Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så överför du kontakter från IOS till Android

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den som ska byta från IOS till Android kan vara rädd att information som kontakter inte följer med i flytten. Det är dock ganska enkelt, och här går vi igenom några metoder för en enkel flytt.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2019-03-07 20:56

Nu behöver jag inte detta, men jag verkligen gillar era guider. Konkreta och lätta att förstå!
Keep it Up!

I ett ytterst svagt ögonblick bestämde jag mig för att byta till android (av olika anledningar). Bytet är bestämt att vara i ett år, eventuellt längre. Som det ser ut just nu (efter 3 veckor) saknar jag vissa saker: enkelheten, avsaknaden av valmöjligheter och vettigt fungerande kamera (läs snapchat, mms, skärmdump). Älskar möjligheten att kunna byta ut standardapp, själv bestämma hur telefonen ska se ut och vad som ska hända vid notiser t.ex.
Men att byta från iPhone till android utan fysisk tillgång till bägge mobilerna är något jag inte rekommenderar... en enkel grej som att fortsätta använda en @me.com mail kräver inloggning på apple id och generera ett appunikt lösenord.

Jag gjorde mitt byte med hjälp av Telenor change (därav ingen tillgång till bägge telefonerna). Givetvis kan man låta telenor hjälpa till med bytet (men aldrig i helvete att jag låter en finnig 19-åring ta en oövervakad kopia på min telefon OCH betalar 500:- för att få alla mina bilder eventuellt spridda på nätet). Jag bytade från iPhone X till en Huawei mate 20 pro och den är klart billigare både till pris och premium känslan.

Just nu kommer bytet vara i exakt ett år och inte en minut längre.
Jag svarar gärna på frågor om användarupplevelsen och hur det är att leva på mörka sidan, dock är jag varken guru eller geni utan mest en normal användare som inte läser varken instruktioner eller finstilt ?

Edit: önskar jag läst en sån här artikel innan bytet... som vanligt bra och läsvärt 99 <3

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-08 09:52
Ursprungligen av spode:

Nu behöver jag inte detta, men jag verkligen gillar era guider. Konkreta och lätta att förstå!
Keep it Up!

Kul, det uppskattas verkligen att du delar med dig av så peppande feedback trots att just denna guide inte kommer till nytta för dig just nu, hatten av till dig. Vi ska göra vårt allra bästa för att fortsätta så här!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-08 10:13
Ursprungligen av Stellan Freij:

I ett ytterst svagt ögonblick bestämde jag mig för att byta till android (av olika anledningar). Bytet är bestämt att vara i ett år, eventuellt längre. Som det ser ut just nu (efter 3 veckor) saknar jag vissa saker: enkelheten, avsaknaden av valmöjligheter och vettigt fungerande kamera (läs snapchat, mms, skärmdump). Älskar möjligheten att kunna byta ut standardapp, själv bestämma hur telefonen ska se ut och vad som ska hända vid notiser t.ex.
Men att byta från iPhone till android utan fysisk tillgång till bägge mobilerna är något jag inte rekommenderar... en enkel grej som att fortsätta använda en @me.com mail kräver inloggning på apple id och generera ett appunikt lösenord.

Jag gjorde mitt byte med hjälp av Telenor change (därav ingen tillgång till bägge telefonerna). Givetvis kan man låta telenor hjälpa till med bytet (men aldrig i helvete att jag låter en finnig 19-åring ta en oövervakad kopia på min telefon OCH betalar 500:- för att få alla mina bilder eventuellt spridda på nätet). Jag bytade från iPhone X till en Huawei mate 20 pro och den är klart billigare både till pris och premium känslan.

Just nu kommer bytet vara i exakt ett år och inte en minut längre.
Jag svarar gärna på frågor om användarupplevelsen och hur det är att leva på mörka sidan, dock är jag varken guru eller geni utan mest en normal användare som inte läser varken instruktioner eller finstilt ?

