Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tagga personer i Photos med iPhone eller iPad?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Rubriken kanske är aningen missvisande, jag vet ju redan hur man taggar personer i sina foton på iPhone och iPad. Man swipar helt enkelt uppåt på bilden och väljer ett namn på personen som identifierats automatiskt av Photos.

MEN, ibland (eller ganska ofta till och med) lyckas inte Photos identifiera att det är någon person på bilden.
Hur går jag till väga för att tagga ett namn på bilden i dessa fall?

Använder man sig av Photos på en Mac så kan man ju helt enkelt bara klicka på info och lägga till hur många personer man vill, men snart har jag ingen stationär dator längre och jag vill kunna tagga alla personer i mina foton även framöver.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-09 15:55

Menar du när Bilder inte ens har identifierat att det är en person? Är det så går det inte att göra något i iOS.
Identifieras det att det är en person men inte vilken är det bara att svepa uppåt så du ser personen och skriva in namnet högst upp.

Ursprungligen av Innis:

Menar du när Bilder inte ens har identifierat att det är en person? Är det så går det inte att göra något i iOS.
Identifieras det att det är en person men inte vilken är det bara att svepa uppåt så du ser personen och skriva in namnet högst upp.

Precis, om Photos lyckas identifiera att det är ett ansikte på bilden så är det ju inga problem, men ofta behöver man markera det manuellt.
Väldigt synd om det inte går att göra i iOS utan bara på Mac.

1
Bevaka tråden