Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Följ med på Idas resa till New York

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är dags för nytt Apple-event, den här gången i New York. Ida åker dit och bjuder in dig att hänga med på resan i bildform.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-29 15:04

Hur är det med koldioxidkontot för 99.se?
Är det värt att generera över 800 kg koldioxid för att vara på plats?

Ursprungligen av István:

Hur är det med koldioxidkontot för 99.se?
Är det värt att generera över 800 kg koldioxid för att vara på plats?

Nu är inte jag en representant för alla som hänger/besöker 99.se, men jag tror att de flesta av oss gärna vill se någon på plats. Blir lättare för 99 att rapportera och dela med sig av intrycket. Lanseringen är ju ganska stor ändå och sker inte många gånger per år.

Sedan finns det många andra. och om jag får tillåta mig själv att tillägga, bättre sätt att bekämpa koldioxidutsläpp än att minska på en flygresa. Tvekar inte på att 99 är miljömedvetna i andra sammanhang, men i slutändan så får det inte förhindra deras dagliga arbete (i den mån det är lämpligt)

OnTopic: Trevligt att ni är på plats! Kommer att följa Idas resa och väntar spänt på första intrycket. ***Vill minnas att ni inte åkte iväg förr i tiden så detta är välkommet :)***
(osäker på när 99 var på plats för första gången)

EDIT: ***Minnet sviktar. Verkar som att 99 nästan alltid varit på plats :)***

Senast redigerat 2018-10-30 08:46
  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-29 15:45
Ursprungligen av István:

Hur är det med koldioxidkontot för 99.se?
Är det värt att generera över 800 kg koldioxid för att vara på plats?

Lol.

Agenda 21.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-29 16:17
Ursprungligen av Krylovrum:

Vill minnas att ni inte åkte iväg förr i tiden så detta är välkommet
(osäker på när 99 var på plats för första gången)

Tja, redan i juli 2001 var 99mac på plats i New York på Mac World Expo. Så Ida har anor att vila på.
99mac.com finns på MWNY 2001

I och för sig var det inte ett strikt Apple-event. Men Steve Jobs höll keynote det var där man presenterade Mac OS X 10.1 och PowerMac G4 Quicksilver.

MWNY2001 på 99.se (Google-sökning)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-29 16:24

Att tänka på miljö och klimat är smart. Själv tänker jag att så som världen ser ut idag är det bra med resor, både i jobb och privat. Utbyte, att på plats se och skildra är just nu extra viktigt. Personligen tycker jag vi ska ställa höga krav på flyget så att en omställning till mer klimatsmart teknik används. Om det inte går eller tar för lång tid röstar jag på skärpta krav inom andra områden före att begränsa resande och utbyte.

OT: Ska bli intressant att se vad som dyker upp imorgon. Just nu har jag få behov själv, men ändå intressant.

Ursprungligen av IngoX:

Tja, redan i juli 2001 var 99mac på plats i New York på Mac World Expo. Så Ida har anor att vila på.
99mac.com finns på MWNY 2001

I och för sig var det inte ett strikt Apple-event. Men Steve Jobs höll keynote det var där man presenterade Mac OS X 10.1 och PowerMac G4 Quicksilver.

MWNY2001 på 99.se (Google-sökning)

Oj så pass länge sedan. Verkar som att jag minns helt fel då. Hade för mig att 99 kunde vara på plats när de hamnade under Geek, men jag verkar ha missuppfattat det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-29 16:34

Titanic 2 är på G, jungfrutur från Southampton. Man får väl båta över atlanten då om det miljömässigt är bättre. Knappast några ångpannor i Titanic årgång 2018 kanske lite eldrift hehehehehe... kan dock ta ett par dagar extra

Senast redigerat 2018-10-29 22:59
Ursprungligen av István:

Hur är det med koldioxidkontot för 99.se?
Är det värt att generera över 800 kg koldioxid för att vara på plats?

