Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples tv-tjänst kan lanseras i april

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple siktar på att lansera sin tv-tjänst under våren, och allt innehåll för premiären ska enligt uppgift vara redo i mitten av april. Snart går ridån upp.

Läs hela artikeln här

Jag har noll tjänster just nu! Passar mig bra! Jag köper det mesta och rippar av om det ligger på skiva. Hyr film över nätet då och då dock!

Jag är mera för egen lagring!

Borde vara noll tjänster på röstningen också. Blir la bara 1 röst på det dock

Ursprungligen av nattsvart:

Jag har noll tjänster just nu! Passar mig bra! Jag köper det mesta och rippar av om det ligger på skiva. Hyr film över nätet då och då dock!

Jag är mera för egen lagring!

Borde vara noll tjänster på röstningen också. Blir la bara 1 röst på det dock

Bra poäng – det föll mig aldrig in att någon idag inte skulle betala för en enda streaming-tjänst

Vad använder du för att komma åt dit inlästa material? Plex?

Ursprungligen av jakobnilsson:

Bra poäng – det föll mig aldrig in att någon idag inte skulle betala för en enda streaming-tjänst

Vad använder du för att komma åt dit inlästa material? Plex?

Jag kör Kodi för film och Volumio för musik. Jag är dock otrogen och öppen för det mesta! Plex har jag testat några gånger, samma sak med Emby. Av dom två gillar jag Emby bäst.

Jag har alldeles för många abonnemang som det ser ut nu, delar dock några av dom med min syster, Netflix, viaplay, HBO,prime och just nu Dplay för att se Big Bang Theory. Sedan en hel del lokalt via plex.

Kommer säkerligen att testa Apple's tjänst då det är en del av deras serier som lockar väldigt mycket.

Köper även en del film på iTunes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-01-29 12:03

Jag kan nog tänka mig att betala för en eller två åt gången.
Hemma har vi oftast en tjänst ett halvår åt gången. Brukar varva HBO och Netflix.

Sen brukar vi bitvis varva andra tjänster på kortare basis. Viaplay, SF kids, whatever - för att få lite mer variation.

Annars förlitar vi oss väldigt mycket på SVT hemmavid

Jag borde vara bättre på att ta paus från tjänster medan jag inte använder dem, det springer ju iväg hundralappar här och där om man inte tittar väldigt mycket (det gör jag inte just nu i alla fall). Just nu har jag Netflix, Youtube Premium, MotoGP, SF Kids och två musiktjänster. Har haft HBO också, men inte tittat där på länge så pausade faktiskt den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-01-29 13:54
Ursprungligen av Ida Blix:

Jag borde vara bättre på att ta paus från tjänster medan jag inte använder dem, det springer ju iväg hundralappar här och där om man inte tittar väldigt mycket (det gör jag inte just nu i alla fall). Just nu har jag Netflix, Youtube Premium, MotoGP, SF Kids och två musiktjänster. Har haft HBO också, men inte tittat där på länge så pausade faktiskt den.

Kanske börjar bli OT, men vad tycker du om Youtube premium? Jag har sneglat lite på tjänsten.

Ursprungligen av Ischy:

Kanske börjar bli OT, men vad tycker du om Youtube premium? Jag har sneglat lite på tjänsten.

Tanken var att tvååringen skulle kunna se på Youtube utan reklam, och det verkar fungera alldeles ypperligt. Om det är värt pengarna är jag inte riktigt säker på än, har bara betalat för det någon månad, hade ju en gratis testperiod. Använder inte musiktjänsten som jag tror ingår.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-01-29 14:33
Ursprungligen av Ida Blix:

Tanken var att tvååringen skulle kunna se på Youtube utan reklam, och det verkar fungera alldeles ypperligt. Om det är värt pengarna är jag inte riktigt säker på än, har bara betalat för det någon månad, hade ju en gratis testperiod. Använder inte musiktjänsten som jag tror ingår.

Just det. En får väl Google play music på köpet.
Att skippa reklamen vore ju toppen faktiskt. Ska nog testa gratisperioden. Se om det känns värt det!

Ursprungligen av Ischy:

Just det. En får väl Google play music på köpet.
Att skippa reklamen vore ju toppen faktiskt. Ska nog testa gratisperioden. Se om det känns värt det!

