Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klarna Apple Pay och mac

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2019-02-23 12:19

Är det någon som lyckats få Klarna, Apple Pay och mac att fungera tillsammans. När jag försöker verifiera kortet så listas fel telefonnummer. Jag har varit i kontakt med Klarna och de har inte svarat på varför fel telefonnummer står i rutan. De har heller inte rättat det. Tre olika personer har förklara för mig att det är bara att verifiera via appen. De fattar inte att jag är i Apples systeminställningar när jag ska verifiera kortet. Ingen stor sak egentligen, men det är skrämmande att se att de inte har koll på hur Apple Pay fungerar. Det verkar inte förstå att det också ska gå att använda via dator. Och varför har de fel information sparat om mig? Det känns ju inte helt sejf när det gäller en banktjänst. Det märkliga är rätt telefonnummer dök upp i mobilen när jag skulle verifiera. Jag har kollat på Apples support. Numret i veriferingsmetoden kommer från kortutfärdaren och inte från Apple.

Som de säger, gå in i deras app och ändra istället.

  • Medlem
  • 2019-02-23 15:00

I iphoneappen går det inte. Finns inga sådana alternativ.

Ursprungligen av boma:

I iphoneappen går det inte. Finns inga sådana alternativ.

Prata med Klarna igen.

Ursprungligen av boma:

...Det verkar inte förstå att det också ska gå att använda via dator...

Att använda via dator är väl kanske möjligt - det kan jag inte uttala mig om. Men vem säger att det också ska gå att aktivera via dator?

Om man läser på Klarnas hemsida, så verkar det vara appen som gäller vid aktivering.

https://www.klarna.com/se/kort/#section-4

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-02-24 12:05

Inget gammalt telefonnummer registrerat i Befolkningsregistret?

Vad är nyttan med att ha det i datorn? Är det inte tänkt att man använder kortet eller Apple Pay i fysik butik och Klarna Check Out i datorn? Eller finns det något annat i Mac datorn som gör det användbart?

  • Medlem
  • 2019-02-24 12:59
Ursprungligen av RolexJocke:

Vad är nyttan med att ha det i datorn? Är det inte tänkt att man använder kortet eller Apple Pay i fysik butik och Klarna Check Out i datorn? Eller finns det något annat i Mac datorn som gör det användbart?

Nyttan är väl att på sidor som stödjer Apple Pay så finns där en knapp för detta att klicka på när man ska betala och smidigare än så kan det inte bli. Man verifierar sig via Touch ID på Macen eller om sådan saknas så verifierar man sig via telefonen.

https://applepaydemo.apple.com

Senast redigerat 2019-02-24 13:11
Ursprungligen av Ljung:

Nyttan är väl att på sidor som stödjer Apple Pay så finns där en knapp för detta att klicka på när man ska betala och smidigare än så kan det inte bli. Man verifierar sig via Touch ID på Macen eller om sådan saknas så verifierar man sig via telefonen.

https://applepaydemo.apple.com

Tack för svar, jag har ju PC så jag är inte "drabbad".

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-02-24 16:03

Det funkar med PC också, du klickar på knappen på hemsidan och verifierar dej med mobilen. Om du har en iPhone/iPad....

Ursprungligen av kenjon:

Det funkar med PC också, du klickar på knappen på hemsidan och verifierar dej med mobilen. Om du har en iPhone/iPad....

Det är väl lite som Klarna Chrck Out? Klickar på betala hos företagen man handlar av och då verifierar jag mig med BankId.

  • Medlem
  • 2019-02-24 17:02
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Att använda via dator är väl kanske möjligt - det kan jag inte uttala mig om. Men vem säger att det också ska gå att aktivera via dator?

Om man läser på Klarnas hemsida, så verkar det vara appen som gäller vid aktivering.

https://www.klarna.com/se/kort/#section-4

Senaste tidens MacBook Pro har touch id och på vissa sajter går det att betala med hjälp av ett fingeravtryck. Livsfarligt. Men jag är sugen att testa.

Ursprungligen av boma:

Senaste tidens MacBook Pro har touch id och på vissa sajter går det att betala med hjälp av ett fingeravtryck. Livsfarligt. Men jag är sugen att testa.

Jag betalade med Apple Pay via Macen nyligen, saknar dock Touch ID på min så fick bekräfta via min Apple Watch (har jag i alla fall för mig, blev lite osäker precis nu när jag skrev det dock). Supersmidigt var det hur som!

1
Bevaka tråden