Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Galaxy S10 hyllas för "marknadens bästa skärm"

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skärmexperter ger Samsungs senaste flaggskepp högsta möjliga betyg och mäter upp bländande stark ljusstyrka.

Läs hela artikeln här

Och ”hakan” får man på köpet!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-03-05 12:17

Jag har varit iPhoneanvändare i ett par år nu - men OnePlus 6t och Galaxy S10 är de telefonerna som varit mest lockande för mig på flera år nu.

Skärmar, bang for the buck, roliga funktioner och design lockar mig tillbaks mot Androidsidan!

Ursprungligen av Ischy:

Jag har varit iPhoneanvändare i ett par år nu - men OnePlus 6t och Galaxy S10 är de telefonerna som varit mest lockande för mig på flera år nu.

Skärmar, bang for the buck, roliga funktioner och design lockar mig tillbaks mot Androidsidan!

Dags att förse dig med en Android och få dig att skriva om saken kanske?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-05 13:30
Ursprungligen av Zeugma:

Och ”hakan” får man på köpet!

Efter att ha använt telefonen i cirkus två veckor kan jag meddela att hakans existens inte är något jag ens reflekterar över, den är så pass smal att jag inte känner någon meningsfull skillnad mellan S10 Plus och min Iphone X

Ursprungligen av ekloev:

Efter att ha använt telefonen i cirkus två veckor kan jag meddela att hakans existens inte är något jag ens reflekterar över, den är så pass smal att jag inte känner någon meningsfull skillnad mellan S10 Plus och min Iphone X

Skillnaden är att Iphone X inte har någon haka, medan den hos S10 Plus är liten. Om det är meningsfullt eller ej ska jag låta vara osagt. Troligen ett av de mindre i-landsproblemen.

Ursprungligen av Redaktionen:

Skärmexperter ger Samsungs senaste flaggskepp högsta möjliga betyg och mäter upp bländande stark ljusstyrka.

Läs hela artikeln här

Har en S9 och visst är skärmen jättebra rakt framifrån, men tycker Samsungs skärmar får alldeles för mkt hyllningar. Skärmen på S9 blir ju tex blåaktig när man tiltar den lite, och det ska väl knappast världens bästa skärm bli.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-05 15:26
Ursprungligen av Paulista:

Har en S9 och visst är skärmen jättebra rakt framifrån, men tycker Samsungs skärmar får alldeles för mkt hyllningar. Skärmen på S9 blir ju tex blåaktig när man tiltar den lite, och det ska väl knappast världens bästa skärm bli.

Om jag vänder Galaxy S10 Plus bort från mig skiftar skärmen i något blåaktig ton ja, men detsamma gäller min Iphone X. Det är helt enkelt en egenskap hos OLED-panelerna, men utmärkelser för bästa skärm avser väl när man använder telefonen som tänkt. Det finns LCD-baserade paneler som inte skiftar lika mycket i ton när man vänder bort dem, men de är å andra sidan väsentligt mycket sämre i andra avseenden. För min egen del vänder jag inte bort telefonen när jag använder den och kommer därför aldrig i kontakt med färgskiftningarna. Nu när du nämnde det testade jag med både S10 Plus och Iphone X, hade inte stött på det innan jag aktivt letade efter det.

Ursprungligen av ekloev:

Om jag vänder Galaxy S10 Plus bort från mig skiftar skärmen i något blåaktig ton ja, men detsamma gäller min Iphone X. Det är helt enkelt en egenskap hos OLED-panelerna, men utmärkelser för bästa skärm avser väl när man använder telefonen som tänkt. Det finns LCD-baserade paneler som inte skiftar lika mycket i ton när man vänder bort dem, men de är å andra sidan väsentligt mycket sämre i andra avseenden. För min egen del vänder jag inte bort telefonen när jag använder den och kommer därför aldrig i kontakt med färgskiftningarna. Nu när du nämnde det testade jag med både S10 Plus och Iphone X, hade inte stött på det innan jag aktivt letade efter det.

Ja måste vara att man helt enkelt inte är van vid amoled, men efter lite användande föredrar jag lcd i vardagligt användande medan film och serier är bättre på min S9.
Enda mobil med amoled jag haft innan är Moto X.

  • Medlem
  • 2019-03-05 16:51

Så klart den har ?

Jättebra av Samsung att även packa in den bästa skärmen som går att få i sin lur, men varför är det alltid sånt vurmande över mobilskärmar?

På mobilen kommer alltid mina foton undan med smådefekter utan att det syns.
Sen när jag ser fotona på iPaden, MacBooken eller tvn kan ett foto jag blev nöjd med på luren visa sig vara grynigt och kass.

Skulle aldrig kunna koncentrera mig på en film eller serie på en skärm på mellan 5-6.5” heller.
Kanske är jag som hänger i fel forum men känns som att diskussioner om de bästa skärmar ska vara de vi tittar på från 9” och uppåt.

Har DisplayMate kollat in galaxy tab eller iPad ens?
Hade jag kunnat ställa in min iPhone till 720p för att spara på batteri så hade jag säkert gjort det, precis som alla med en galaxy s lär gå runt med 1080p.

Så skärmen känns mindre relevant på en lur än det vi helst konsumerar media eller arbetar på.
Jaja mina 2 cents...

Därför att, så måste alltid den där jädra OLED skärmen sticka ut och göra det värt att lägga pengarna på just den mobilen som har det. OLED skärm i all ära, men varför ska man ha en OLED skärm i mobil? Skulle jag ha någon nytta av OLED skärmen i min mobil när jag för över eller speglar bild eller video från telefonen till min OLED tv så är det en sak, men...vad är nyttan?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-03-06 10:56

Funkar bättre utomhus vid solljus....

Ursprungligen av kenjon:

Funkar bättre utomhus vid solljus....

Och det är något vi får avgöra själva om det är värt att lägga extra pengar på eller inte?. OLED lär bli standard i mobiler, men för mig blir det inte avgörande vid köp av ny mobiltelefon.

Ursprungligen av Mackan1984:

Jättebra av Samsung att även packa in den bästa skärmen som går att få i sin lur, men varför är det alltid sånt vurmande över mobilskärmar?

På mobilen kommer alltid mina foton undan med smådefekter utan att det syns.
Sen när jag ser fotona på iPaden, MacBooken eller tvn kan ett foto jag blev nöjd med på luren visa sig vara grynigt och kass.

Skulle aldrig kunna koncentrera mig på en film eller serie på en skärm på mellan 5-6.5” heller.
Kanske är jag som hänger i fel forum men känns som att diskussioner om de bästa skärmar ska vara de vi tittar på från 9” och uppåt.

Har DisplayMate kollat in galaxy tab eller iPad ens?
Hade jag kunnat ställa in min iPhone till 720p för att spara på batteri så hade jag säkert gjort det, precis som alla med en galaxy s lär gå runt med 1080p.

Så skärmen känns mindre relevant på en lur än det vi helst konsumerar media eller arbetar på.
Jaja mina 2 cents...

Har ett övervakningsjobb och kan ibland se 6-7 serieavsnitt på ett arbetspass, så visst är skärmkvaliten viktig för mig iaf.

Ursprungligen av Paulista:

Har ett övervakningsjobb och kan ibland se 6-7 serieavsnitt på ett arbetspass, så visst är skärmkvaliten viktig för mig iaf.

Kör du full upplösning då?
Måste tugga batteri på ett pass

1
Bevaka tråden