Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Watch S4 LTE dra 1% batteri per 10 minuter

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan igår så har jag drabbats av att min AW S4 drar ungefär 1% batteri per 10 minuter. Detta oavsett om jag har den i fligth mode eller inte.

Det hela började när jag observerade att kalender och påminnelser inte synkade mellan klockan och telefonen. Det började sedan fungera igen utan att jag gjort något i direkt anknytning till det.

Jag har startat om klockan ett antal gånger men den drar fortfarande mycket batteri

Kör inte beta på klockan men väl på telefonen.

Finns det någon som upplevt liknande problem. Nästa steg som jag ska köra är att avinstallera appar för att se om jag kan få något annat beteende. Sedan så återstår väl bara en ren återställning av klockan

Ursprungligen av BlackSmp:

Sedan igår så har jag drabbats av att min AW S4 drar ungefär 1% batteri per 10 minuter. Detta oavsett om jag har den i fligth mode eller inte.

Det hela började när jag observerade att kalender och påminnelser inte synkade mellan klockan och telefonen. Det började sedan fungera igen utan att jag gjort något i direkt anknytning till det.

Jag har startat om klockan ett antal gånger men den drar fortfarande mycket batteri

Kör inte beta på klockan men väl på telefonen.

Finns det någon som upplevt liknande problem. Nästa steg som jag ska köra är att avinstallera appar för att se om jag kan få något annat beteende. Sedan så återstår väl bara en ren återställning av klockan

Hänt mig någon gång ochs och det som löser det var, för mig iaf, var att stänga av både iPhone och Watch under ca 10-15 min samtidigt sas...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-05-09 09:18

Min S3 har dragit orimligt mycket batteri senaste dagarna.
Ska ladda upp och prova omstart på allt.

Svårt att säga vad som drog ström. Nu är den normal igen - det som jag "misstänker" är att träning hängde upp sig på något sätt i bakgrunden och stal ström. Jag har inga "hårda" bevis för detta utan märkte bara att efter att jag kört en träning i dag på morgonen och avslutat den på normalt sätt så känns allt som vanligt igen.

Jag hade detta som teori på morgonen eftersom det var en av de appar som jag hade igång igår också

1
Bevaka tråden