Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig pulsmätning med Apple Watch Series 4

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har sprungit två rundor med Apple Watch 4 och är grymt oroad och besviken på pulsmätningen. Jag hade för mig att pulsmätningen var något som skulle vara mycket bättre på nya modellen. Ni ser i diagrammen hur det saknas mätningar i stora delar av träningen.

Kan jag förvänta mig så här dåliga resultat eller ska jag reklamera klockan?

Jag tror inte att det är något fel på klockan men att mätningen störs av någon yttre faktor såsom (kanske) inläckande ljus. Kanske sitter klockan för löst?

https://support.apple.com/en-us/HT207941#heartrate

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-11-15 09:37
Ursprungligen av iTiger:

Jag har sprungit två rundor med Apple Watch 4 och är grymt oroad och besviken på pulsmätningen. Jag hade för mig att pulsmätningen var något som skulle vara mycket bättre på nya modellen. Ni ser i diagrammen hur det saknas mätningar i stora delar av träningen.

Kan jag förvänta mig så här dåliga resultat eller ska jag reklamera klockan?

Testa att köra med en tredjeparts-app såsom runkeeper eller strava, se hur pulsen registreras där.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-11-15 09:37

Tog en titt på mina rundor, en del ser ut ungefär som dina bilder.
Kan tänka mig att svett kommer ivägen och påverkar.
Series 3 dock.

Ursprungligen av bjorsi:

Testa att köra med en tredjeparts-app såsom runkeeper eller strava, se hur pulsen registreras där.

Den ena mätningen (med lägre puls och mindre luckor) är mätt med Apples egen tränings-app. Den andra, med fler luckor och högre puls, är mätt med Strava.

Jag har klockan så tajt mot handleden att det känns obehagligt. Tajtare går inte att köra. Med Serie 1 och 2 körde jag lite olika tajt och med olika armband men det märktes ingen skillnad.

Jag är sjukt besviken på just den här detaljen.

1
Bevaka tråden