Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Global ångerrätt av iPhone, hur fungerar det?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpt iPhone i USA för mindre än 2v sen, och nu strular den lite.
Om jag använder mig av ångerrätt (så att jag slipper vara utan telefon medan de lagar den), får jag då bara värdet jag köpte den för? Jag antar det, men tänker jag rätt isf att det är en väldigt dålig idé? Hela grejen att köpa därifrån var att spara pengar. Men iaf får jag tillbaka värdet den kostar i USA, och sen måste jag köpa om den till det högre värdet den kostar här.

Tänker jag rätt?

Ursprungligen av Johannnn:

Köpt iPhone i USA för mindre än 2v sen, och nu strular den lite.
Om jag använder mig av ångerrätt (så att jag slipper vara utan telefon medan de lagar den), får jag då bara värdet jag köpte den för? Jag antar det, men tänker jag rätt isf att det är en väldigt dålig idé? Hela grejen att köpa därifrån var att spara pengar. Men iaf får jag tillbaka värdet den kostar i USA, och sen måste jag köpa om den till det högre värdet den kostar här.

Tänker jag rätt?

Gäller ångerrätten över hela planeten, eller måste du lämna tillbaka den i USA?
Om det är okej så tror jag att du tänker rätt.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-10-11 20:45

Enklast är väl att boka tid hos ett geni i Apple Store, så byter dom den medan du väntar, om det är fel på den.

Vad är global ångerrätt?

Ursprungligen av hummel:

Vad är global ångerrätt?

Apple har en 14-dagars ångerrätt. Frågan är om den är "global"...?
https://www.apple.com/se/shop/help/returns_re...

  • Medlem
  • 2019-10-12 10:35
Ursprungligen av carlsson:

Apple har en 14-dagars ångerrätt. Frågan är om den är "global"...?
https://www.apple.com/se/shop/help/returns_re...

https://www.apple.com/shop/browse/open/salesp...

Products can be returned only in the country or region in which they were originally purchased.

Ursprungligen av hummel:

Vad är global ångerrätt?

Om det gäller för vara inköpt i annat land eller kontinent än var du åberopar ångerrätt.

Oops, Ljung han före

Däremot är ju servicen och garantin global, så kan man vara utan telefonen ett tag så är det ju ok.

Men jag förstå TS önskan –  Det hade varit mycket lättare att lämna tillbaka den och sekunden senare gå och köpa en ny.

Ursprungligen av Gäddnos:

Enklast är väl att boka tid hos ett geni i Apple Store, så byter dom den medan du väntar, om det är fel på den.

När jag ringde support hävdade de att det är lika stor sannolikhet att de tar några dagar att fixa den.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-10-12 11:35
Ursprungligen av Johannnn:

När jag ringde support hävdade de att det är lika stor sannolikhet att de tar några dagar att fixa den.

Det tar några dagar att få tid hos geniet, för att Apple ska hinna skicka ut rätt telefonmodell till din Apple Store. Dom tar inte in och "fixar" den när du väl står där, bara kör några tester för att se om det fel du säger att den har existerar, hittar dom felet så byts den.

Ska du hålla på att skicka tillbaka den själv till USA lär det ju ta betydligt längre tid än några dagar.

Ursprungligen av Gäddnos:

Det tar några dagar att få tid hos geniet, för att Apple ska hinna skicka ut rätt telefonmodell till din Apple Store. Dom tar inte in och "fixar" den när du väl står där, bara kör några tester för att se om det fel du säger att den har existerar, hittar dom felet så byts den.

Ska du hålla på att skicka tillbaka den själv till USA lär det ju ta betydligt längre tid än några dagar.

Nä att skicka tillbaka till USA finns såklart inte på kartan.

Anledningen varför jag gjorde tråden är för att jag har fått tid hos genius, men det är efter 14 dagar dvs ingen ångerrätt, samtidigt som support sa att de tar in och lagar den i mån av tid, inte bara ger mig en ny.

Men om det stämmer som du säger att de bara byter ut den mot en ny så är det ju finemang.

Uppdatering om någon annan kommer i samma situation.

Tog 5min hos Store, fick ny telefon direkt.

Ursprungligen av Johannnn:

Uppdatering om någon annan kommer i samma situation.

Tog 5min hos Store, fick ny telefon direkt.

Tack, har just kommit hem med min Pro Max som jag köpte i USA förra veckan. Inga problem ännu men skönt att veta.

Det var typiskt. Jag hade koll på tillgängligheten hela tiden fram till resan men när jag kom fram så tog telefonerna slut i en vecka innan de kom in i lager igen under sista veckan. Det var lite nervigt.

Som extra information så kan jag tala om att jag aktiverade mitt e-sim i USA (telia) via Twitter kontakt med kundtjänst. De trodde inte att det skulle fungera att aktivera i USA (att man var tvungen att befinna sig i hemmanätverket) men det var inga problem.

Men Telia behöver förbättra sin hantering av e-SIM. De har inte tänkt klart där.

1
Bevaka tråden