Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung Galaxy Fold är officiell

Tråden skapades och har fått 93 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Samsung har presenterat officiella specifikationer för Galaxy Fold, den vikbara telefonen som inte heller är en välbevarad hemlighet.

Läs hela artikeln här

@pao den var jäkligt tjusig faktiskt.
Den kanske fångar alla som vill ha en liten lur med när den är -5” ihopvikt.

Intressant det där att man skall kunna ha flera appar på gång på samma skärm.

Att man ska kunna dra en videotrailer från en app och släppa den i meddelande-app.

Men, smakar det så kostar det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-02-20 20:58

Alltsååååå jag trodde inte att denna skulle intressera mig. Men den ser rätt spännande ut faktiskt!

  • Medlem
  • 2019-02-20 21:04
Ursprungligen av Mackan1984:

@pao den var jäkligt tjusig faktiskt.
Den kanske fångar alla som vill ha en liten lur med när den är -5” ihopvikt.

Ja riktigt häftig
Här sparar Samsung inte på krutet och att de presenterar den först med så få läckor gör att det kändes nytt och spännande ?
Ge det några år och det kommer en vikbar Note ?
En sådan här pjäs får kosta inget jag skulle köpa just nu men är faktiskt lika imponerad som jag hoppades.
Nu får vi se om S10 orna är ett sömnpiller ?

Det blir ju helt fel att jämföra med visst ser den onekligen ut som en iPad mini i utvikt form.

Ursprungligen av PaO:

Ja riktigt häftig
Här sparar Samsung inte på krutet och att de presenterar den först med så få läckor gör att det kändes nytt och spännande ?
Ge det några år och det kommer en vikbar Note ?
En sådan här pjäs får kosta inget jag skulle köpa just nu men är faktiskt lika imponerad som jag hoppades.
Nu får vi se om S10 orna är ett sömnpiller ?

Dom behövde den för att dra uppmärksamhet till s10.
Ja lär väl dröja ett par år innan en böjbar är nere på 10 lax.
Förstår inte varför de kände sig tvungna att sätta kameror på insidan.
Hade varit ännu mer tilltalande utan den, kanske kunde skalat nåt från priset med ?

  • Medlem
  • 2019-02-20 21:23
Ursprungligen av Mackan1984:

Dom behövde den för att dra uppmärksamhet till s10.
Ja lär väl dröja ett par år innan en böjbar är nere på 10 lax.
Förstår inte varför de kände sig tvungna att sätta kameror på insidan.
Hade varit ännu mer tilltalande utan den, kanske kunde skalat nåt från priset med ?

Video samtal eller selfies är viktiga med den uppfälld
Helt klart imponerande och att den ser ut som en bok med skyddet för gångjärnet är riktigt läckert ?

  • Medlem
  • 2019-02-20 21:24
Ursprungligen av MacMarkus:

Det blir ju helt fel att jämföra med visst ser den onekligen ut som en iPad mini i utvikt form.

På vis och sätt men inte på sätt och vis ?

  • Medlem
  • 2019-02-20 21:25
Ursprungligen av MacMarkus:

Intressant det där att man skall kunna ha flera appar på gång på samma skärm.

Att man ska kunna dra en videotrailer från en app och släppa den i meddelande-app.

Men, smakar det så kostar det.

Jag använder ofta Splitscreen på min Note så jag tycker att det är ett måste med dessa 3 fönster när man har möjlighet till en större skärm
Ett exempel med Splitscreen ?

Senast redigerat 2019-02-20 21:38
  • Medlem
  • 2019-02-20 22:04

Vikbara telefonen såg riktigt intressant ut och prislappen såg inte så farlig ut som det spekulerats om. Få se om den också lanseras i Sverige och till vilket pris.
Överlag känns svenska priserna på S10 serien lägre än väntat, skall bli spännande och se hur konkurrenter agerar!
Ett stort tack till er alla på Geeks som arrangerade detta. Riktigt trevligt!

