Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS vill ändra i mina kontakter

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2019-09-23 08:47

Uppdaterade min iPhone SE till iOS 13. Efter det skulle jag säkerhetskopiera min telefon med min MacBook med hjälp av iTunes. Då fick jag ett meddelande att alla mina kontakter i Macbooken kommer att ersättas med kontakterna i min telefonen. Det konstiga är att jag inte att gjort några ändringar i mina kontakter sedan förra säkerhetskopiering.

Min fråga är: varför vill iTunes ersätta min Macbooks kontakter med telefonens kontakter, detta gäller inte enstaka kontakter utan samtliga kontakter kommer att ersättas?

Tack på förhand.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-23 13:57
Ursprungligen av gant:

Uppdaterade min iPhone SE till iOS 13. Efter det skulle jag säkerhetskopiera min telefon med min MacBook med hjälp av iTunes. Då fick jag ett meddelande att alla mina kontakter i Macbooken kommer att ersättas med kontakterna i min telefonen. Det konstiga är att jag inte att gjort några ändringar i mina kontakter sedan förra säkerhetskopiering.

Min fråga är: varför vill iTunes ersätta min Macbooks kontakter med telefonens kontakter, detta gäller inte enstaka kontakter utan samtliga kontakter kommer att ersättas?

Tack på förhand.

Har du olika kontakter på macen och på telefonen?

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-09-23 16:06

Kan det bero på att du i telefonen har dessa sparade i iCloud, medan på Macen sparade lokalt istället för iCloud?

1
Bevaka tråden