Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LG fortsätter det tveksamma experimenterandet

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Telefoner med dubbla skärmar och upplåsning via hand-gester visar att LG inte är färdiga med sin experimentella fas, och det ser inte särskilt lovande ut.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Hoppar från spelvärld till spelvärld dagligen. I livets Lobby så bor jag med min fru och våra 3 katter.
  • 2019-02-26 21:45

Ser denna som en mer attraktiv lösning för en dubbelskärm en vad Galaxy visade upp. Tror mer på en telefon som har en fysisk form som är lättare för stöt tåliga skal och som dessutom löper mindre risk för att spräcka skärmarna med gängor som gör att den blir ihopväcklad. Detta är något som vi har sett på handhållna enheter likt 3DS konsolen som funkar otroligt bra i designen.

Denna lösningen kanske inte behöver kosta 25000kr i alla fall dessutom kan skärmarna vara täckta utav glas. För på de man viker skärmen är det väl inte glas? Och mjukvarubuggar går ju lösa.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-27 10:10
Ursprungligen av Zimpan:

Ser denna som en mer attraktiv lösning för en dubbelskärm en vad Galaxy visade upp. Tror mer på en telefon som har en fysisk form som är lättare för stöt tåliga skal och som dessutom löper mindre risk för att spräcka skärmarna med gängor som gör att den blir ihopväcklad. Detta är något som vi har sett på handhållna enheter likt 3DS konsolen som funkar otroligt bra i designen.

Ja du har rätt i att Nintendo gjorde det rätt med 3DS, men det var också en genomtänkt design som var utformad för just den funktionen: att ha två skärmar där den ena skulle användas för touch-baserad interaktion, och den andra visa spelinnehåll. Här har LG gjort en telefon och sedan lagt till en skärm som tillbehör, och de ska erbjuda anpassade appar som kan nyttja tillbehöret. Även om utbudet av appar är bra inledningsvis, vilket vi inte vet än, kommer de släppa nya telefoner som kanske inte stöder Dual Screen-tillbehöret, och då kommer app-utbudet lämna den därhän.

Där har ju Samsung, Huawei, Xiaomi med flera en fördel då de faktiskt bygger hela sin vikbara design på att det är en telefon som ska stöda ett utvikbart gränssnitt. När Google dessutom bygger in stöd för formatet i Android ökar sannolikheten för att app-communityn kommer växa även på sikt för vikbara, medan specialanpassade lösningar likt LG:s tenderar att rinna ut i sanden när produkten får ett år eller två på nacken. Jag vill inte vara orättvist negativ mot LG, det skulle vara kul med fler starka konkurrenter, men tyvärr är det en del som talar emot den här lösningen.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-27 10:15
Ursprungligen av Jonatatatan:

Denna lösningen kanske inte behöver kosta 25000kr i alla fall dessutom kan skärmarna vara täckta utav glas. För på de man viker skärmen är det väl inte glas? Och mjukvarubuggar går ju lösa.

Ja det är sant, LG kan definitivt göra den här produkten mer stryktålig än en riktig vikbar som av naturliga skäl inte kan skyddas av Gorilla Glass eller liknande, och den blir sannolikt billigare (även om det inte finns några klara prisnivåer än). Mjukvarubuggar går absolut att lösa, och jag tror att de kommer polera det här en hel del till lanseringen, men mitt största orosmoln runt Dual Screen är att den sannolikt inte kommer få särskilt bra stöd över tid.

Har svårt att se att LG kommer lägga stora resurser på den om ett eller två år, särskilt om den inte blir en monumental succé, och då kommer inte heller utvecklarna att satsa större resurser på att använda den andra skärmen. Men jag gillade den virtuella handkontrollen för spel, det är något jag hoppas att andra telefontillverkare av vikbara modeller tar efter, skulle kunna göra den mobila spelupplevelsen betydligt bättre.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-27 10:47

Vi har nu fått svar från LG:s svenska PR angående tillgänglighet för G8 Thinq och V50 Thinq + LG Dual Screen. Deras svar målar inte upp en särskilt trolig lansering i Sverige.

Svaret:

Citat:

Within the Highly Competitive Nordic Market we are assessing the position and timeline for any New Mobile Models, but focusing currently more upon the marketing and sales of current ranges.

Alltså: De kommer fortsätta sälja de modeller som säljs just nu, och utvärderar om det ska bli aktuellt med en lansering i Norden. Jag skulle inte hålla andan för att det blir så.

Ursprungligen av ekloev:

Vi har nu fått svar från LG:s svenska PR angående tillgänglighet för G8 Thinq och V50 Thinq + LG Dual Screen. Deras svar målar inte upp en särskilt trolig lansering i Sverige.

Svaret:
Alltså: De kommer fortsätta sälja de modeller som säljs just nu, och utvärderar om det ska bli aktuellt med en lansering i Norden. Jag skulle inte hålla andan för att det blir så.

Va tråkiga nyheter!

1
Bevaka tråden