Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kombinera homepod och sonos högtalare i multiroom setup med airplay 2?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skåne
  • 2019-01-24 22:07

Har homepod som jag är mycket nöjd med. Funderar på att utöka med en till men funderar även på sonos produkter.

Någon som har erfarenhet / synpunkter på hur airplay 2 fungerar med multiroom på högtalare av olika tillverkare eller lirar de klockrent?

Gillar hur nice de låter när man spelar upp musik i apple music både på datorn och homepoden,hur den fördelar bas och diskant som låter bra för mig som inte är speciellt ljudintresserad.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-24 22:25

Har ingen erfarenhet själv men jag tänker också bygga ut systemet och blanda högtalare.
Eftersom HomePod inte passar att monteras på vägg och uterum så får dom stå i kök och vardagsrum.
I nuläget har jag två Play1:or som sitter i uterummet och två Homepods,en i köket och en i vardagsrummet.
Planen är att köpa en Sonos One för att ersätta en Play1:a som sitter i uterummet för att gruppera den med den andra Play1:an för att kunna köra Airplay 2 till dom.
Så det kommer bli att jag köra AirPlay 2 till Sonos One som är grupperad med en Play1 och två st HomePods.
Räknar med att det kommer fungera bra.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2019-01-25 10:17

Återkoppla gärna när du provat!

Jag har just nu både en HomePod och ett Sonos-system i lägenheten (Sonos Beam + två stycken Sonos One). Tycker de fungerar klockrent tillsammans med Airplay 2. Bara att välja de högtalarna du vill använda, alla eller ett fåtal. Inga konstigheter.

Jag gillar generellt ljudet i HomePod bättre dock, låter mysigare på ngt sätt. Funderar verkligen på att investera i en andra!

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-25 20:30
Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag har just nu både en HomePod och ett Sonos-system i lägenheten (Sonos Beam + två stycken Sonos One). Tycker de fungerar klockrent tillsammans med Airplay 2. Bara att välja de högtalarna du vill använda, alla eller ett fåtal. Inga konstigheter.

Jag gillar generellt ljudet i HomePod bättre dock, låter mysigare på ngt sätt. Funderar verkligen på att investera i en andra!

Kan inte annat än hålla med. Djupare och trevligare bas. Sen att den förstår min urusla engelska gör den inte sämre ?

1
Bevaka tråden