Nämen de klimatkompenserar säkert.

Ursprungligen av István:

Hur är det med koldioxidkontot för 99.se?
Är det värt att generera över 800 kg koldioxid för att vara på plats?

Är det värt att generera över 150 kg koldioxid per dator och mobiltelefon och år?

Dessa frågor kan man fundera på.

Ursprungligen av István:

Hur är det med koldioxidkontot för 99.se?
Är det värt att generera över 800 kg koldioxid för att vara på plats?

Det är klart rimligare att vi är många som samlas här i New York för att titta på nyheterna än att Apple ska åka runt och besöka oss alla i våra hemländer för att demonstrera och berätta om nyheterna (plus att det verkligen skulle dra ut på tiden).

Att sitta hemma och bevaka eventet ger inte några första intryck av produkterna och det tycker vi är värt mycket.

Ursprungligen av István:

Hur är det med koldioxidkontot för 99.se?
Är det värt att generera över 800 kg koldioxid för att vara på plats?

Bra fråga som jag flyttar till en separat tråd.

Ursprungligen av Krylovrum:

Trevligt att ni är på plats! Kommer att följa Idas resa och väntar spänt på första intrycket. ***Vill minnas att ni inte åkte iväg förr i tiden så detta är välkommet :)***
(osäker på när 99 var på plats för första gången)
EDIT: ***Minnet sviktar. Verkar som att 99 nästan alltid varit på plats :)***

I vår anrika historia har 99 som noterats besökt ett och annat event, men om vi räknar att Apple själva bjudit in oss till sina helt egna lanseringar är det helt nytt. Första gången var i september med Iphone-eventet. Roligt och på tiden tycker vi!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-30 13:42
Ursprungligen av Ida Blix:

Det är klart rimligare att vi är många som samlas här i New York för att titta på nyheterna än att Apple ska åka runt och besöka oss alla i våra hemländer för att demonstrera och berätta om nyheterna (plus att det verkligen skulle dra ut på tiden).

Att sitta hemma och bevaka eventet ger inte några första intryck av produkterna och det tycker vi är värt mycket.

Är du på plats ida i Big Apple town ? Hoppas på fint väder och trevligt event med en massa spännande saker
Börja dagen Ida med en maffig amerikansk frukost glöm inte baconen hehehehehe... jag älskar såna där tjocka pannkakor, plättar du vet med sylt mumsigt . Nej nu ble jag änna lite hungrig här, nu springer jag iväg på sen lunch snart ..

Senast redigerat 2018-10-30 20:56
Ursprungligen av cubeis:

Är du på plats ida i Big Apple town ? Hoppas på fint väder och trevligt event med en massa spännande saker
Börja dagen Ida med en maffig amerikansk frukost glöm inte baconen hehehehehe... jag älskar såna där tjocka pannkakor, plättar du vet med sylt mumsigt . Nej nu ble jag änna lite hungrig här nu springer jag iväg på sen lunch snart ..

Jag är på plats ja! Sitter i publiken nu med magen full av pannkakor ?

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-10-31 17:07
Ursprungligen av xms67:

Att tänka på miljö och klimat är smart. Själv tänker jag att så som världen ser ut idag är det bra med resor, både i jobb och privat. Utbyte, att på plats se och skildra är just nu extra viktigt. Personligen tycker jag vi ska ställa höga krav på flyget så att en omställning till mer klimatsmart teknik används. Om det inte går eller tar för lång tid röstar jag på skärpta krav inom andra områden före att begränsa resande och utbyte.

Jag tycker det är smart att tänka på öppenhet, fri demokrati, mänskliga rättigheter, frihandel och företagsamhet.

Kom själv hem igår från en semestervecka i NYC med familjen, och ser verkligen fram emot Idas reportage från eventet!

Har varit i NYC tidigare, men det är en trevlig stad som man aldrig tröttnar på.

1
Bevaka tråden