Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ApplePay har slutat funka på ett specifikt kort

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Senaste dagarna har ett av mina kort i ApplePay slutat fungera på Apple Watch, men fungerar fortsatt på iPhone. Jag har testat på fem olika butikers terminaler med felmeddelande på terminalen (att "kontrollera instruktioner på telefonen") men inget felmeddelande på klocka eller telefon. Det är mitt Nordea Debit som slutat funka medan Nordea Gold, Klarna och St1 alla fortsatt funkar.

Jag har tagit bort det felande kortet i Nordea Wallet och lagt till det igen. Det står både där och i Apple Wallet att det är aktiverat för Apple Watch. Men, problemet kvarstår.

Någon som har haft samma problem och har en lösning? Eller andra tips om hur gå vidare?

  • Superhjälte
  • 2019-09-23 20:37
Ursprungligen av Lars Einarsson:

Senaste dagarna har ett av mina kort i ApplePay slutat fungera på Apple Watch, men fungerar fortsatt på iPhone. Jag har testat på fem olika butikers terminaler med felmeddelande på terminalen (att "kontrollera instruktioner på telefonen") men inget felmeddelande på klocka eller telefon. Det är mitt Nordea Debit som slutat funka medan Nordea Gold, Klarna och St1 alla fortsatt funkar.

Jag har tagit bort det felande kortet i Nordea Wallet och lagt till det igen. Det står både där och i Apple Wallet att det är aktiverat för Apple Watch. Men, problemet kvarstår.

Någon som har haft samma problem och har en lösning? Eller andra tips om hur gå vidare?

Har haft samma problem. Det löste sig av sig själv (eventuellt efter en omstart av Apple Watch och/eller iPhone).

Ursprungligen av Zop:

Har haft samma problem. Det löste sig av sig själv (eventuellt efter en omstart av Apple Watch och/eller iPhone).

Intressant, då får jag avvakta ett tag och se... Tack för input!

Jag hittade lösningen till problemet:

När jag var lite mindre stressad igår kväll (läs ingen kö efter mig i kassan) så provade jag klockan med det felande kortet igen, även nu med felmeddelande. Jag tog mig tid att läsa på klockan och sista raden säger "dubbelklicka på sidoknappen" och vips sparkade det hela igång. Behövde alltså först dubbelklicka för att som vanligt ta fram kortet och därefter dubbelklicka igen för att återaktivera kortet.

Case closed.

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Senaste dagarna har ett av mina kort i ApplePay slutat fungera på Apple Watch, men fungerar fortsatt på iPhone. Jag har testat på fem olika butikers terminaler med felmeddelande på terminalen (att "kontrollera instruktioner på telefonen") men inget felmeddelande på klocka eller telefon. Det är mitt Nordea Debit som slutat funka medan Nordea Gold, Klarna och St1 alla fortsatt funkar.

Jag har tagit bort det felande kortet i Nordea Wallet och lagt till det igen. Det står både där och i Apple Wallet att det är aktiverat för Apple Watch. Men, problemet kvarstår.

Någon som har haft samma problem och har en lösning? Eller andra tips om hur gå vidare?

Trots case closet. Kan hjälpa någon.
Är det inte i samband med uppdateringar eller byte av telefon/klocka? Då vimlade det av Mail om att ”ditt kort har tagits bort från AppleWatch. Fick det både på Klarna och Amex. Konstigt nog inte på St1.
Det löste sig genom att lägga in säkerhetskoden på respektive kort.

Ursprungligen av adress@mac:

Är det inte i samband med uppdateringar eller byte av telefon/klocka? ... Det löste sig genom att lägga in säkerhetskoden på respektive kort.

Det kan säkerligen vara en lösning. (Tror dock inte det var problemet för mig - jag tog bort det felande kortet i Wallet och lade till det igen nämligen med fortsatt problem, innan jag hittade min lösning.)

Hursomhelst, nu har vi två möjliga lösningar om någon annan tappar funktion på ApplePay i klockan = bra. ?

1
Bevaka tråden