Gört!

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2019-01-29 18:59

Det vore ju bättre om alla leverantörer ”bara” kunde tillhandahålla ett api som man sedan knyter till valfri klient, t ex Plex. På så sätt skulle man ju kunna täcka in hela bredden av utbud men samtidigt ha allt centraliserat i samma ekosystem.

Problmet verkar ju dock vara att alla är för skitnödiga över någon typ av kontrollbehov och därför kör sitt eget race.

Disney hoppar väl t ex av Netflix nu för stt köra sitt eget race, fel riktning..

Just nu är det Telia play och Netflix, Hbo brukar varvas men nyligen blivit med Telia så det ingår ju i det. Vet inte om jag är sugen på att betala för en tjänst till. Hyr/köper även en del film via iTunes.

Jag ser inte framemot dagen då "alla" ska ha sin egen tjänst, drömmen vore en tjänst till ett högre (eller helst inte såklart) pris där "alla har sitt allt".

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-01-29 19:27
Ursprungligen av Basss:

Det vore ju bättre om alla leverantörer ”bara” kunde tillhandahålla ett api som man sedan knyter till valfri klient, t ex Plex. På så sätt skulle man ju kunna täcka in hela bredden av utbud men samtidigt ha allt centraliserat i samma ekosystem.

Problmet verkar ju dock vara att alla är för skitnödiga över någon typ av kontrollbehov och därför kör sitt eget race.

Disney hoppar väl t ex av Netflix nu för stt köra sitt eget race, fel riktning..

Netflix hade väl det förut men tog bort det

  • Medlem
  • 2019-01-30 18:09

Viaplay
Netflix
Prime
Just nu ?

Jag betalar för Netflix, Amazon och HBO i dagsläget, och så Youtube Premium om det räknas.

Kommer inte dra mig för att börja pynta för Apples tjänst heller, men hoppas på att den slås ihop med Apple Music som jag redan betalar för. Kanske i samband med en mindre prishöjning.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-01-31 13:30

Jag kör Viaplay och Cmore, inga andra. Önskar att jag kunde säga nej till SVT Play och spara in en onödig utgift där.

Har haft Readly också, dock uppsagd pga utebliven användning.

C More Total, Viaplay med allt, Netflix, Dplay, Eurosport Player, HBO, Prime Video.
Knasigt som fasen, men har inga vanliga kanaler, ingen tablå-tv.

Så C More, för livekanaler, till viss del film och serier men mest för Allsvenskan och lite annan sport.
Viaplay, för samma anledning som ovan, fast PL och annan sport.
Netflix, HBO, Prime för serier och film
Dplay för jag ville se The Big Bang Theory, men den är klar, så denna sägs snart upp.
Eurosport, betalas / år, så det har jag för lite sport, fotboll, blandat.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-02-01 10:10
Ursprungligen av pjnorman:

C More Total, Viaplay med allt, Netflix, Dplay, Eurosport Player, HBO, Prime Video.
Knasigt som fasen, men har inga vanliga kanaler, ingen tablå-tv.

Så C More, för livekanaler, till viss del film och serier men mest för Allsvenskan och lite annan sport.
Viaplay, för samma anledning som ovan, fast PL och annan sport.
Netflix, HBO, Prime för serier och film
Dplay för jag ville se The Big Bang Theory, men den är klar, så denna sägs snart upp.
Eurosport, betalas / år, så det har jag för lite sport, fotboll, blandat.

Billigt

Ursprungligen av zinned:

Billigt

Ja, det är fan knasigt, men vet inte hur jag skall komma undan, som sportintresserad film och serie-dåre? Och ibland vill jag sätta på TV bara som polare, när man sitter och spelar eller har datorn i knät och man slösurfar. Då vill jag inte sätta på serien man följer. Ibland har jag dock sagt upp paket, när vissa ligor har spelat klart, C More när allsvenskan tagit uppehåll och Viaplay när Liverpool har rundat av säsongen. Ibland struntar man i det, för man tänker, "är ju bara ett par månader till jag skall skaffa abonnemanget igen"

Nej, så mig har de verkligen lyckats snärja

1
Bevaka tråden