Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spelutvecklare varnar: Vänta med IOS 13

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-09-22 12:40

Och iOS 13.1 Public beta har också en massa buggar i sig. Jag tror möjligen att Apple är dåligt organiserade just nu när det gäller quality and assurance...

Ursprungligen av frazze:

Och iOS 13.1 Public beta har också en massa buggar i sig. Jag tror möjligen att Apple är dåligt organiserade just nu när det gäller quality and assurance...

Säger inte att du har fel, men samtidigt är det minst lika mycket ansvar hos utvecklaren anser jag. Det har varit en flera månader lång betaperiod av iOS 13. Utvecklaren har haft tid att utvärdera nya versionen.

Ursprungligen av frazze:

Och iOS 13.1 Public beta har också en massa buggar i sig. Jag tror möjligen att Apple är dåligt organiserade just nu när det gäller quality and assurance...

Är väl klart att en beta har buggar men 13.0 är ju en släppt produkt.

Ursprungligen av CekariYH:

Är väl klart att en beta har buggar men 13.0 är ju en släppt produkt.

13.1 är dock långt in i cykeln med ovanligt många buggar.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-09-22 18:07

Det var länge sedan så mycket buggade med iOS, eller egentligen iPadOS. Jag har nog nytt personbästa på antalet inrapporterade buggar via Feedback-appen.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-22 18:32
Ursprungligen av CekariYH:

Är väl klart att en beta har buggar men 13.0 är ju en släppt produkt.

Alla versioner har buggar. Ett trist faktum men alla kanske inte upptäckts innan release.

Ursprungligen av frazze:

Det var länge sedan så mycket buggade med iOS, eller egentligen iPadOS. Jag har nog nytt personbästa på antalet inrapporterade buggar via Feedback-appen.

Det har iofs jag också men det säger inte mycket om det nuvarande läget. I mitt fall så är alla korrigerade nu. Jag skulle ha inte ha några större problem med att rekommendera vänner att uppgradera till 13.1 när den kommer imorgon.

Ursprungligen av frazze:

Och iOS 13.1 Public beta har också en massa buggar i sig. Jag tror möjligen att Apple är dåligt organiserade just nu när det gäller quality and assurance...

Ursprungligen av CekariYH:

Är väl klart att en beta har buggar men 13.0 är ju en släppt produkt.

Det känns som att Apple har allt fler problem på det området. Det som tidigare (oftast) släpptes med kvalitet blir allt mindre viktigt till förmån för att snabbt få ut något. Det är tröttsamt.

IOS 13 ger problem med populära mobilspel
Den senaste versionen av Apples mobila operativsystem – IOS 13 – ställer till det en del för den som vill spela vissa spel, bland annat populära titlar som PUBG och Fortnite. Det rapporterar sajten Cult of Mac. Anledningen är att den nya geststyrningen i IOS 13 gör att en textredigerare dyker upp när spelarna rör vid skärmen med tre fingrar, något som förstås stör spelupplevelsen. Utvecklarna bakom PUBG har till och med avrått användarna från att uppdatera till IOS 13 till dess att man hittat en lösning på problemet.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-23 16:16
Ursprungligen av CekariYH:

IOS 13 ger problem med populära mobilspel
Den senaste versionen av Apples mobila operativsystem – IOS 13 – ställer till det en del för den som vill spela vissa spel, bland annat populära titlar som PUBG och Fortnite. Det rapporterar sajten Cult of Mac. Anledningen är att den nya geststyrningen i IOS 13 gör att en textredigerare dyker upp när spelarna rör vid skärmen med tre fingrar, något som förstås stör spelupplevelsen. Utvecklarna bakom PUBG har till och med avrått användarna från att uppdatera till IOS 13 till dess att man hittat en lösning på problemet.

Dåligt av utvecklarna. Dom har haft flera månade på sig att fixa detta.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-23 16:27
Ursprungligen av Innis:

Dåligt av utvecklarna. Dom har haft flera månade på sig att fixa detta.

Så alla iOS 13-betor har varit bra underlag för utvecklarna att utveckla sina mjukvaror på?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-23 16:37
Ursprungligen av zinned:

Så alla iOS 13-betor har varit bra underlag för utvecklarna att utveckla sina mjukvaror på?

Alla betor har haft svepgesten. Sen får du dra dina slutsater. Tänker inte diskutera med dig eftersom du verkar ha tappat förmågan att göra det på ett civiliserat sätt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-23 16:44
Ursprungligen av Innis:

Alla betor har haft svepgesten. Sen får du dra dina slutsater.

Ok, bra Jag kände inte till det och därav min fråga.

Ursprungligen av Innis:

Tänker inte diskutera med dig eftersom du verkar ha tappat förmågan att göra det på ett civiliserat sätt.

Jaså? Det var ju tråkigt. Vad får du att dra en sådan slutsats? Jag har inte skrivit något ociviliserat vad jag dra mig till minnes.

1
Bevaka tråden