Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag är Apple-ambassadör, vad får jag?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ursäkta den ha-begär-betonade rubriken. En sak som jag diskuterat med ett par Apple-kompisar är huruvuda Apple kanske borde göra något för oss Apple-ambassadörer som med vår entusiasm, engagemang och övertygelse fått ett flertal personer att gå över från PC till Mac. Jag har personligen varit en såpass god ambassadör att minst fem av mina bekanta nu gått över till Mac. Fler är på gång. Och då jobbar jag inte ens med något som är direkt knutet till Apple-datorer!

Jag får intrycket av att många Appleanvändare gör samma sak. Det måste ju vara helt ovärderligt för Apple! Borde det inte gå att införa något slags bonus-system för oss? Baksidan av myntet är ju att vi får agera kom-igång-instruktörer och support åt dessa nybörjare. Det är inte enbart kul.

Är jag girig? Kanske. Men det skulle vara kul att se vad t ex Oscar Bjers anser om det här och oss ambassadörer, för vi är förmodligen väldigt många. Eller hur?

Ge mig en iPod så gnäller jag inget mer hädanefter.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2003-10-29 15:32

Du och alla vi andra jobbar för dåligt eftersom Mac sett till de senaste tio åren eller så tappat andelar världen över, så det blir inga bonusar alls ;o)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Goldbeach
Ursäkta den ha-begär-betonade rubriken. En sak som jag diskuterat med ett par Apple-kompisar är huruvuda Apple kanske borde göra något för oss Apple-ambassadörer som med vår entusiasm, engagemang och övertygelse fått ett flertal personer att gå över från PC till Mac. Jag har personligen varit en såpass god ambassadör att minst fem av mina bekanta nu gått över till Mac. Fler är på gång. Och då jobbar jag inte ens med något som är direkt knutet till Apple-datorer!

Jag får intrycket av att många Appleanvändare gör samma sak. Det måste ju vara helt ovärderligt för Apple! Borde det inte gå att införa något slags bonus-system för oss? Baksidan av myntet är ju att vi får agera kom-igång-instruktörer och support åt dessa nybörjare. Det är inte enbart kul.

Är jag girig? Kanske. Men det skulle vara kul att se vad t ex Oscar Bjers anser om det här och oss ambassadörer, för vi är förmodligen väldigt många. Eller hur?

Ge mig en iPod så gnäller jag inget mer hädanefter.

Gör istället en mätning i min bekantskapskrets de senaste åren så ska du få se på fantastiska siffror!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-29 16:38

Man borde även få mängdrabatt.... retroaktivt! En ny mac för varje 10 som man köpt.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2003-10-29 16:42

Se bara till att din bekantskapskrets är statistiskt säkerställd för att motsvara hela Sverige så kanske kanske... ;o)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Goldbeach
Gör istället en mätning i min bekantskapskrets de senaste åren så ska du få se på fantastiska siffror!

1
Bevaka tråden