Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Markera meddelanden oläst

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Peace 99 mac’ers!
Har en fråga ang iPhone och dess meddelanden.
Kan man markera ett läst meddelande oläst igen?
Isf hur gör man?

Thanks!

Senast redigerat 2019-03-15 11:49
  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-03-15 09:39

Går inte

Ursprungligen av Innis:

Går inte

w00t?
Hur kommer detta sig?
Det hade varit då bra och smidigt, likt Gmail.

Ursprungligen av キムɳイ○ᄊムㄎ:

w00t?
Hur kommer detta sig?
Det hade varit då bra och smidigt, likt Gmail.

För att Apple bestämt att man inte ska kunna göra det.

Menar du meddelanden som i sms eller mail? Du nämner Gmail nämligen.

Ursprungligen av Cancerman:

Menar du meddelanden som i sms eller mail? Du nämner Gmail nämligen.

Jo, i Gmail kan man markera oläst.

Ursprungligen av Andorr:

För att Apple bestämt att man inte ska kunna göra det.

Varför detta?
Ge lite mera valmöjlighet, så man kan se att man har ett meddelande som man inte får missa och skall läsa igen.

T.ex. postavi.

Ursprungligen av キムɳイ○ᄊムㄎ:

Varför detta?
Ge lite mera valmöjlighet, så man kan se att man har ett meddelande som man inte får missa och skall läsa igen.

T.ex. postavi.

https://www.apple.com/feedback/

  • Medlem
  • Neverland
  • 2019-03-15 18:53

Jag vet med bestämdhet att jag kollat av ett skickat meddelande som ”Levererat”, därefter som ”Läst kl XX.XX” och därefter igen som enbart ”Levererat”. Detta i veckan. Jag sätter min högra hand och mer delikata kroppsdelar på mitt påstående.

Om svaren varit sanna eller att något misstag begåtts någonstans vet jag inte. Jag vet bara vad jag sett. Tyvärr inte några skärmdumpar.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-03-17 22:12
Ursprungligen av filuren:

Jag vet med bestämdhet att jag kollat av ett skickat meddelande som ”Levererat”, därefter som ”Läst kl XX.XX” och därefter igen som enbart ”Levererat”. Detta i veckan. Jag sätter min högra hand och mer delikata kroppsdelar på mitt påstående.

Om svaren varit sanna eller att något misstag begåtts någonstans vet jag inte. Jag vet bara vad jag sett. Tyvärr inte några skärmdumpar.

På en iPhone är det omöjligt att ändra ett läst iMessage till oläst och det är fakta.

Ursprungligen av filuren:

Jag vet med bestämdhet att jag kollat av ett skickat meddelande som ”Levererat”, därefter som ”Läst kl XX.XX” och därefter igen som enbart ”Levererat”. Detta i veckan. Jag sätter min högra hand och mer delikata kroppsdelar på mitt påstående.

Om svaren varit sanna eller att något misstag begåtts någonstans vet jag inte. Jag vet bara vad jag sett. Tyvärr inte några skärmdumpar.

Det är väl så att det står läst:xx.xx en tid och senare levererat, men det är ju utgående och inte inkommande som det gäller?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2019-03-17 23:15
Ursprungligen av RolexJocke:

Det är väl så att det står läst:xx.xx en tid och senare levererat, men det är ju utgående och inte inkommande som det gäller?

Som sagt, där stod att meddelandet var levererat, sedan läst +klockslag, därefter enbart levererat igen. Det var det första meddelandet jag sände till en för mig då ny kontakt.

Detta är så förbannat dumt och ligger på Apples ”9 bra, en idiotsak-lista” (dvs för var tioende sak Apple gör så smyger det alltid in sig en hål-i-huvet-funktion).

Snooza och markera SMS som oläst är så jäkla självklart att jag blir förbannad på dem för att det inte finns!!!

Och ja, jag har självklart lämnat feedback på det (varför man ens ska behöva göra det på en så självklar grej är dock ett mysterium)!

?

/$0,02

Senast redigerat 2020-10-19 08:17
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-10-21 13:52

"HEJ SIRI, påminn mig om det här meddelandet om 1 timme"?
Jag har visserligen inte testat på sms men använder ofta på mail. Mycket smidig påminnelse då med länk direkt till mailet.

1
Bevaka tråden