Edit: önskar jag läst en sån här artikel innan bytet... som vanligt bra och läsvärt 99 <3

För det första, tack för de uppskattande orden om artikeln, det är kommentarer som dessa som gör det ruskigt kul att sätta samman artiklar som dessa. Tack! <3

Ja det är onekligen vissa saker som blir knepiga vid övergång mellan IOS och Android om man levt i Apples ekosystem ett tag (nu önskar jag att jag hade skrivit den här guiden innan du gjorde övergången ), och jag kan hålla med om det du skriver om skillnaderna mellan systemen. Men skärmdumpar, det kan du ju ta på Android också, eller missuppfattar jag dig nu?

Jag blir väldigt nyfiken på vad det är som gör att du kommer köra på din Mate 20 Pro i ett år och inte en minut längre Blir även nyfiken till varför du bestämde dig för att köra det här experimentet med ett år på "den mörka sidan", personlig utmaning?

Ursprungligen av ekloev:

För det första, tack för de uppskattande orden om artikeln, det är kommentarer som dessa som gör det ruskigt kul att sätta samman artiklar som dessa. Tack! <3

Ja det är onekligen vissa saker som blir knepiga vid övergång mellan IOS och Android om man levt i Apples ekosystem ett tag (nu önskar jag att jag hade skrivit den här guiden innan du gjorde övergången ), och jag kan hålla med om det du skriver om skillnaderna mellan systemen. Men skärmdumpar, det kan du ju ta på Android också, eller missuppfattar jag dig nu?

Jag blir väldigt nyfiken på vad det är som gör att du kommer köra på din Mate 20 Pro i ett år och inte en minut längre Blir även nyfiken till varför du bestämde dig för att köra det här experimentet med ett år på "den mörka sidan", personlig utmaning?

Anledning 1: Mobbad av diverse löst folk i snart 10 år att vara fanboy (gissa om dom ska få lida under detta året).
2: Har ett visst intresse för teknikens under (på 3 veckor har dom varit få)
3: Kostnaden (oviktig egentligen men finns i bakhuvudet 499 mot 349)
4: Alltid kul att prova något nytt
5: Personlig jämförelse/utmaning (utmaningen är nog svårast just nu då jag tydligen måste tillåta och eller neka saker till förbannelse)
6: Tycker att iOS har varit segt i uppdateringar (på gott och ont) få nyheter i förhållande till hur viktigt stabilitet och användarupplevelsen har varit. iOS känns rätt .old nu och har gjort så för mig rätt länge.

Min ”mate” har bestämt sig för att sabba kvaliten på screenshots så fort jag skickar dom (ny sms/mms app har dock förbättrat det en aning).
Att använda kameran i app för sms/mms (saknar iMessage sjukt mycket... sååå överlägset) är en sann prövning då man inte ens kan zooma (mållös).
Öppenheten (jämfört med apples låsta iOS) upplever jag både befriande och förbannande, fantastiskt att kunna byta standard app att sköta tex sms eller telefon men precis lika dumt då det dräller av skitappar.

Det kan bli en kärlek som växer fram men jag tvivlar starkt på det... men om ett år är det fritt att byta med telenor change igen

Det här experimentet spårade ur fullständigt! Det slutade med att jag och min son mer eller mindre i panik körde till annan stad för att få byta tillbaka till iPhone. Hade viss förhoppning om att android 10 skulle göra upplevelsen mer intressant men ack vad jag bedrog mig där... inte ens att jag lyckades lura till mig en plats i betan (plats 4 av 350) fick mig att bli imponerad. Det kom en uppdatering! Inte ens rcs imponerade... det enda jag kommer sakna är nog aod, always on display.

I bilen hem med vars en iPhone 11 röd och Apple Watch säger sonen (som har varit arg på sin one+ 6t varje dag i 10 månader): nu känner jag mig hel igen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-11-18 13:07

För några år sedan förde jag över alla mina kontakter från iOS till Google med hjälp av en importeringsfunktion i Google Kontakter. Funktionen tillhandahölls av tredje part och krävde login till iCloud. Den skötte allt via "molnet".
Nu när jag tittar hos Google Kontakter så finns den inte kvar. Antingen så har Apple kapat möjligheten eller Google har upphört med avtalet.

1
Bevaka tråden