Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpråd önskas - färglaser, dubbelsidigt och duplex

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2019-01-24 16:42

Söker en kompetent färglaser som också ska kunna skriva ut dubbelsidigt och gärna ha duplex magasin. Scanning o dyl är inte alls nödvändigt.
Vad rekommenderar ni? HP Color LaserJet Pro MFP M281fdw eller....?

Då min gamla OKI C5700 tydligen signalerar för en ny CU PU Board befarar jag att den blir dyr om den ens går att uppbringa och själv montera in.
Här finns alltså ganska nya laserpatroner, ett duplexmagasin, trummor mm att använda från den. Hör gärna av dig i s f.

Senast redigerat 2019-01-24 18:57

"duplex magasin"? Du vet väl att dubbelsidigt och duplex är samma sak?

Om det bara är räkneverket som passerat en viss gräns och därmed propsar på utbyte av diverse prylar, finns tydligen återställningschip för hyfsad billig penning: https://www.zinetic.co.uk/c5700-list.aspx

Tillägg: Verkar inte så svårt...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2019-01-25 09:47
Ursprungligen av Sir N.:

"duplex magasin"? Du vet väl att dubbelsidigt och duplex är samma sak?

Självklart är det så.
Menade förstås ett andra pappersmagasin.
Om det bara ginge att ändra rubriktexten..::?

Senast redigerat 2019-01-25 10:25
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2019-01-25 09:49
Ursprungligen av johan_tanying:

Om det bara är räkneverket som passerat en viss gräns och därmed propsar på utbyte av diverse prylar, finns tydligen återställningschip för hyfsad billig penning: https://www.zinetic.co.uk/c5700-list.aspx

Tillägg: Verkar inte så svårt...

OKI Sverige säger att det just är det där kortet som måste bytas och som jag inte med säkerhet hittar till salu någonstans ute i Europa.

Är det verkstaden som säger att kortet (?) måste bytas eller är det maskinens display som säger det? Det påklistringsbara chippet lurar bara det interna räkneverket att nollställas så att man kan fortsätta använda fortfarande dugliga pinaler. Dvs när verklighetens livslängd är längre än den teoretiska, förprogrammerade.

Men är den fysiska hårdvaran slut så är det väl inte mycket att göra om det inte finns reservdelar att skaffa...

1
Bevaka tråden