Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag fram förhandsgranskningen när jag klickar på hyperlänk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag klickar på min hyperlänk (som går till en bild) i Excel så hamnar bilden (förhandsgranskningen) "bakom" excel.

Jag vill att bilden ska dyka upp "framför" excel-dokumentet.

Hur löser jag det?

Jag hade en tråd tidigare att jag fick ett felmeddelande när jag klickade på hyperlänken i excel. Det gick inte att lösa. Jag skaffade mig en nyare version av excel och sen så löste det problemet sig i alla fall.

Jag har Mac OS X 10.13.6 och Excel 16.16.9

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-04-29 12:21
Ursprungligen av Taylor815:

När jag klickar på min hyperlänk (som går till en bild) i Excel så hamnar bilden (förhandsgranskningen) "bakom" excel.

Jag vill att bilden ska dyka upp "framför" excel-dokumentet.

Hur löser jag det?

Jag har ingen lösning på problemet men kan bara bekräfta ett inkonsekvent beteendet i Office 2016 (Excel 16.16.9) på macOS 10.14.4.

En hyperlänk till ett annat MS Excel- eller Word-dokument fungerar så att det länkade dokumentet öppnas längst fram. Men märkligt nog inte till ett MS Powerpoint-dokument, det öppnas bakom!

En hyperlänk till en webbsida öppnas framför Excel i Safari eller Chrome och en epostadress ger ett nytt mail i Mail framför Excel. Men hyperlänkar till andra filtyper på program jag kunde testa på denna mac öppnas bakom. Testat mp3-fil till VLC, pdf och jpg-fil till Förhandsvisning och hyperlänk till Pages och Numbers-dokument.

Ursprungligen av Taylor815:

Jag hade en tråd tidigare... Jag skaffade mig en nyare version av excel och sen så löste det problemet sig i alla fall.

Du kunde med fördel fortsatt i din förra tråd, men det spelar ingen större roll nu. Du har säkert hört att forumet med all sannolikhet upphör när som helst, hoppas du hittar en lösning eller förklaring.

1
Bevaka tråden