Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad får man för en iPhone 4 och 4S?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har 4 st iPhone 4 och 4S liggande, med och utan kablar och laddare. Vad betalar folk för dem?
Vill veta vad rimligt pris är innan jag slänger ut dem på Blocket.

För övrigt: Otroligt vackra de där pjäserna...!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2019-07-09 21:35
Ursprungligen av carlsson:

Har 4 st iPhone 4 och 4S liggande, med och utan kablar och laddare. Vad betalar folk för dem?
Vill veta vad rimligt pris är innan jag slänger ut dem på Blocket.

För övrigt: Otroligt vackra de där pjäserna...!

0-500kr

  • Medlem
  • 2019-07-09 21:47

Som sagt. Någon eller några hundringar. Det rör sig ju om 8-9 år gamla prylar som sett i sitt sammanhang är rätt oanvändbara idag..

4S brukar säljas (försöker säljas - de ligger _länge_) för 400 kr av diverse begagnatsajter och reparationsfirmor. Då är de genomgångna. iPhone 4 är väl i princip oanvändbar idag? Värde 0 då dessa nog inte kommer att locka spekulanter öht.

SE å andra sidan kostar från 1600-1700 och uppåt beroende på lagringskapacitet. Om de öht finns tillgängliga. Ett j-a sug efter dessa.

Toppen, tack för svaren!

Man kan ju rigga upp gamla telefoner som övervakningskameror, exvis med hjälp av Alfred.

Tyvärr kostar alla alternativ jag hittat en del pengar om det skall vara användbart med molnlagring etc. Samt knöligt i största allmänhet med skärmar som inte går vila osv. Det slutade med inköp av en D-Link-kamera istället...

Eller varför inte spara tills nästa "byt-in-din-gamla-telefon-oavsett-skick"-kampanj?

Ursprungligen av johan_tanying:

Man kan ju rigga upp gamla telefoner som övervakningskameror, exvis med hjälp av Alfred.

Tyvärr kostar alla alternativ jag hittat en del pengar om det skall vara användbart med molnlagring etc. Samt knöligt i största allmänhet med skärmar som inte går vila osv. Det slutade med inköp av en D-Link-kamera istället...

Eller varför inte spara tills nästa "byt-in-din-gamla-telefon-oavsett-skick"-kampanj?

Har också tänkt på att använda dem på något sätt, men de har för gammal teknik helt enkelt.

Nästa byta in-kampanj lär väl inte ge mer än en försäljning ger idag?

Prova du att sälja dem. Men jag är tveksam till om det är värt besväret ("sista priset kompis?"). Har du ingen du kan skänka till? Någon icke-smartphone-innehavare som behöver ha en liggande i bilen för parkeringsapparnas skull?

Annars så kräver inte Alfred mer är iOS 8, och en 4S skall kunna köra iOS 9. iPhone 4 är nog körd, dock.

Tillägg: Om du skall köpa en ny telefon hos Macforum får du 59 resp 84 kr för en fungerande iPhone 4/4S: https://www.macforum.se/inbyte/vardera

Ursprungligen av johan_tanying:

... för parkeringsapparnas skull?

Fast det lär väl inte funka heller? Kräver väl (?) Bank ID för att installera och det kräver väl (?) iOS 10 minst?

Åtminstone en del appar kräver väl bara inmatning av kredit-/betalkort?

Nåja. I slutändan brukar telefonerna ligga finfint i byrålådan!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-07-10 11:15

Sålde en 4S för en hundring eller om det var två för ett par år sen till en kompis som skulle låta barnen ha den som iPod.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-07-10 11:33

En kompis har en 4S i docka kopplad till stereon, streamar musik den vägen.

Jag å

Ursprungligen av mattiL:

En kompis har en 4S i docka kopplad till stereon, streamar musik den vägen.

Tänkte precis svara detsamma.
Har en förstärkare med den gamla kontakten så min gamla 4S gör den till en riktigt habil webbradio. DA-omvandlaren är ju inte skräp så det låter bra.

1
Bevaka tråden