Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Com Hem TV Hub + plus kringutrustning

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Forum (postar jag i fel, får ni gärna flytta),

Har precis skaffat den "lilla vita hubben", Com Hem TV Hub. Hade två Apple TV (4 och 4K) och ville egentligen bara skaffa Comhem Play, så deras app på Apple TV kunde testas, men detta gick ju inte. Att bara beställa ett "play-konto" eller, det går, men det kostar samma som ett konto med box. Så då tänkte jag att kör på, testar boxen också.

Har kopplat den till en Samsung Smart-TV (65" UE65MU8005) och kör inga konstigheter. Har kopplat in tv-hubben i den där "smartconnect-grunkan" (ONE Connect) som samsungtv kommer med, som skall gömma kablarna. Kör den med nätverkskabel (hubben) och det mesta fungerar bra. Bra bild, de appar som finns funkar bra, men saknar ju några.

Har dock ett par frågor till expertisen!

1. Jag har ett par Audio Pro Addon T14 + sub, som är kopplade in i ONE Connect, med optisk kabel. Skulle ni valt att koppla in högtalarna till hubben eller i ONE Connect?

2. Jag får inte till det med fjärrkontrollerna. Jag lyckas inte att ansluta Samsungens smartremote till boxen? Går igenom wizarden, men när den ber mig att slå om, upp och ner, så händer det inget? Även när jag slår av tv-hubben, med fjärrkontrollens av och på-knapp, så stänger TV först av sig, sedan startar den igen. Hade varit skönt om TV stängdes och sattes på tillsammans med hubben. Går detta att få till?

Hoppas dessutom att går att förstå vad jag menar

//pjnorman

PS. Finns inte C More, HBO och Prime Video, som appar?

Ursprungligen av pjnorman:

Hej Forum (postar jag i fel, får ni gärna flytta),

Har precis skaffat den "lilla vita hubben", Com Hem TV Hub. Hade två Apple TV (4 och 4K) och ville egentligen bara skaffa Comhem Play, så deras app på Apple TV kunde testas, men detta gick ju inte. Att bara beställa ett "play-konto" eller, det går, men det kostar samma som ett konto med box. Så då tänkte jag att kör på, testar boxen också.

Har kopplat den till en Samsung Smart-TV (65" UE65MU8005) och kör inga konstigheter. Har kopplat in tv-hubben i den där "smartconnect-grunkan" (ONE Connect) som samsungtv kommer med, som skall gömma kablarna. Kör den med nätverkskabel (hubben) och det mesta fungerar bra. Bra bild, de appar som finns funkar bra, men saknar ju några.

Har dock ett par frågor till expertisen!

1. Jag har ett par Audio Pro Addon T14 + sub, som är kopplade in i ONE Connect, med optisk kabel. Skulle ni valt att koppla in högtalarna till hubben eller i ONE Connect?

2. Jag får inte till det med fjärrkontrollerna. Jag lyckas inte att ansluta Samsungens smartremote till boxen? Går igenom wizarden, men när den ber mig att slå om, upp och ner, så händer det inget? Även när jag slår av tv-hubben, med fjärrkontrollens av och på-knapp, så stänger TV först av sig, sedan startar den igen. Hade varit skönt om TV stängdes och sattes på tillsammans med hubben. Går detta att få till?

Hoppas dessutom att går att förstå vad jag menar

//pjnorman

PS. Finns inte C More, HBO och Prime Video, som appar?

Jag blev också mer eller mindre tvingad att byta till denna "smarta" Comhem TV HUB. Jag har upplevt liknande problem som du, av/på funkar bara för boxen, inte för TVn och volymkontrollen buggar också och vägrar synka till TVn. Vilken besvikelse jämfört med TiVo, så hemma hos mig ligger den nu nerpackad i en låda. Jag kör nu Apple TV 4K med Comhem play appen istället, mycket bättre lösning enligt min mening. Nästa steg för mig är att säga upp mitt TV abonnemang och bara köra bredband och playtjänster då jag knappt tittar på reguljär TV längre.

Ursprungligen av pjnorman:

PS. Finns inte C More, HBO och Prime Video, som appar?

C More finns inte för android TV som det väl är som ComHem boxen kör. HBO Nordic och prime video finns i alla fall till min Nvidia Shield.

1
Bevaka tråden