Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Scrolla med dubbelklick i Safari

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-06-07 23:10

Upptäckte idag att man kan scrolla upp/ner mha dubbeltryck på yta som inte innehåller någon länk, såsom i den gröna tomma ytan.
Nytt i 12.3.1 eller har jag helt missat det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-06-08 10:56

Dubbeltryck centrerar ju innehållet och anpassar bredden. Dvs. om du dubbeltrycker långt ned på sidan så upplevs det som scrollning, genom att innehållet flyttas till mitten. Men det är väl allmänt känt på detta forum.
Eller missar jag något?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-06-08 15:38
Ursprungligen av iSweden:

Dubbeltryck centrerar ju innehållet och anpassar bredden. Dvs. om du dubbeltrycker långt ned på sidan så upplevs det som scrollning, genom att innehållet flyttas till mitten. Men det är väl allmänt känt på detta forum.
Eller missar jag något?

Du har rätt i att dubbeltryck zoomar in till lämplig bredd.
Men om man redan är inzoomad, eller att sidan inte tillåter zoom, ja då blir det zoomning till samma skala, men med annan centrumpunkt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-06-08 19:12
Ursprungligen av reboot81:

Du har rätt i att dubbeltryck zoomar in till lämplig bredd.
Men om man redan är inzoomad, eller att sidan inte tillåter zoom, ja då blir det zoomning till samma skala, men med annan centrumpunkt.

Exakt. Men kanske har de finputsat på detta. Jag har dock själv inte noterat någon skillnad.

1
Bevaka tråden