Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ologiskt hur Apple TV visar artwork för Airplay 2

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag lade märke till en ologisk grej med artwork och Apple TV 4k och Airplay 2 samt ett fel.

Själva ljudet verkar kunna spelas upp i de flesta modes där inget annat strömmas, vilket är ok. Men om man vill se artwork måste man gå in i appen Apple Music vilket ju är totalt ologiskt. Apple Music appen är ju för uppspelning av musik från Apple TV inte för att ta emot en extern ström som mycket väl kan komma från en helt annan musiktjänst (i mitt fall Deezer). Det blir jättekonstigt. Som att på en gammel-tv vara tvungen att välja en TV-kanal för att ta emot externingången. Bläddrar man lite "fel" avbryts ju dessutom musiken och något från Apple Music börjar spelas istället (i mitt fall den ständigt närvarande U2-låten som vi som inte prenumererar alltid måste se tydligen).

Dessutom, felet, om skärmsläckaren går igång och man väcker enheten igen så saknas artwork om ett nytt spår påbörjats medan skärmsläckaren var igång.

Sedär, bra idé att ge feedback.
Ingen annan som reagerat på detta eller kan peka på att jag missat något väsentligt i hur Apple TV är menat att funka?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-12-21 16:38

Fullständigt logiskt beteende. Eftersom AirPlay2 fungerar på det sättet att det inte är enheten du startar musiken ifrån som spelar upp den. Startar du musiken och väljer din ATV4 så är det den som spelar upp det och således visar cover art.

Ursprungligen av torsig1967:

Sedär, bra idé att ge feedback.
Ingen annan som reagerat på detta eller kan peka på att jag missat något väsentligt i hur Apple TV är menat att funka?

Jag förstår inte riktigt vad du menar, det var därfö jag tipsade om Feedback-länken så att du får förklara för Apple.

Ursprungligen av Innis:

Fullständigt logiskt beteende. Eftersom AirPlay2 fungerar på det sättet att det inte är enheten du startar musiken ifrån som spelar upp den. Startar du musiken och väljer din ATV4 så är det den som spelar upp det och således visar cover art.

Music-appen i min AppleTV är väl inte Deezer heller? Music är ju en egen musiktjänst.
Det är oerhört ologiskt.

Det är ungefär lika logiskt som att jag måste gå in på t.ex. Youtube för att se Cover art från Spotify.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-11 06:47
Ursprungligen av torsig1967:

Music-appen i min AppleTV är väl inte Deezer heller? Music är ju en egen musiktjänst.
Det är oerhört ologiskt.

Det är ungefär lika logiskt som att jag måste gå in på t.ex. Youtube för att se Cover art från Spotify.

Du använde AirPlay skrev du så musik appen på ATV används inte ens.

Ursprungligen av Innis:

Du använde AirPlay skrev du så musik appen på ATV används inte ens.

Jag tror vi talar förbi varandra.

För att kunna visa cover art från den app (Deezer) som streamar till ATV från var jag tvungen att starta MusikAppen i ATV.
Det syns inte annars. I och för sig är det kanske ett bonus att det ens visas, men det är fortfarande ologiskt att det sker enbart inne i MusikAppen.

Jag får ta och testa vad som gäller andra appar. Men är inte hemma nu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-01-11 10:48
Ursprungligen av torsig1967:

Jag tror vi talar förbi varandra.

För att kunna visa cover art från den app (Deezer) som streamar till ATV från var jag tvungen att starta MusikAppen i ATV.
Det syns inte annars. I och för sig är det kanske ett bonus att det ens visas, men det är fortfarande ologiskt att det sker enbart inne i MusikAppen.

Jag får ta och testa vad som gäller andra appar. Men är inte hemma nu.

Spelar jag spotify via Airplay till min AppleTV visas coverart, automagiskt.
Så skulle gissa på att det är Deezer som ställer till det...

Ursprungligen av bjorsi:

Spelar jag spotify via Airplay till min AppleTV visas coverart, automagiskt.
Så skulle gissa på att det är Deezer som ställer till det...

OK, jag får testa mer utförligt.
Tack!

Ursprungligen av torsig1967:

...en ologisk grej med artwork och Apple TV 4k och Airplay 2...

Jag är nog också inne på samma spår som bjorsi.

Problemet ligger nog snarare i Deezer än i Apple TV och Airplay.

1
Bevaka tråden