Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPadOS 13 låter dig ha fler ikoner på hemskärmen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag släpptes iPadOS 13 beta 5 till utvecklare och en efterlängtad nyhet som Apple inte nämnde på WWDC dök upp.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Tar du en skärmdump och råkar komma åt volym upp eller ned samtidigt så tas inte volymikonen med i skärmdumpen.

Äntligen!

Hade hoppats på en äkta musmarkör i textfälter, sk. I-markör. När man sitter och skriver i Pages eller Word hade det varit perfekt med I-markör.

Visserligen går det att använda Apple Pencil, men det är ju omständigare än musen: Flytta handen från tangentbordet, fatta tag i Apple Pencil, flytta markören med Apple Pencil, lägga ifrån sig Apple Pencil, Flytta handen tillbaka till tangentbordet. – med musen blir det färre steg och mer naturligt arbetsflöde.

Nåja I-markören kanske kommer i framtiden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-30 14:57
Ursprungligen av The Real Viking:

... Visserligen går det att använda Apple Pencil, men det är ju omständigare än musen: Flytta handen från tangentbordet, fatta tag i Apple Pencil, flytta markören med Apple Pencil, lägga ifrån sig Apple Pencil, Flytta handen tillbaka till tangentbordet. – med musen blir det färre steg och mer naturligt arbetsflöde. ...

Har du testat att hålla ned mellanslag, genväg för att flytta markören? Dock vet jag inte om den fungerar med externt tangentbord.

Ursprungligen av iSweden:

Har du testat att hålla ned mellanslag, genväg för att flytta markören? Dock vet jag inte om den fungerar med externt tangentbord.

Har testat att hålla nere mellanslag. Funkar perfekt på min iPad Pro, men det funkar inte med Apples externa tangentbordsskärmskydd (usch vilket långt ord! )

Saknar fortfarande äkta I-markör i Pages när man har externt tangentbord. Apple löser det problemet så småningom tror jag.

Ursprungligen av The Real Viking:

Har testat att hålla nere mellanslag. Funkar perfekt på min iPad Pro, men det funkar inte med Apples externa tangentbordsskärmskydd (usch vilket långt ord! )

Saknar fortfarande äkta I-markör i Pages när man har externt tangentbord. Apple löser det problemet så småningom tror jag.

Jojo, men du löste det ju på nästa rad

Jag trodde nyheten var att man nu kunde ställa in att få samma gridstorlek som i tidigare iOS. IpadOS har haft fler ikoner sen första betan och det var ju inte något de strök under foten på WWDC heller. Bara att feedbacken från vissa varit att ikonerna blev lite väl små och de hade viljat se den gamla gridstorleken igen.

Mao jag tror herr artikelförfattare snöat in på iphone-betan men aldrig testat ipadOS-betorna

Ursprungligen av iSweden:

Har du testat att hålla ned mellanslag, genväg för att flytta markören? Dock vet jag inte om den fungerar med externt tangentbord.

Svårt att få det att fungera på ett extern tangentbord eftersom det är en touchfunktion

Då får du använda piltangenterna istället

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-03 11:23
Ursprungligen av BlackSmp:

Svårt att få det att fungera på ett extern tangentbord eftersom det är en touchfunktion

Då får du använda piltangenterna istället

Då lämnas det utrymme för en ny produkt.

1
Bevaka tråden