Ursprungligen av PaO:

Video samtal eller selfies är viktiga med den uppfälld

Tycker verkligen majoriteten detta?
Väljer jag att svara på ett videosamtal när iPaden och iPhonen ligger bredvid varann, tar jag iPhonen alla dagar i veckan.

  • Medlem
  • 2019-02-20 22:23
Ursprungligen av Mackan1984:

Tycker verkligen majoriteten detta?
Väljer jag att svara på ett videosamtal när iPaden och iPhonen ligger bredvid varann, tar jag iPhonen alla dagar i veckan.

Jag vet inte bara svarade ?
Vi får se när några lyckliga Youtubers får testa den i april vad den går för men den är onekligen imponerande

  • Medlem
  • 2019-02-20 23:12

Tekniken är absolut intressant. Implementationen imponerar dock inte direkt på mig, ser i mina ögon ut som den ”enkla” lösningen med två separata telefoner sammanklistrade av en skärm. Hade önskat något som såg mer ut som en enhet. Blir hur som helst intressant var branschen kan ta denna teknologin om ett par år.

Ser riktigt spännande ut för att vara en första version. Kanske ska utnyttja dom 30k jag har innestående hos ett bolag när det går att köpa, bara för att.

Ursprungligen av keptang:

Ser riktigt spännande ut för att vara en första version. Kanske ska utnyttja dom 30k jag har innestående hos ett bolag när det går att köpa, bara för att.

Jag funderar mer om man skulle investera för att göra en ”drop test”-video till youtube.
Kommer klicken ge tillbaka pengarna? ?

Ursprungligen av Mackan1984:

Jag funderar mer om man skulle investera för att göra en ”drop test”-video till youtube.
Kommer klicken ge tillbaka pengarna? ?

Prova gärna ?

Ursprungligen av Ida Blix:

Prova gärna ?

Kanske borde skriva att flappy Birds är installerat på den för att säkra upp det ?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-02-21 09:01
Ursprungligen av S_Z:

Tekniken är absolut intressant. Implementationen imponerar dock inte direkt på mig, ser i mina ögon ut som den ”enkla” lösningen med två separata telefoner sammanklistrade av en skärm. Hade önskat något som såg mer ut som en enhet. Blir hur som helst intressant var branschen kan ta denna teknologin om ett par år.

Instämmer helt.

Lyssna lite på macworlds podcast och formatet kommer dock ställa till det.
Vi ser Google appar och Spotify utnyttja formatet.
Vi får hoppas att det är bättre stöd än när android kom till surfplattor.
Minst två-tre generationer innan detta är värt det.

  • Medlem
  • 2019-02-21 12:32
Ursprungligen av Mackan1984:

Lyssna lite på macworlds podcast och formatet kommer dock ställa till det.
Vi ser Google appar och Spotify utnyttja formatet.
Vi får hoppas att det är bättre stöd än när android kom till surfplattor.
Minst två-tre generationer innan detta är värt det.

Bra du har full koll så jag slipper köpa en

Ursprungligen av Mackan1984:

Dom behövde den för att dra uppmärksamhet till s10.
Ja lär väl dröja ett par år innan en böjbar är nere på 10 lax.
Förstår inte varför de kände sig tvungna att sätta kameror på insidan.
Hade varit ännu mer tilltalande utan den, kanske kunde skalat nåt från priset med ?

Snedbenan med kamerorna på insidan var ju riktigt ful och klumpig, jäkligt cool annars men inte för priset utav två iphone X.

Ursprungligen av PaO:

Bra du har full koll så jag slipper köpa en

Du hade bara köpt den om gångjärnet gömde en s-pen ändå ?

  • Medlem
  • 2019-02-21 18:15
Ursprungligen av Mackan1984:

Du hade bara köpt den om gångjärnet gömde en s-pen ändå ?

Touché min vän ?

Jag tror inte alls på att vikbar telefon ersätter ”vanlig” telefon. Däremot kan den säkert ersätta en surfplatta. Det är osäkert hur det funkar i praktiken med att skifta mellan liten och stor skärm.

Som jag sagt tidigare: Jag är skeptisk.

