Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fingeravtrycksläsaren i Galaxy S10 kan orsaka skal-trubbel

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-21 14:45

Alla rykten runt Galaxy S10 anger mer eller mindre samma saker, och en av de givna egenskaperna är att fingeravtrycksläsaren integreras i skärmen och använder ljudvågor för att läsa av fingrarna. Att tekniken används i minst en av modellerna har bekräftats av utvecklare hos XDA-Developers där man hittat kod i Samsung Pay-appen som bekräftar detta.

Men, det verkar som att ljudvågstekniken ställer till det för skaltillverkare som vill använda skärmskydd/skärmglas. Företaget Armadillotek har i ett Twitter-inlägg gått ut med att deras skal för Galaxy S10-familjen inte kommer använda sig av skärmskydd som de brukar göra.

Hur allvarligt skulle det vara för er? Jag använder personligen inte skärmskydd av något slag, men jag är också absurt försiktig med mina prylar så det behövs inte för min del.

Källa: XDA-Developers, Armadillotek

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-21 14:54

Skärmskydd?? Plast på soffan också? ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-21 14:59
Ursprungligen av Innis:

Skärmskydd?? Plast på soffan också? ?

Jag känner många som använder skärmskydd, Android- såväl som Iphone-användare, och oftast brukar det vara något klumpiga personer eller personer med aktiva barn. Huruvida de plastar in möblerna vet jag inget om

  • Medlem
  • 2019-01-21 16:11
Ursprungligen av ekloev:

Jag känner många som använder skärmskydd, Android- såväl som Iphone-användare, och oftast brukar det vara något klumpiga personer eller personer med aktiva barn. Huruvida de plastar in möblerna vet jag inget om

Måste hålla med om att INTE hålla med Själv så har skärmskydd på alla mina telefoner. På något konstig vajsing lyckas jag alltid repa skärmen när telefonen väl i mina fickor ( Springer inte runt med massa nycklar men har 1 nyckel med bricka som jag har i ena fickan när jag är på jobb.) Men skärmen lyckas bli repig ändå och det stör jag mig på väldigt mycket. Är en person som inte gillar skador och repor så nä alla är inte klumpiga dessutom är det väldigt mycket billigare att byte ut ett skärmskydd 10 ggr än ett byte av display:n. Öppnar man upp en telefon för lagning kan man lika gärna kasta telefon då den har varit lagad och för mig endast tappar den sitt värde tyvärr. men som sagt det är mina 5 öre värda kommentaren

P.s har inte soffskydd för den delen.. soffan är tåligare.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-21 16:24
Ursprungligen av amko:

Måste hålla med om att INTE hålla med Själv så har skärmskydd på alla mina telefoner. På något konstig vajsing lyckas jag alltid repa skärmen när telefonen väl i mina fickor ( Springer inte runt med massa nycklar men har 1 nyckel med bricka som jag har i ena fickan när jag är på jobb.) Men skärmen lyckas bli repig ändå och det stör jag mig på väldigt mycket. Är en person som inte gillar skador och repor så nä alla är inte klumpiga dessutom är det väldigt mycket billigare att byte ut ett skärmskydd 10 ggr än ett byte av display:n. Öppnar man upp en telefon för lagning kan man lika gärna kasta telefon då den har varit lagad och för mig endast tappar den sitt värde tyvärr. men som sagt det är mina 5 öre värda kommentaren

P.s har inte soffskydd för den delen.. soffan är tåligare.

Jag menade inte att alla som använder skärmskydd är klumpiga, om min kommentar tolkades så ber jag om ursäkt Av de jag känner som använder skärmskydd är flera enligt egen utsago klumpiga, eller har barn som behandlar telefonerna omilt, eller både och. Och som du är inne på är det ju trist med repor på skärmar, och då är ett skärmskydd ett billigt sätt att skydda sig mot sådana tråkigheter.

PS. Jag plastar inte in soffan men har en skyddande filt på den, men använder inte skärmskydd på telefonen. Vi är en besvärlig publik att utöva någon sorts statistisk mönsteranalys på tror jag ?

  • Medlem
  • 2019-01-21 16:50
Ursprungligen av ekloev:

Jag menade inte att alla som använder skärmskydd är klumpiga, om min kommentar tolkades så ber jag om ursäkt Av de jag känner som använder skärmskydd är flera enligt egen utsago klumpiga, eller har barn som behandlar telefonerna omilt, eller både och. Och som du är inne på är det ju trist med repor på skärmar, och då är ett skärmskydd ett billigt sätt att skydda sig mot sådana tråkigheter.

PS. Jag plastar inte in soffan men har en skyddande filt på den, men använder inte skärmskydd på telefonen. Vi är en besvärlig publik att utöva någon sorts statistisk mönsteranalys på tror jag ?

Då är vi lika i att vara olika Inget att be om ursäkt för, jag ville bara ge min syn på skärmskyddet.
Nu kan vi bara hoppas på att Iphone inkluderar en liknande fingeravläsning. Face-id i all ära men inte lika kul att alltid
lyfta upp telefonen i ansiktet varje gång om man bara vill se vad innehållet i sms kan vara från fickans höjd tex.

  • Medlem
  • 2019-01-21 18:17
Ursprungligen av Innis:

Skärmskydd?? Plast på soffan också? ?

Otroligt men jag håller med dig om det ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-01-21 18:31
Ursprungligen av PaO:

Otroligt men jag håller med dig om det ?

Haha, oj! Är det sju söndagar i en vecka, dags att köpa trisslott?

1
Bevaka tråden