Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dyrt med skärmbyte iPhone X, nått tips?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fått jobbigt vitt sträck över skärmen efter en stöt/smäll. Och inte har det hjälpt med diverse åtgärder så bara å byta. Men eftersom man kan köpa en oanvänd beggad nästan billigare än byta skärmen så undrar jag om något kommit billigare undan än de 3400kr som nuvarande kostnad är?

  • Medlem
  • 2019-09-08 20:10

Har tyvärr ingen egen erfarenhet. (Om man nu kan säga "tyvärr" i detta fall?)
Det jag vet av erfarenhet, bla från att ha läst på denna sidan, är att man inte ska gå till närmaste ful-ställe och få skärmen lagad. Dels är skärmarna av sämre kvalitet, dels kan man få andra problem med telefonen efter att själva skärmbytet har utförts.

Gå på original skärm helt klart om du ska laga den, jag har provat "pirat" skärm med dåligt resultat. Dålig passform och sprack av sig själv efter några månader eftersom den var aningen för stor.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-09-08 22:16

Jag har tvärtom bra erfarenhet av tredjepartsskärm, men på en 6S+.
Beställde på teknikdelar och bytte själv. Inte svårt, men pilligt. Gick på drygt 600 inkl verktyg.

iPhone X är vad jag förstår svår att repa, och därför dyrt med ett skärmbyte. Displayen är väl vikt under på nåt sätt så det ska bli minimala ramar.
Kanske läge att vänta in de nya modellerna och se om det blir nån inbyteskampanj på dem?

Tack för svar!

Problemet med att köpa ny är att X känns tillräckligt bra! Lätt värt att vänta in 2020 med rejälare uppdatering. Nä får bli dyrt helt enkelt. Tack!

  • Medlem
  • 2019-09-09 12:43

@D_Odell Hemförsäkringen är inget alternativ?

Ursprungligen av Dalle:

@D_Odell Hemförsäkringen är inget alternativ?

Denna lur är redan använd på försäkringen, trodde inte man kunde använda samma igen?

  • Medlem
  • 2019-09-09 12:54
Ursprungligen av D_Odell:

Denna lur är redan använd på försäkringen, trodde inte man kunde använda samma igen?

Ok. Jag har ingen aning om vilka regler som gäller. Kanske ändå kan vara värt att kolla med ditt försäkringsbolag? I värsta fall kostar det bara ett samtal, i bästa fall kanske du bara behöver betala en betydligt mindre självrisk?

Drog min X i berget.

Var tvungen att köpa en piratskärm för det fanns inte tid att laga. SKärmen är helt off i färger. True tone funkar inte. Det känns som touch funktionerna inte lirar heller..

Pris för detta. 3400:- exakt samma som en orginalskärm. Sämsta köpet jag gjort.

Ett tips om varför det är värt att skaffa apple care till sin lur även om det känns omotiverat dyrt är att det ingår 2 skärmbyten. Så om man tror man kommer tappa luren minst en gång undwr tiden man har den så är det värt det.

Ursprungligen av jurassic579:

Ett tips om varför det är värt att skaffa apple care till sin lur även om det känns omotiverat dyrt är att det ingår 2 skärmbyten. Så om man tror man kommer tappa luren minst en gång undwr tiden man har den så är det värt det.

Beroende på om du har en plusförsäkring hemma. Kan va rätt onödigt med pengar med Apple care?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-09-10 17:30

Och jag brukar aldrig i förväg tro att jag ska tappa den....

1
Bevaka tråden