Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Pay fungerar ej

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-06 15:49

Så här skrev jag på TV: "Sitter och klurar på vad som hände med min telefon i natt. Satte den på laddning som vanligt. När jag vaknade några minuter efter att alarmet skulle satt igång var telefonen heldöd. Trodde först att det var något fel med laddningen. Tog ur kabeln och satte i den igen. Efter ett tag dök Äpplet upp och den satte igång. Då gick larmet igång, men telefonen var omedelbart på 21%. Det åskade kraftigt hos oss inatt och jag vet inte om det kan ha påverkat, jag tror inte det. Men detta är första gången sedan 1994 som ett larm inte fungerar via mobiltelefon för mig."

VAr ute nyss och upptäckte att i de tre affärer jag besökte fungerade inte ApplePay. Någon som varit med om det? Kn det ha med det som jag skriver ovan at göra? Jag kan dubbelklicka på knappen så att kortet kommer upp men det går som ingen signal till terminalerna. Ska nu testa och starta om telefonen.

Senast redigerat 2019-08-06 21:56
  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-08-06 17:03

Inte alls omöjligt att telefonen tagit skada av en strömspik.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-06 17:20
Ursprungligen av Innis:

Inte alls omöjligt att telefonen tagit skada av en strömspik.

Hmm..?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-08-06 17:25

En omladdning av IOS och återskapande av backup är nog en bra ide i detta läge, jag har sett liknande hända med min frus iPhone och efter omladdning fungerade den felfritt igen.
Laddade om IOS via iTunes på datorn.

1
Bevaka tråden