Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara bilder utanför iCloud Bilder

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag vill spara mina bilder utanför Apples egna Bilder, om jag markerar de bilder jag vill kopiera/flytta i telefonens Bilder till tex min Synology Drive eller Dropbox, är det då den fullupplösta bilden som hamnar på det nya stället eller nån lågupplöst variant?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-03-27 09:45

Kikade på min onedrive, kollade en bild och den är uppladdad i 4032x3024), 1,8MB.
Dropbox har samma upplösning men där är filstorleken 5,5MB på samma bild.
Tagen med XS Max.

Skumt, får nog försöka luska i varför det skiljer så mycket i storlek.

Ursprungligen av Json_81:

Kikade på min onedrive, kollade en bild och den är uppladdad i 4032x3024), 1,8MB.
Dropbox har samma upplösning men där är filstorleken 5,5MB på samma bild.
Tagen med XS Max.

Skumt, får nog försöka luska i varför det skiljer så mycket i storlek.

Anledningen till min fråga är att jag har sparat ner en massa bilder på min Synology-disk. Jämför jag sen den som ligger i Bilder på min iPad med den som jag kopierat så tycker jag mig se en väsentlig skillnad i kvalitet.....

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-03-27 10:29
Ursprungligen av Speedmotor:

Anledningen till min fråga är att jag har sparat ner en massa bilder på min Synology-disk. Jämför jag sen den som ligger i Bilder på min iPad med den som jag kopierat så tycker jag mig se en väsentlig skillnad i kvalitet.....

Jag vet inte hur Synology synkar, har de egen app för det eller för du över bilderna manuellt?

Hittade varför bilderna skiljer sig i filstorlek för mig, onedrive är inställt på HEIC och dropbox på JPG.
Vad jag kan se är det full kvalitet i båda fallen.

1
Bevaka tråden