Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skorrande ljud iPhone XS

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2018-11-21 13:32

Ni som har iPhone XS, upplever ni ett skorrande ljud vid telefonsamtal?
Samtalsvolymen spelar ingen roll. Har testat olika lägen från lägsta till högsta. Det sker vid alla samtal.
Har inte testat med högtalarfunktionen än då jag inte har möjlighet till det i den miljön jag är i just nu.
Tänkte boka en tid på Apple Store Emporia så att dom får kolla på det.

Ursprungligen av Cribe:

Ni som har iPhone XS, upplever ni ett skorrande ljud vid telefonsamtal?
Samtalsvolymen spelar ingen roll. Har testat olika lägen från lägsta till högsta. Det sker vid alla samtal.
Har inte testat med högtalarfunktionen än då jag inte har möjlighet till det i den miljön jag är i just nu.
Tänkte boka en tid på Apple Store Emporia så att dom får kolla på det.

Börja med standardförfarandet, dvs en hard reset och en återställning om det första inte hjälper.

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-11-21 17:23
Ursprungligen av barbapappa_86:

Börja med standardförfarandet, dvs en hard reset och en återställning om det första inte hjälper.

Det är gjort. Dock så är ljudet hårdvarurelaterat, inte mjukvarurelaterat.

Ursprungligen av Cribe:

Det är gjort. Dock så är ljudet hårdvarurelaterat, inte mjukvarurelaterat.

Hur vet du det?

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-11-21 18:11
Ursprungligen av pmarriott:

Hur vet du det?

Det hör man. Plus att Apple själva konstaterade det precis ?

Senast redigerat 2018-11-21 18:36
Ursprungligen av Cribe:

Det hör man. Plus att Apple själva konstaterade det precis ?

Bra, då vet du vad som behöver göras också då antar jag. Case closed

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-11-22 15:21
Ursprungligen av barbapappa_86:

Bra, då vet du vad som behöver göras också då antar jag. Case closed

Jajjemen, det har jag alltid vetat. Frågan var om någon annan upplevt samma sak ?
Men jag tackar ändå

  • Medlem
  • 2018-11-22 15:25

@cribe
Är du säker på att skorrandet kommer från telefonen? Skåningar brukar ju trots allt ha lite svårt att uttala vissa bokstäverrrrrrr.

Ursprungligen av Cribe:

Jajjemen, det har jag alltid vetat. Frågan var om någon annan upplevt samma sak ?
Men jag tackar ändå

Förstår inte riktigt vad du är ute efter med den typen av frågeställning, men okej.
Vanligtvis när den frågan kommer så brukar personen vara intresserad av något slags lösningsförslag, men du vill bara se en handuppräckning antar jag..

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-11-22 19:01
Ursprungligen av Dalle:

@cribe
Är du säker på att skorrandet kommer från telefonen? Skåningar brukar ju trots allt ha lite svårt att uttala vissa bokstäverrrrrrr.

Hahaha ja det kan ju vara det som är felet! Fast jag är från Uppsala och när jag pratade med min mor var det samma sak ?

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-11-22 19:03
Ursprungligen av barbapappa_86:

Förstår inte riktigt vad du är ute efter med den typen av frågeställning, men okej.
Vanligtvis när den frågan kommer så brukar personen vara intresserad av något slags lösningsförslag, men du vill bara se en handuppräckning antar jag..

Ja exakt. Googlade men kunde inte hitta något om det. Finns en del här som har XS men verkar inte vara någon annsn som har samma problem. Har nog bara fått ett måndagsex ?

1
Bevaka tråden