Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerhetskopiera 1Password-valv från iCloud?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2019-08-23 22:12

Jag har sedan länge mitt 1Password-valv i iCloud.
Tidigare kunde jag se det som en mapp i iCloud Drive. Men den mappen kan jag inte längre hitta? Snabbt skyndade jag mig att göra en säkerhetskopia via appen i telefonen ifall olyckan skulle vara framme.
Men uppenbarligen ligger ju filerna där eftersom dom hittas i iCloud när jag installerar om 1Password på en av mina enheter och väljer att synka via iCloud. Filerna ligger kanske dolda för att man inte ska kunna radera dom av misstag?

Jag har nyligen köpt en ny backup-disk som ska förvaras utanför hemmet. Som ett led i säkerhetskopieringen ville jag ha en kopia på mitt valv ifall iCloud en dag skulle vara tomt.
Ligger filerna dolda, eller har det hänt något? Jag är säker på att jag inte har raderat mappen. (även synkroniseringen fungerar) Sambons setup ser exakt likadan ut och inte heller hon kan se 1Password-mappen i iCloud Drive.

Bör vi oroa oss?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-08-24 08:42

Det ligger inte i Drive längre.

Så manuell backup till extern HDD.

Självklart finns det iCloud men du ser det bara om du hanterar lagringsutrymmet via inställningar.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-08-24 12:42

Jag drar slutsatsen att filerna har försvunnit från iCloud Drive och flyttats till iCloud för att användarna inte av misstag tar bort filerna.

  • Medlem
  • 2019-08-24 13:36

Jag gick in under 1Password på datorn, letade upp fliken för säkerhetskopiering och kopierade helt enkelt den sista kopian till hårddisken. Hoppas att detta är tillräckligt.

Tack för era svar!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-24 13:44

Filerna ligger nog tryggt på ditt iCloud. Och det är nog bättre att klicka sig fram i 1Passwords program, precis som du gjorde.

1Passwords lokala säkerhetskopior borde du kunna hitta här:

$ ls -la ~/Library/Mobile\ Documents | grep -i 'password'

iCloud Drive ligger här:

$ ls -la ~/Library/Mobile\ Documents/com~apple~CloudDocs/

Var försiktig vid hantering av iCloud via Terminalen.

1
Bevaka tråden