Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Disneys filmtjänst förändrar företaget i grunden

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Filmtjänsten Disney Plus närmar sig, och företagets vd Bob Iger lovar nu att tjänsten ska erbjuda alla tecknade Disney-filmer. Det är en ordentlig förändring mot tidigare affärsstrategi.

Läs hela artikeln här

Jag är löjligt intresserad av de korta Disney snuttarna som sändes när jag var liten. Alla Musse Pigg, Kalle Anka, Långben, Pluto och så vidare. De var väl runt 7-8 minuter styck. Tror inte de kan lägga ut alla dock eftersom en del inte skulle möta dagens PK norm (och en del kan ha varit rent rasistiska med om jag minns rätt). Dessutom är jag ett stort fan av Darkwing Duck och DuckTales (främst på grund av Gizmokvack). Lite töntstämpling kanske men jag tycker fortfarande de är underhållande att se på.

Men för långfilm skulle jag säga att jag håller Lejonkungen och Djungelboken lika högt. Bra tecknat, historierna håller väl fortfarande, fantastiska sånger och karaktärerna är roliga och lätta att ta till sig - för gammal som ung. De flesta moderna Disneylångfilmer tycker jag inte håller samma kvalitet. Eller så är det jag som blivit gammal....

Ursprungligen av suddgummi:

Jag är löjligt intresserad av de korta Disney snuttarna som sändes när jag var liten. Alla Musse Pigg, Kalle Anka, Långben, Pluto och så vidare. De var väl runt 7-8 minuter styck. Tror inte de kan lägga ut alla dock eftersom en del inte skulle möta dagens PK norm (och en del kan ha varit rent rasistiska med om jag minns rätt). Dessutom är jag ett stort fan av Darkwing Duck och DuckTales (främst på grund av Gizmokvack). Lite töntstämpling kanske men jag tycker fortfarande de är underhållande att se på.

Men för långfilm skulle jag säga att jag håller Lejonkungen och Djungelboken lika högt. Bra tecknat, historierna håller väl fortfarande, fantastiska sånger och karaktärerna är roliga och lätta att ta till sig - för gammal som ung. De flesta moderna Disneylångfilmer tycker jag inte håller samma kvalitet. Eller så är det jag som blivit gammal....

Älskar Darkwing Duck och Ducktales jag med. Gizmokvack ? Måste också hålla med om Djungelboken som jag växte upp med på en sago-vinyl. Är också rätt säker på att jag såg den som första film på bio. Så bra!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-08 14:38
Ursprungligen av suddgummi:

Jag är löjligt intresserad av de korta Disney snuttarna som sändes när jag var liten. Alla Musse Pigg, Kalle Anka, Långben, Pluto och så vidare. De var väl runt 7-8 minuter styck. Tror inte de kan lägga ut alla dock eftersom en del inte skulle möta dagens PK norm (och en del kan ha varit rent rasistiska med om jag minns rätt). Dessutom är jag ett stort fan av Darkwing Duck och DuckTales (främst på grund av Gizmokvack). Lite töntstämpling kanske men jag tycker fortfarande de är underhållande att se på.

Men för långfilm skulle jag säga att jag håller Lejonkungen och Djungelboken lika högt. Bra tecknat, historierna håller väl fortfarande, fantastiska sånger och karaktärerna är roliga och lätta att ta till sig - för gammal som ung. De flesta moderna Disneylångfilmer tycker jag inte håller samma kvalitet. Eller så är det jag som blivit gammal....

Du är inte ensam, älskade Ducktales just på grund av Gizmokvack, men jag tyckte allt med robotar och mekaniska rustningar var hur tufft som helst på den tiden (Earthworm Jim, Biker Mice from Mars, mfl). Det skulle jag gärna titta på igen! Är nog också beredd att hålla med dig om Disneyfilmer, där har Pixar tagit över för min del. Djungelboken, Aladdin, Lejonkungen, Den lilla sjöjungfrun, Svärdet i stenen med flera är ju fantastiskt bra. Har inte sett så många av deras moderna alster, men de få jag sett har inte varit särskilt upphetsande.

Hoppas allt kommer dubbat till svenska för oss med barn. Vore så guld.

Citat:

Nu har Disneys vd Bob Iger berättat för företagets aktieägare att Disney Plus också kommer att erbjuda samtliga av studions tecknade långfilmer "kort efter lansering".

Song of the South (Sången om Södern på svenska) är ju delvis även spelfilm, så Disney/Bob Iger ljuger inte helt och hållet...

Consider the possibility that I give you an astonishing method to utilize the application without paying a solitary penny. No doubt, here we will utilize the Pandora One Cracked Apk 2019 utilizing which you can keep away from the charges which are asked by the application to proceed with the further administrations pandora mod apk 2019. You can likewise evacuate the limitations with the modded premium form of the application in the event that it isn't accessible in your district. Spotify Premium Apk could be the best option in contrast to the Pandora application.

1
Bevaka tråden