Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AW4 eller Fitbit Ionic

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte passa på att rådfråga forumet i valet mellan Apple Watch 4 och Fitbit Ionic. Nu är det som så att jag är sugen på en smartklocka, har tidigare haft första generationens Apple watch, men den hamnade snart på hyllan på grund av den dåliga batteritiden. Dessa funktioner är viktiga för mig när det kommer till valet av smartklocka:

  • Batteritid, helst mer än två dagar

  • Tålighet, den ska klara att få en smäll eller två utan att spricka. Nej jag tänker inte köpa nåt case, skall enligt mig inte behövas på en klocka

  • Fitness tracking, jag vill kunna monitorera antal steg, puls, brända kalorier etc på en dag. GPS behöver jag inte.

  • Pris, vill inte betala mer än nödvändigt

  • Design, den måste funka i de flesta situationer, både ute i löpspåret och till kostymen

  • Smarta funktioner/appar. Kan vara trevligt att kunna läsa notiser från klockan och kanske interagera med dem också

Ni som har någon av dessa får gärna tala om varför ni valde den ena framför den andra. Tips mottages gärna.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-11-12 14:34

Jag har en AW3, valde den istället för fitbit etc pga att den är en smart klocka som kan användas till träning istället för en träningsklocka som kan vara lite smart.
Batteritiden hade ju gärna fått vara bättre, men den räcker nästan två dagar för mig och det är acceptabelt. AW4 ska väl ha ungefär samma batteritid.

1
Bevaka tråden