Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacMini (Late 2018) fungerar inte med LaCie RAID

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

MacMini (Late 2018) fungerar inte med LaCie 5big Thunderbolt 2

Driven fungerar med mina två andra datorer men inte med min MacMini i7, 16 GB, 1TB. Jag har dessutom två, LaCie 2big, som fungerar bra på mina tre datorer. Samtliga kör Mac OS 10.14.1.

Supporten på Apple tröttnade på problemet och menade att det var LaCie som ägde det och inte Apple. Jag tröttnade på Apples bristande vilja att lösa problemet, trots att man säljer dessa produkter själva och borde ha bra ingångar till LaCie.
Jag befann mig i ett tråkigt mellanläge och returnerade därför MacMinin!

Det måste finnas många presumtiva kunder som behöver ett snabbt lagringsställe så problemet bör lösas snabbt.

Vad skall jag göra nu? Har gjort en anmälan till LaCie om problemet och köper kanske en ny Mac när problemet är löst. Kanske blir det en PC istället, hu! Men till dess får jag använda mina nuvarande datorer.

Låter ju inget vidare. Typiskt att skylla på varandra. Känns ju dock som om att det är minin om det fungerar på andra enheter. Gällde det alla portar? Fungerade portarna om du anslöt andra tillbehör?

Vilken konfiguration valde du?

Ursprungligen av littlemac:

Låter ju inget vidare. Typiskt att skylla på varandra. Känns ju dock som om att det är minin om det fungerar på andra enheter. Gällde det alla portar? Fungerade portarna om du anslöt andra tillbehör?

Vilken konfiguration valde du?

MacMini, i7, 16GB, 1TB

Är det inte så att man måste ha TB3 ->TB2 adaptern för att det ska funka? : https://www.apple.com/se/shop/product/MMEL2ZM...

Ursprungligen av CekariYH:

Är det inte så att man måste ha TB3 ->TB2 adaptern för att det ska funka? : https://www.apple.com/se/shop/product/MMEL2ZM...

Absolut!

1
Bevaka tråden