Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Exchange mail ny iphone

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försöker lägga in min exchange mail på min nya iPhone 11. Får hela tiden upp att serveridentiteten kan inte bekräftas - för min mail fast med pop före. Har tagit bort och lagt till mailen flera gånger men får inga mail men felmeddelanden hela tiden. Har två mailadresser till min egna domän och infomailen fungerar men inte min privata. Vad ska jag göra???

Senast redigerat 2019-10-17 21:01
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-10-17 18:57

Visst kan man döpa adressen till vad som helst.
Men pop i adressen får mig att tänka något annat.

Jag ser att din domän pekar mot one.com.
Är det så att du har din mail där också och betalar extra för just Exchange/Active Sync som de kallar för "Premium Mail"?

Om du verkligen har Exchange så misstänker jag att du behöver fylla i serveruppgifter manuellt då det i så fall är autodiscover som inte fungerar.

One.com - Ställ in Mobile Sync (Exchange ActiveSync) på iPhone

Ser att de missar en vital del i guiden ovan.

Användarnamn: e-postadressen som du vill ansluta till
Lösenord: kontots lösenord (samma som till webbmailen)
Värdnamn/Server: m.one.com
Domän: om detta fält finns ska det lämnas tomt

Senast redigerat 2019-10-17 19:21

Min mail ligger hos ett IT-företag. Har aldrig behövt göra mer än att ange mail och lösenord och sen har resten fixat sig. Har fått hem mailen nu, men får felmeddelande typ var 5:e sekund så hopplöst att göra något med mobilen. Blir galen!!!

Även märkligt att det händer inte på min samsung där jag också har en lenasekonomi.se inlagd.

Tror att jag löste det genom att konfigurera manuellt och lägga in server!

Nu börjar det igen. Verkar som att det dyker upp varje gång jag försöker använda mitt Apple-id. Varför skulle det vara kopplat till en pop mail - när min mail inte ens är en pop??

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-10-19 10:57
Ursprungligen av Greta723:

Försöker lägga in min exchange mail på min nya iPhone 11. Får hela tiden upp att serveridentiteten kan inte bekräftas - för min mail fast med pop före. Har tagit bort och lagt till mailen flera gånger men får inga mail men felmeddelanden hela tiden. Har två mailadresser till min egna domän och infomailen fungerar men inte min privata. Vad ska jag göra???

Är väl en indikation på att det är något fel med deras certifikat för servern?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-10-19 10:58
Ursprungligen av Greta723:

Även märkligt att det händer inte på min samsung där jag också har en lenasekonomi.se inlagd.

Två olika plattformar (iOS och Android), två olika mjukvaror, två olika designer -> jämförelsen fungerar inte på det sättet. Gå till BMW och klaga på att deras bil inte fungerar likadant som en Audi...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-10-19 10:59
Ursprungligen av Greta723:

Nu börjar det igen. Verkar som att det dyker upp varje gång jag försöker använda mitt Apple-id. Varför skulle det vara kopplat till en pop mail - när min mail inte ens är en pop??

Nu har vi nog kommit så långt i felsökandet att det är läge för lite skärmdumpar på de felmeddelanden som du får...

1
Bevaka tråden