphone, Ipad, Ipod som kom under en tioårsperiod ungefär. Däremellan var det väldigt mycket mellan-lanseringar med små coola nya funktioner men inget revolutionerande direkt.

Det var (har jag fått för mig) ungefär samma utveckling på hemdator-fronten under 80-talet. En visserligen snabb utveckling för prestanda, lagring, grafik osv men inte något banbrytande som vänder allt upp och ner. Möjligtvis när bärbara datorer började bli dugliga, men annars kom revolutionen först när den smarta mobiltelefonen lanserades. Det skulle kunna ta 20 år eller längre innan nästa totala datorrevolution kommer.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag tror det beror på en blandning av flera olika faktorer. Dels har tiderna förändrats generellt – mobilplattformarna har börjat landa och mogna, och nya plattformar som kroppsburet och VR är inte riktigt mogna än.

För Apples del är det en tid av att förvalta snarare än att förnya. Och Tim Cook är – på gott och ont – en förvaltare. Han är ett geni när det gäller logistik, intäktsmaximering och data. Men han är ingen kreativ visionär som Steve Jobs var. Sen hade Jobs också en övernaturlig förmåga att sälja in även rätt vardagliga nyheter som "fantastiska" tack vare hans ojämförliga närvaro på scenen.

Sen är det också så att vi tenderar att minnas de "stora" grejorna – Iphone, Ipad, Ipod som kom under en tioårsperiod ungefär. Däremellan var det väldigt mycket mellan-lanseringar med små coola nya funktioner men inget revolutionerande direkt.

Det var (har jag fått för mig) ungefär samma utveckling på hemdator-fronten under 80-talet. En visserligen snabb utveckling för prestanda, lagring, grafik osv men inte något banbrytande som vänder allt upp och ner. Möjligtvis när bärbara datorer började bli dugliga, men annars kom revolutionen först när den smarta mobiltelefonen lanserades. Det skulle kunna ta 20 år eller längre innan nästa totala datorrevolution kommer.

Ja jag tror du är inne på något angående dessa cykler. Sedan håller jag med om att Tim Cook känns mer som en förvaltare än en kreatör. Och det är möjligt att Apple nu är i en fas där man ska skörda frukterna (monetize?) innan man bryter ny mark igen.

Nästa stora grej tror jag blir en kombination av AI + Någonting. Där Apple har hittat Någonting som en passande problemlösning (t.ex. mjukvara till självkörande bilar eller glasögon etc.).

Jag bara är rädd att man fastnar med sin gamla åker och skördar samma gamla frukter under allt för lång tid. Men men... den som lever får se. Mer specifikt: lever man i morgon så får man se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-29 19:51
Ursprungligen av Mackan1984:

Någon ny MacBook Air-uppföljare med retina-skärm och USB-c eller uppdatera sänka priset på MacBook ?

Samma här. Allra mest hoppas jag på en ersättare till Air. Eller någon slags hybrid mellan air och macbook, men med en prislapp som är lite snällare än pro.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-30 10:45

https://twit.tv/shows/twit-live-specials kör försnack innan eventet från 15:30

Bevaka tråden