Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2020 års Iphones blir endast OLED-modeller

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nästa års modeller ska enligt rykten inte göra skillnad på lyxigare och billigare modeller i valet av skärmpanel, och kanske offra flärpen helt.

Läs hela artikeln här

Det är (in)officiellt. Sådana som jag kommer inte att kunna köpa Iphone längre.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-21 13:08
Ursprungligen av Zeugma:

Det är (in)officiellt. Sådana som jag kommer inte att kunna köpa Iphone längre.

Vilken del av de påstådda förändringarna är det du inte gillar?

Ursprungligen av ekloev:

Vilken del av de påstådda förändringarna är det du inte gillar?

Jag tänker på att OLED-skärmarna gör mobilerna så pass mycket dyrare. Jag har för mig att Apples är en specialversion, böjd i nederkant för att undvika ”haka”, och de måste köpas in. Därav att Xr är ”billigare”. Den saknar visserligen en kamera också, men det tror jag inte är en prisfråga så mycket. Jag ogillar inte OLED-skärmar, inte alls, det är kostnaden jag ogillar.

Ursprungligen av Zeugma:

Jag tänker på att OLED-skärmarna gör mobilerna så pass mycket dyrare. Jag har för mig att Apples är en specialversion, böjd i nederkant för att undvika ”haka”, och de måste köpas in. Därav att Xr är ”billigare”. Den saknar visserligen en kamera också, men det tror jag inte är en prisfråga så mycket. Jag ogillar inte OLED-skärmar, inte alls, det är kostnaden jag ogillar.

Håller med dig.
För mig är mobilens skärm mindre viktig än min iPad och MacBook.
Tänker köpa årets uppföljare av XR.

  • Medlem
  • 2019-03-21 19:07
Ursprungligen av Zeugma:

Jag tänker på att OLED-skärmarna gör mobilerna så pass mycket dyrare. Jag har för mig att Apples är en specialversion, böjd i nederkant för att undvika ”haka”, och de måste köpas in. Därav att Xr är ”billigare”. Den saknar visserligen en kamera också, men det tror jag inte är en prisfråga så mycket. Jag ogillar inte OLED-skärmar, inte alls, det är kostnaden jag ogillar.

Apples OLED är ju unik pga det du beskriver och därför extra dyr men Samsung har mellanklass med fina OLED paneler så det behöver inte kosta skjortan

Ursprungligen av PaO:

Apples OLED är ju unik pga det du beskriver och därför extra dyr men Samsung har mellanklass med fina OLED paneler så det behöver inte kosta skjortan

Nej, men jag tror att Apple ändå väljer något som kostar skjortan. En skärm utan haka.

  • Medlem
  • 2019-03-21 19:25
Ursprungligen av Zeugma:

Nej, men jag tror att Apple ändå väljer något som kostar skjortan. En skärm utan haka.

Vi får väl se ?
Först har Tim Cook lovat produkter i år som får oss alla att tappa hakan

Ursprungligen av PaO:

Vi får väl se ?
Först har Tim Cook lovat produkter i år som får oss alla att tappa hakan

Framtiden sa han faktiskt.
Du lägger alltid till ”i år” när Tim Apple gör dessa uttalanden.
Börjar bli tjatigt ?

  • Medlem
  • 2019-03-21 20:55
Ursprungligen av Mackan1984:

Framtiden sa han faktiskt.
Du lägger alltid till ”i år” när Tim Apple gör dessa uttalanden.
Börjar bli tjatigt ?

Kanske jag gör men denna gången trodde jag att han sade i år, men framtiden är ju bättre för hans del för då betyder det mindre ?

Ursprungligen av PaO:

Kanske jag gör men denna gången trodde jag att han sade i år, men framtiden är ju bättre för hans del för då betyder det mindre ?

Ja precis som galaxy Fold som visades i en dator-animerad promo 2012 och är ännu varken släppt eller fulländad ?

  • Medlem
  • 2019-03-22 05:50
Ursprungligen av Mackan1984:

Ja precis som galaxy Fold som visades i en dator-animerad promo 2012 och är ännu varken släppt eller fulländad ?

Vänta en månad, bara en månad kvar ?

Ursprungligen av PaO:

Vänta en månad, bara en månad kvar ?

Sätter ett löfte om att recensenter kommer gnälla om 6 saker:
Pris, plast, notch på stora skärmen, skärmveck, appar och batteri-tid ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-03-22 09:56
Ursprungligen av Mackan1984:

Ja precis som galaxy Fold som visades i en dator-animerad promo 2012 och är ännu varken släppt eller fulländad ?

Du menar som den utlovade systemkollaps? ?

1
Bevaka tråden