Och flera av anledningarna tas upp här:
https://www.pcworld.com/article/3342439/andro...

Men det är coolt med ny teknik!

  • Medlem
  • 2019-02-21 23:11
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Jag tror inte alls på att vikbar telefon ersätter ”vanlig” telefon. Däremot kan den säkert ersätta en surfplatta. Det är osäkert hur det funkar i praktiken med att skifta mellan liten och stor skärm.

Här tror jag tvärtom ?
Detta är första spiken i kistan på surfplattor som produkt. Någongång i framtiden kommer en enhet ersätta dator, mobil och surfplatta för de allra flesta både privat och inom business.
Och med en Galaxy Fold och DeX kommer man säkert långt

  • Medlem
  • 2019-02-21 23:15
Ursprungligen av carlsson:

Som jag sagt tidigare: Jag är skeptisk.

Och flera av anledningarna tas upp här:
https://www.pcworld.com/article/3342439/andro...

Men det är coolt med ny teknik!

Klart det finns många frågor och innan någon teknik journalist fått känna på den så vet vi mycket lite än det som visats. Men jag tror starkt på detta och om några år är säkert vikbara enheter standard i lineup hos ledande tillverkare.
Samsung mötte hypen IMO ?

  • Medlem
  • 2019-02-22 09:09
Ursprungligen av PaO:

Samsung mötte hypen IMO ?

Det kan man diskutera De visade upp en smartphone med vikbar skärm, precis som de sagt att de skulle. Men var det mycket mer än så?

Som sagt den är tjock som två vanliga smartphones (och ser ut som det), ser rätt klumpig ut när den är ihopvikt. Dessutom var de rätt bra på att dölja var att den lämnar en glipa, alltså att den vikta skärmen ligger inte helt mot varandra. Att använda den i hopvikt läge ser ut att lämna en hel del att önska enligt mig. Tydligt att de har fått kompromissa och satt in en så liten skärm i förhållande till dess storlek (alltså mycket bezels), ingen rollig upplevelse i det läget.

Ingenting fick mig att tänka ”ah smart!” när jag såg den utan mer, ”jahopp, två smartphones med gemensam skärm. Som ni nämner ovan, de utnyttjade inte ens möjligheten att klämma in en penna där i gångjärnet.

Samsungs Display skall definitivt ha cred för att pushat skärmutvecklingen och utvecklat något riktigt coolt. Men slutprodukten är mer meh för mig.

Hoppas som sagt andra tillverkare kan ha lite mer fantasi och ta fram en mer innovativ lösning som inte bara känns som något för att visa upp en böjbar skärm.

Tycker något liknande detta känns klart mer intressant:
https://www.google.se/amp/amp.tomsguide.com/u...

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-22 09:34

@S_Z @PaO Jag är delad inför det som visades igår (bister över att de inte gav journalisterna på plats möjlighet att klämma på en, även om jag var bensäker på att det inte skulle hända. En kan drömma). Jag tycker att mjukvarulösningen ser riktigt läcker ut, med uppdelning av appar på gränssnittet möjligheten att kunna dra innehåll mellan dem.

Och att kunna köra valfria appar som fönster utan att de behöver ha stöd för det nya formatet är också riktigt bra. Det har ju plågat DeX-läget, att Samsungs appar och några utvalda appar fungerar bra men majoriteten går från att bete sig underligt till att se rentav knas ut. Det kommer komma till nytta på vägen till att allt fler appar får stöd för att köras i den delade skärm-layouten.

Men, lösningen med en 4,6 tum stor skärm där fram ser ärligt talat inte så lajbans ut. Att telefonen blir tjockare är inte så farligt för min del, vad man får för det tycker jag det ser ut att vara värt, men jag är lite mer tveksam till att använda telefonen med en 4,6-skärm som dessutom är lite underligt placerad. Men som helhet tycker jag att det ser mer imponerande ut än jag hade väntat mig med en första generations produkt. Ska bli väldigt intressant att lägga vantarna på och se hur upplevelsen är i verkliga livet!

Bevaka tråden