Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ersättare för Adobe Photoshop Elements sökes.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-10-08 08:17

Min nio år gamla Photoshop Elements 9 var 32-bitars och slutade därmed fungera i MacOS Catalina. Jag använder den inte så mycket nuförtiden, så det känns inte värt att köpa en aktuell version för 994-1195 kr. Vill ha funktioner liknande magnetiskt lasso och trollspö. Vilken modern ersättare till lägre pris borde jag titta närmare på?

  • Medlem
  • 2019-10-08 08:48
Ursprungligen av Gäddnos:

Min nio år gamla Photoshop Elements 9 var 32-bitars och slutade därmed fungera i MacOS Catalina. Jag använder den inte så mycket nuförtiden, så det känns inte värt att köpa en aktuell version för 994-1195 kr. Vill ha funktioner liknande magnetiskt lasso och trollspö. Vilken modern ersättare till lägre pris borde jag titta närmare på?

Kan rekommendera Pixelmator. (Har ingen erfarenhet av Pixelmator Pro)

Ursprungligen av Gäddnos:

Min nio år gamla Photoshop Elements 9 var 32-bitars och slutade därmed fungera i MacOS Catalina. Jag använder den inte så mycket nuförtiden, så det känns inte värt att köpa en aktuell version för 994-1195 kr. Vill ha funktioner liknande magnetiskt lasso och trollspö. Vilken modern ersättare till lägre pris borde jag titta närmare på?

Pixelmator eller Affinity Photo.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-10-08 08:59

Tack.

Ursprungligen av Gäddnos:

Min nio år gamla Photoshop Elements 9 var 32-bitars och slutade därmed fungera i MacOS Catalina. Jag använder den inte så mycket nuförtiden, så det känns inte värt att köpa en aktuell version för 994-1195 kr. Vill ha funktioner liknande magnetiskt lasso och trollspö. Vilken modern ersättare till lägre pris borde jag titta närmare på?

Pixelmator Pro

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-10-09 16:39

Efter att ha tittat igenom en massa videotutorials blev det Affinity Photo. Men för iPad Pro istället för som först tänkt min MacBook Pro.

  • Medlem
  • 2020-04-08 23:30
Ursprungligen av Gäddnos:

Efter att ha tittat igenom en massa videotutorials blev det Affinity Photo. Men för iPad Pro istället för som först tänkt min MacBook Pro.

Bra val!
Just nu är det dessutom 50% på Affinitys program.
https://affinity.serif.com/en-gb/photo/

1
Bevaka tråden