Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes på gammal Macbook air hittar inte iphone

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, min iPhone 8 blev avaktiverad efter jag slagit in lösenordet fel. När den nu har blivit återställd vill jag återskapa från säkerhetskopia via iTunes för att få tillbaks alla appar. Problemet är att jag har en gammal Macbook Air från mitten 2012 och när jag kopplar in min iPhone via USB så dyker den inte upp alls i iTunes som en enhet. Kan problemet vara att jag har en gammal version av iOS??? Den senaste iOS versionen som jag har och är fast med är OS X 10.8.5 för när jag går in på Systeminställningar-Programuppdatering så får jag inte fram någon nyare version av iOS att ladda ner. Eller är det något annat problem varför inte iTunes hittar min iPhone?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-09-21 08:34

Börja med att uppdatera din Macbook Air till MacOS Mojave (10.14.x), det ska den klara. Sen borde din iPhone hittas av iTunes. https://apps.apple.com/se/app/macos-mojave/id...

Ursprungligen av Nicolino79:

...när jag går in på Systeminställningar-Programuppdatering så får jag inte fram någon nyare version av iOS att ladda ner.

Programuppdatering ger bara uppdateringar inom samma "familj" (10.8.1, 10.8.2, 10.8.3, osv).

Om man vill uppgradera till större version (10.9, 10.10, 10.11, osv) så får man använda Mac App Store i stället.

PS. Du nämner iOS vid flera tillfällen, men iOS är operativsystemet för iPhone. För Mac är det macOS (som tidigare hette OS X).

Senast redigerat 2019-09-21 10:15
Ursprungligen av Gäddnos:

Börja med att uppdatera din Macbook Air till MacOS Mojave (10.14.x), det ska den klara. Sen borde din iPhone hittas av iTunes. https://apps.apple.com/se/app/macos-mojave/id...

Funkade tyvärr inte...iTunes hittar ändå inte min iPhone. Kan det vara en inställning på min iPhone som måste ändras???

Ursprungligen av Nicolino79:

Funkade tyvärr inte...iTunes hittar ändå inte min iPhone. Kan det vara en inställning på min iPhone som måste ändras???

Testa en annan USB-kabel om du kan och kolla så du inte har ludd i kontakten på telefonen

1
Bevaka tråden