Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple support - erfarenheter?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läste just i en annan tråd hur man från Apple supports sida försökt förhala tiden för att returnera en defekt iMac för att hellre skicka in den på service och slippa återköp. Kände att jag behövde skriva av mig lite då jag har dåliga erfarenheter själv.

Köpte ett par AirPods som slutade fungera efter ca 7 mån och läste på Kompletts sida att det oftast går snabbare om man felanmäler garantiärenden direkt till tillverkaren. Sagt och gjort. Jag kontaktade Apple support och fick först vänta i ca 20 min innan det var min tur. Att registrera ärendet tog ytterligare 35 minuter vilket kändes helt absurt. När jag äntligen var klar och vi sa tack och hej så skickades ett mail till mig. Då ville Apple reservera 800 kr på mitt betalkort ifall det skulle visa sig vara jag som orsakat felet. Jag ringde tillbaka, väntade lika länge och var väl inte på toppenhumör då jag inte blivit informerad om denna kostnad. Till råga på allt så sade supporten att även en fraktkostnad kanske skulle tillkomma. Då jag ville veta vilken summa det rörde sig om kunde man inte svara på detta.

Så efter totalt drygt en timme så ville Apple ha 800 i en reservation och dessutom en möjlig summa för frakt.

Jag ringde Komplett där jag köpt podsen och inom 10 minuter hade jag fraktsedlar på mailen.

Aldrig mer kommer jag att vända mig till deras support.

Så, nu är jag klar

Vad har ni för erfarenheter?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-11-09 23:41

Apple tillverkar bra hårdvara, men deras support ska man akta sig för. Dvs. det gäller att sköta prylarna. Har själv inte haft några större problem, men hört läskiga historier från vänner och läst på nätet.

Samlade bilden är att Apple numera är stenhårda på formalia och gör allt för att kunden ska köpa nytt istället för att laga enkla fel. Men tyvärr är det så här nästan alla stora företag agerar idag. Ingenjörer och designer försöker ta fram bästa möjliga produkter att sälja till högsta marknadspris, sedan försöker supporten få ned alla interna kostnader (dvs. neka support mot slutkund). Allt för att maximera vinst. Detta blir extra viktigt för börsnoterade bolag.

Ett nytt inlägg i samma kategori:
https://www.99.se/forum/p/2355253

1
Bevaka tråden