Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Om mänskligheten dör ut vad kommer orsaken vara?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så vilken plats kan vara bättre att diskutera mänsklighetens undergång på än ett forum där science fiction ligger de flesta av oss varmt om hjärtat.

Så frågan lyder alltså...

Om mänskligheten dör ut vad kommer orsaken vara?

Mina topp tre förslag:

1. Kärnvapenkrig, med Trump, Erdogan, Putin, Kim Yong och likande män med tillgång till kärnvapen blir detta min absoluta etta.

2. Klimathotet, utan träd inget syre, utan syre ingen atmosfär och inget vatten.... Vi kanske kommer behöva hoppas på att Apples nästa ”one more thing” är en ny planet.

3. Robotarna tar över, AI bestämmer sig i sann Terminator anda att vi inte behövs mer och gör sig av med oss.

Ungefär så, ja.

En zoonos. Ett smittat försöksdjur stjäls från en topphemlig anläggning. Tjuven jagas och dödas men försöksdjuret flyr. Det hittas och tas om hand av en djurvän som smittas och dör men hinner överföra det till ett helt nät av djurvänner som också smittas inklusive deras djur. På så vis smittas hela mänskligheten och dör ut. Eller nästan, i alla fall. En tapper liten skara människor överlever på så kallade refugier. Exempelvis får vi se, eller jag menar, så blir det så att forskare i Antarktis överlever. Till slut är de de enda som har överlevt. Allt annat däggdjursliv har dock slagits ut på jorden. Till slut blir polarforskarna uppätna av muterade pingviner.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-09-22 08:53

Idiocracy.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-09-22 09:02

En riktigt dålig film, men med en bra story bakom

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-09-22 09:12

Tror på en kedjereaktion av små händelser som till slut utlöser ett för oss okänt och oplanerat hot.

Ex: Det visar sig att alla solpaneler reflekterar solljus, och att månen på detta sätt utsätts för extra strålning. Månen värms upp under en 10års period och förlorar förmågan att bibehålla sin plats runt jorden. Detta resulterar i allt möjligt knas på jorden.
GAME OVER INSERT LIFEFORM

Som jag tror:
Klimathotet som ökar bristen på dricksvatten (många har redan alldeles för lite av färskvatten) som i sin tur startar krig som eskalerar tills nån trycker på knappen med stort K.
End of all things as we know it.

Ursprungligen av reboot81:

[...]Månen värms upp under en 10års period och förlorar förmågan att bibehålla sin plats runt jorden. [...]

Månbas Alpha!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2019-09-23 10:20
Ursprungligen av CekariYH:

Som jag tror:
Klimathotet som ökar bristen på dricksvatten (många har redan alldeles för lite av färskvatten) som i sin tur startar krig som eskalerar tills nån trycker på knappen med stort K.
End of all things as we know it.

Du menar "Dr Strangelove"?

Ursprungligen av Gunnar B:

Du menar "Dr Strangelove"?

Ungefär så ja

Mänskligheten kommer inte dö. Världsledarna, hur stora egon de än må har, kommer inte att starta ett kärnvapenkrig. Det finns ingen vinnare i det. Klimathotet blir till klimatmöjlighet i takt med att ny teknik utvecklas som kan dra koldioxid ur atmosfären och binda det till fysiska objekt eller helt enkelt ner tillbaka i jorden. Och att robotarna tar över är en Sci-Fi-film och kommer så förbli.

Nej, jag är faktiskt inte så mycket av en domedagsprofet. Mänskligheten klarar sina utmaningar. Det tar bara lite tid. Och att prata om mänsklighetens undergång antyder att vi upphör att existera efter den kroppsliga döden. Det är ju ett löjligt antagande.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Vi kanske kommer behöva hoppas på att Apples nästa ”one more thing” är en ny planet.

Apple har gått i konkurs om 10-15 år och då lever mänskligheten bättre än idag.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-09-23 18:48

Att tro att mänskligheten kommer att överleva är ett löjligt antagande!

Ursprungligen av kenjon:

Att tro att mänskligheten kommer att överleva är ett löjligt antagande!

Helt riktigt. Inom drygt en miljard år kommer solens ökande hetta (luminositet) att omöjliggöra liv på jorden.

Ursprungligen av Zeugma:

Helt riktigt. Inom drygt en miljard år kommer solens ökande hetta (luminositet) att omöjliggöra liv på jorden.

Om en miljard år så har vi sedan länge koloniserat rymden och möjligtvis hittat en ny planet som har jämförbara egenskaper med den planet vi lever på idag. Intressant hur du och jag och många i vår generation ska kunna betrakta den förändringen men det återstår väl att se då vi lämnar vår nuvarande form.

Ursprungligen av sextontio:

Om en miljard år så har vi sedan länge koloniserat rymden och möjligtvis hittat en ny planet som har jämförbara egenskaper med den planet vi lever på idag. Intressant hur du och jag och många i vår generation ska kunna betrakta den förändringen men det återstår väl att se då vi lämnar vår nuvarande form.

För all del, men trådstarten angav: ”Om mänskligheten dör ut vad kommer orsaken vara?” Jag antog att det då handlar om de som stannar här. Men så måste det väl inte vara.

Ursprungligen av Zeugma:

För all del, men trådstarten angav: ”Om mänskligheten dör ut vad kommer orsaken vara?” Jag antog att det då handlar om de som stannar här. Men så måste det väl inte vara.

Nej precis.

Kanske tar vi oss från planeten men jag är av den bestämda uppfattningen att ingen livsform varar för evigt. Vi likt dinosaurierna kommer också ha vår sista stund.

1
Bevaka tråden