Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 12.1.1 bjuder på stöd för e-SIM hos Tre

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har släppt flera mjukvaruuppdateringar med nyheter. IOS 12.1.1 bjuder exempelvis på utökat stöd för e-SIM för Iphone hos operatörerna – i Sveriges fall är det Tre som nu fungerar.

Läs hela artikeln här

Hur fungerar det med eSim om jag skaffar ny mobil hos tre med abonnemang via eSim? Hur ställs det in i telefonen? De är av ren nyfikenhet som jag frågar ?

Ursprungligen av Cancerman:

Hur fungerar det med eSim om jag skaffar ny mobil hos tre med abonnemang via eSim? Hur ställs det in i telefonen? De är av ren nyfikenhet som jag frågar ?

Du ska skanna en QR-kod som jag förstår det.

Gissningsvis finns det numera någon knapp under installationen för att byta från det fysiska sim-kortet till e-SIM-platsen.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-12-06 10:59

Är det så illa att jag inte bara måste vänta på att Telenor ska få loss tummen utan Apple måste uppdatera också?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-12-06 12:19

IOS 12.1.1 verkar ha stöd för detta.

  • Medlem
  • 2018-12-06 17:23

Äntligen, tack för att byta kamera i facetime på ett enkelt sätt är tillbaka.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-12-06 22:46

Vad innebär detta?

Citat:

* RTT (realtidstext) när du använder Wi-Fi-samtal på iPad och iPod touch.

Hela uppdateringstexten:

Dold text:

iOS 12.1.1 innehåller nya funktioner och buggfixar för iPhone och iPad. Funktioner och förbättringar omfattar:

* Notisförhandsvisning via haptiskt tryck på iPhone XR.
* Dubbla SIM-kort med eSIM för ytterligare operatörer på iPhone XR, iPhone XS och iPhone XS Max.
* Ett tryck för att växla mellan bakre och främre kameran under ett FaceTime-samtal.
* Tagning av Live Photo-bilder under ett tvåparts FaceTime-samtal.
* RTT (realtidstext) när du använder Wi-Fi-samtal på iPad och iPod touch.
* Förbättrad stabilitet för diktering och VoiceOver.

Buggfixar omfattar:

* Löser ett problem med Face ID som tillfälligt kunde bli otillgängligt.
* Åtgärdar ett problem som förhindrade att röstbrevlådan hämtas för en del användare.
* Löser ett problem i Meddelanden som kunde förhindra förutseende textförslag när kinesiska eller japanska tangentbord användes.
* Åtgärdar ett problem som kunde förhindra att röstmemoinspelningar överfördes till iCloud.
* Löser ett problem med tidszoner som eventuellt inte uppdaterades automatiskt.

Den här uppdateringen innehåller även nya funktioner och buggfixar för HomePod som omfattar:

* Stöd för kinesiska fastlandet och Hongkong.
* HomePods LED-lampor lyser under FaceTime-gruppsamtal.

Information om säkerhetsinnehållet i den här uppdateringen finns på följande webbplats:
https://support.apple.com/HT201222

Tillägg: hittade svaret. Det är tydligen en form av texttelefoni om man har Verizon som operatör.

https://support.apple.com/HT208254

”RTT allows text messages to be sent during a phone call between recipients. This service is typically used by those with hearing impairments. ...
RTT also allows you to combine voice and text calls. Both incoming and outgoing calls that start as voice, then upgrade to RTT will keep the microphone active.”

Senast redigerat 2018-12-06 22:58
1
Bevaka tråden