Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste artiklar på teknikveckan

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Hade gärna sett en liten ruta längst upp både på teknikveckan och 99 om nya artiklar på respektive sida. Lite som sweclockers har.
Hade även velat att det fanns möjlighet på mobilen (iPhone) att välja desktopläge. Detta fanns väl innan längst ner på sidan? (Funkar inte att hålla inne uppdatera-knappen och välja ”begär webbversion”.)

Inte jag, låt denna sajt handla om mac, tack.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-06 15:52
Ursprungligen av Sledde:

Hade även velat att det fanns möjlighet på mobilen (iPhone) att välja desktopläge. Detta fanns väl innan längst ner på sidan? (Funkar inte att hålla inne uppdatera-knappen och välja ”begär webbversion”.)

Nuvarande 99mac är väl gjord med responsiv webdesign, finns inget särskilt desktop- eller mobilläge utan det är fönsterbredden som styr. Testa att göra att göra datorns webläsarfönster riktigt smalt så ser du effekten.

Ursprungligen av Zeugma:

Inte jag, låt denna sajt handla om mac, tack.

Tanken är inte att denna sajt ska gå bort från att handla om Apple, utan att ha ett litet fält med (3-5st) rubriker/länkar till teknikveckans senaste artiklar så att man kan se om man är uppdaterad och även locka läsare till den andra sajten.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-08-06 20:26
Ursprungligen av Sledde:

Tanken är inte att denna sajt ska gå bort från att handla om Apple, utan att ha ett litet fält med (3-5st) rubriker/länkar till teknikveckans senaste artiklar så att man kan se om man är uppdaterad och även locka läsare till den andra sajten.

Varför ska man då ha två sidor? Nä låt nu detta vara så renodlat Apple det bara går. Så svårt är det inte att ha två flikar uppe och växla mellan sidorna.

Ursprungligen av Sledde:

Tanken är inte att denna sajt ska gå bort från att handla om Apple, utan att ha ett litet fält med (3-5st) rubriker/länkar till teknikveckans senaste artiklar så att man kan se om man är uppdaterad och även locka läsare till den andra sajten.

Då rättar jag mig: Låt denna sajt handla om och promota Apple. Man kan ha länkar till OS X Daily, till exempel.

Ursprungligen av Zeugma:

Då rättar jag mig: Låt denna sajt handla om och promota Apple. Man kan ha länkar till OS X Daily, till exempel.

OS X daily är väl ändå inte någon sida som ägs av Svenska Tekniknyheter AB? Tanken jag hade va att det skulle vara som lite reklam för deras andra sidor och om man frekvent är inne på båda så ser man från den ena sidan att man läst alla de senaste nyheterna på den andra sidan. På sweclockers så ser man enkelt om det finns intressanta nyheter på deras ”syskonsidor” och kan snabbt klicka sig in på en nyhet på den andra sidan.

Ursprungligen av Sledde:

OS X daily är väl ändå inte någon sida som ägs av Svenska Tekniknyheter AB? ...

Nej, men det är läsvärt om Apple vilket jag hellre tipsas om på en sajt om Apple.

Det man kan göra är som SweC har gjort:

För att visa att Teknikveckan finns. Många kan ju vara intresserad av den också! Mera blandat snack där dock. Men ganska mycket Apple också.

Ursprungligen av SweSG:

Det man kan göra är som SweC har gjort:

https://i.imgur.com/CJvU1G4.png

För att visa att Teknikveckan finns. Många kan ju vara intresserad av den också! Mera blandat snack där dock. Men ganska mycket Apple också.

Precis så jag menar i mitt första inlägg. Men har på senare tid igen tröttnat lite på 99, nästan alla nyheter som finns här finns även på teknikveckan och det är betydligt fler kommentarer på artiklarna där också. Så ser nästan ingen mening i att komma hit längre.

Ursprungligen av Sledde:

Precis så jag menar i mitt första inlägg. Men har på senare tid igen tröttnat lite på 99, nästan alla nyheter som finns här finns även på teknikveckan och det är betydligt fler kommentarer på artiklarna där också. Så ser nästan ingen mening i att komma hit längre.

Jag undrar hur jag läste tråden! Var ju typ som du skrev

1
Bevaka tråden